/

2023-01-19

Pad pozicije na Googleu. Koji su razlozi?

Nagli pad pozicije u Googleu svakako je nepoželjna pojava. Nažalost, takav pad može imati mnogo različitih razloga, pa umjesto gubljenja vremena na frustraciju, bolje je temeljito istražiti pojavu i provjeriti zašto je pozicija stranice pala na Googleu. To će vam omogućiti da radite na otklanjanju potencijalne pogreške. Ako želite dublje proniknuti u temu, pročitajte članak!

Pozicija na Googleu – što vrijedi znati o njoj?

Za početak, vrijedi reći nekoliko riječi o tome kakva je pozicija u samom Googleu. To nije ništa drugo nego pozicioniranje vaše web stranice u rezultatima pretraživanja. Ako u tražilicu unesemo određenu frazu, npr. dućan cipela Poznań, Google će nam prikazati popis nekoliko rezultata koji su najviše povezani sa zadanim ključnim riječima. Kada je naše web mjesto pravilno optimizirano i usmjerava robote tražilice na svoj sadržaj, ono će se pojaviti visoko u rezultatima pretraživanja. U situaciji kada stranica nije optimizirana za SEO, moguće je da će je tražiti i roboti, no vjerojatno se neće pojaviti u prvim rezultatima. Također se može dogoditi da se stranica uopće neće pojaviti u tražilici jer Google roboti neće povezivati ​​njezin sadržaj s ključnim riječima koje koristi određeni korisnik.

Postizanje visoke pozicije u Googleu ovisi o nekoliko čimbenika. Njezino naslijeđe… također! Što može utjecati na promjene pogleda?

Dupliciranje sadržaja

To se posebno odnosi na online trgovine. Ponekad, da bi ubrzao stvari, netko počne kopirati opise proizvoda ili ih samo malo mijenja. Zbog toga se sadržaj na web stranici jako duplicira, što ima vrlo negativan utjecaj na vašu poziciju u Googleu. Roboti tražilica cijene izvorni, neduplicirani i nekopirani sadržaj. Pazite što objavljujete na svojoj web stranici. Ako u svojoj trgovini imate puno proizvoda koji zahtijevaju izradu novog sadržaja, najbolje je angažirati copywritera koji će izraditi profesionalne opise proizvoda za web stranicu. Zahvaljujući tome, vaša pozicija u Googleu neće pasti, a trgovina će dosegnuti veću publiku.

Netočno povezivanje također uzrokuje dupli sadržaj. Na to vrijedi obratiti pozornost, pogotovo ako je netko nedavno napravio izmjene na vašoj web stranici. Pogledajte “prijateljske” adrese i one “duže”. Na primjer, ako se vašem blogu može doći s dvije adrese: jedna je nazwabloga.pl/blog, a druga je nazwabloga.pl/index.php?page=blog, iako obje veze u konačnici vode na jednu stranicu, roboti će indeksirati kao dvije različite podstranice s istim sadržajem. A to izravno utječe na dupliciranje sadržaja i pad pozicije u Googleu.

Pogreška u kodu stranice

Jedan od najčešćih razloga za rangiranje web stranice u tražilici su atributi noindex i nofollow. To su informacije za Google robote koje se nalaze u kodu web stranice, što onemogućuje njezino ispravno indeksiranje. Takvi su atributi obično uključeni prije migracije web stranice, npr. kada se učita novi grafički dizajn ili kada se web stranica premjesti na novu internetsku adresu. Što se događa ako netko zaboravi ukloniti atribute prije ponovnog dijeljenja stranice? Iako će se prikazati nakon unosa adrese, neće se pojaviti u tražilici. Uklanjanje noindex atributa ponovno će indeksirati stranicu, čineći je pretraživom na Googleu.

Nema preusmjeravanja 301

Ako ste nedavno promijenili adresu web stranice, također vrijedi provjeriti jeste li postavili preusmjeravanje 301. Zahvaljujući njemu, svaki korisnik koji unese staru adresu web stranice bit će odmah preusmjeren na njegovu novu verziju. 301 preusmjeravanje također nosi informacije za Google robote o indeksiranju stranice. Ako nema preusmjeravanja, roboti mogu prestati pratiti vašu web stranicu i smatrati je nevažnom, što će promijeniti i vašu poziciju u tražilici.

Gomilanje ključnih riječi

Kao što je rekao Paracelsus, “doza čini otrov”. U slučaju SEO aktivnosti, ovo pravilo je vrlo valjano. Velika koncentracija ključnih riječi na web stranici paradoksalno može djelovati na njezinu štetu. Ako je vaša web stranica prezasićena ključnim riječima, a sami tekstovi su loše kvalitete, vaša web stranica vjerojatno neće zadržati visoku poziciju u Googleu. Ukratko, zamijenit će ga kvalitetniji sadržaj. Ako koristite usluge vanjskih tvrtki koje nude aktivnosti optimizacije web stranica, učinite to mudro. Ponekad je niska stopa jednostavno posljedica loše kvalitete tekstova koji će štetiti vašoj web stranici umjesto da vam pomognu.

