Facebook je prošao kroz mnoge transformacije posljednjih mjeseci. Najveća od njih bila je promjena algoritma odgovornog za sadržaj prikazan u news feedu, koju je u siječnju najavio Mark Zuckerberg. Prema njemu, web stranica daje prednost sadržaju koji nam je vrijedan i potiče nas na interakciju s drugim ljudima, posebno s obitelji i prijateljima. Što promjena algoritma znači za tvrtke koje se promoviraju na Facebooku? Kako provesti marketinšku strategiju da učinkovito doprete do primatelja?
Novi algoritam ili povratak korijenima
Promjena algoritma Facebooka je u neku ruku povratak korijenima. U početku je ova web stranica prvenstveno bila platforma društvenih medija. Omogućio je izgradnju i održavanje veza među ljudima. Interakcija brendova s potencijalnim primateljima, koja raste iz mjeseca u mjesec, samo je posljedica razvoja portala. Facebook je donedavno vrijednost objavljenog sadržaja procjenjivao prema broju reakcija, komentara i dijeljenja. Nakon promjena, prednost se daje onima koje – kako sam Zuckerberg kaže – uzrokuju smislene interakcije”. To znači da su posebno vrijedni, potiču interakciju s drugim ljudima i jačaju veze s voljenima i prijateljima.
Ima li smisla pokrenuti stranicu obožavatelja nakon promjena?
Uvedene promjene prestrašile su prvenstveno vlasnike fan stranica tvrtki. Međutim, nema mjesta panici i odlučivanju prekinuti aktivnosti na Facebooku. Ova web stranica još uvijek je najjeftiniji izvor dopiranja do velikih skupina potencijalnih kupaca i igra ključnu ulogu u marketinškim aktivnostima tvrtki iz svih industrija. Svakako, promjena algoritma tjera tvrtke da analiziraju svoju trenutnu strategiju. Prilagodba novim pravilima omogućit će im povećanje organskog dosega i generiranje angažmana korisnika.
Kako učinkovito doprijeti do kupaca nakon promjene algoritma?
Promjena algoritma Facebooka znači da će brendovi biti manje vidljivi među potencijalnim ciljnim skupinama. Povećanje dosega vaših objava priličan je izazov. U nastavku su navedeni neki provjereni načini za učinkovito dosezanje publike koje vrijedi primijeniti već danas!
- Prikaži prvu značajku
Vrijedi se početi prilagođavati novoj Facebook realnosti s… apelom na same fanove. Kako? Zamolivši ih da, osim što im se sviđa naša fan stranica, kliknu i gumb “slijedi”, a zatim “prvo pogledaj”. Ova funkcija nije važna samo sa stajališta vlasnika fanpagea, koji je mogu koristiti za povećanje dosega svojih objava. Zgodan je i za pratitelje, koji mogu biti sigurni da u labirintu informacija neće izgubiti ono što im je važno.
- Prijenosi uživo
Odavno je poznato da je video jedan od najatraktivnijih oblika oglašavanja. Nakon promjena u algoritmu, uloga slike u kombinaciji sa zvukom još je više porasla. Čini se da su prijenosi uživo koje je Facebook uveo 2016. godine posebno učinkoviti jer generiraju puno više komentara od uobičajenog sadržaja. Zahvaljujući prijenosu uživo koji uključuje rasprave, robne marke mogu ne samo povećati svoj doseg na web stranici, već i uspostaviti bliže odnose sa svojim primateljima. Događaji uživo također su odličan način za prijenos znanja i izgradnju imidža stručnjaka.
- Događaji
Drugi način da se nosite s Facebookovim “rezanjem” dosega je kreiranje događaja. Oni imaju ogroman potencijal – uz njihovu pomoć možete doprijeti ne samo do ciljane skupine, već i do prijatelja i ljudi zainteresiranih za sudjelovanje u događaju. Vrijedno je zapamtiti da dok postovi na fanpageu dopiru do ograničenog broja ljudi, postovi objavljeni u događaju prikazuju se svim zainteresiranima i onima koji u njemu sudjeluju. Događaji su stoga izvrstan alat za povećanje dosega, bez ikakvih financijskih izdataka.
- Grupe
Za “nadmudrivanje” Facebooka vrijedi pomnije pogledati i grupe. Njihovo stvaranje, baš kao iu slučaju događaja, omogućuje vam da dosegnete ogromnu publiku. Potencijal grupa se značajno povećao otkako ih imamo mogućnost povezati s našim službenim računom – a ne samo privatnim, kao što je to bio slučaj prije. Facebook grupe izvrstan su alat za angažiranje zajednice i stjecanje novih fanova zainteresiranih za određenu temu. Također je lako prenijeti promet s grupe na web stranicu ili blog tvrtke. Važno je da Facebook nudi određene grupe korisnicima koji bi mogli biti zainteresirani pridružiti im se zbog svojih interesa ili prijatelja koji su već u njima.
Mora li vođenje stranice obožavatelja biti skuplje?
Nažalost da. Nema sumnje da povećanje proračuna za oglašavanje na Facebooku postalo je nužnost za tvrtke koje žele biti u stalnom kontaktu sa svojim primateljima. Međutim, vrijedi napomenuti da sami financijski izdaci nisu sve. Kako bi vođenje tvrtke Facebook nakon promjene algoritma donijelo željene rezultate, potrebno je vješto planiranje aktivnosti. U tu svrhu vrijedi koristiti pomoć agencije za društvene medije koja će individualno prilagoditi učinkovita rješenja našoj fanpage.