Konkurentske akcije

Ako na vašoj web stranici ima dobrih tekstova, ali ona svejedno gubi poziciju, moguće je da… konkurencija ne spava i jednostavno ima bolje (i duže!) tekstove. U takvoj situaciji vrijedi razmisliti o proširenju baze sadržaja na web stranici. Na primjer, proširenje vašeg bloga ima vrlo pozitivan učinak na poboljšanje vaše pozicije u rezultatima pretraživanja. Sadržaj bloga pruža robotima jedinstveni sadržaj koji pokazuje da se isplati pozicionirati svoju web stranicu što je više moguće. Blog nije jedina podstranica koju treba opremiti dobrim sadržajem. Također se usredotočite na jedinstvene, atraktivne opise proizvoda. Oni bi trebali prvi stići do primatelja i potaknuti prodaju, ali i ostaviti nekoliko sitnica za robote. Dobre dugorepe ključne riječi mogu stvarno pomoći!

Posljednje pitanje je podjela sadržaja u kategorije. U online trgovinama kategorije korisnicima olakšavaju pronalazak određenog proizvoda, ali to nije njihova jedina prednost. Dijeljenje stranice na veći broj podstranica također povećava broj poveznica koje se mogu ispuniti vrijednim, jedinstvenim sadržajem. A to je vrlo dobrodošlo kada povećavate svoju poziciju u Googleu.

Gubitak postojećih veza

Vanjski linkovi koji vode na vašu web stranicu mogu značajno utjecati na njenu poziciju i vidljivost. Ako ima puno linkova (a oni su kvalitetni), Google roboti primjećuju da je vaša web stranica važna i rado će je pozicionirati. Međutim, ako iz nekog razloga iznenada izgubite linkove (primjerice – nakon odustajanja od suradnje sa SEO agencijom), pozicija vaše web stranice može značajno pasti. Stoga je vrijedno paziti na dobivanje vanjskih poveznica. Međutim, imajte na umu da se to mora učiniti legalno. Sve veze postavljene na spam web stranice ili iznenada stečene u velikom broju mogu smanjiti vidljivost web stranice na ljestvici. Google takve aktivnosti smatra prijevarom.

Sezonska aktivnost stranice

Neke web stranice doživljavaju sezonski porast ili pad interesa. Primjerice, web stranica neke slastičarne vjerojatno će biti posjećenija u proljetnoj i ljetnoj sezoni nego zimi. S druge strane, trgovina koja nudi vunene kape ili šalove ljeti će vjerojatno zabilježiti manju prodaju, a time i manji promet na web stranici. Nemamo utjecaja na sezonalnost. Jedino što možemo učiniti je osigurati objavu dodatnih tekstova tijekom “mrtve” sezone kako bismo stalno davali nove sadržaje za indeksiranje. Srećom, uvijek je vrijeme za optimizaciju!

Ručne Googleove kazne

Posljednje pitanje su kazne koje Google može nametnuti našoj web stranici za neetične aktivnosti. To uključuje, između ostalog: već spomenuti Black Hat SEO, tj. gomilanje ključnih riječi. Osim toga, Google vas može kazniti za neprirodno brzo povećanje vanjskih poveznica (ovo smo spomenuli dva paragrafa gore), kao i za MFA, odnosno za iznuđivanje novca putem oglašavanja.

Ne znate je li Google zabranio vašu web stranicu? To možete lako provjeriti! Jednostavno unesite site:adresstrony.pl u traku za pretraživanje – ako nakon klika na pretraživanje vidite poveznice na svoju web stranicu, to znači da je ispravno prikazana. Ako se veze ne pojave, vrlo je vjerojatno da ste primili ručnu kaznu od Googlea.

Ovo su glavni čimbenici koji utječu na pad pozicije web stranice na Googleu. Upamtite, međutim, da nijedna pozicija u tražilici nije dana zauvijek – na njoj morate raditi cijelo vrijeme. Nemojte biti korak iza konkurencije – zahvaljujući podršci naših SEO stručnjaka, moći ćete uživati ​​u savršeno optimiziranoj web stranici i visokoj poziciji u tražilici. Ukoliko želite iskoristiti ponudu naše marketinške agencije, kontaktirajte nas. Rado ćemo vam pomoći da povećate svoju poziciju na Googleu zahvaljujući sadržaju bloga, opisima proizvoda ili opisima kategorija. Kontaktirajte nas kako biste saznali više!