Stvaranje opisa proizvoda umjetnost je u kojoj nije svaki poduzetnik dobar. Mnogi ljudi, u iskušenju ideje o brzom dodavanju proizvoda u trgovinu, odbijaju stvoriti pristojan opis. Ipak, vrijedi duboko udahnuti i pobrinuti se da novi proizvodi budu pravilno reklamirani – to će osigurati bolje pozicioniranje. Pitate se kako napraviti dobar opis proizvoda? Upoznajte naše načine!
Što je opis proizvoda?
Opis proizvoda je tekst kojim se kupcu želi predstaviti određeni proizvod. Takav opis se najčešće stavlja u online trgovinu uz zadani asortiman proizvoda. Zahvaljujući dobrom opisu proizvoda kupac može saznati što točno prodajete, koje su prednosti tog artikla i kome je namijenjen. Na primjer, ako planirate prodavati cipele za djecu, opis treba sadržavati podatke za koju su dobnu skupinu namijenjene, kako izgledaju (ili čemu pristaju), od kojeg su materijala izrađene, u koje godišnje doba mogu koristiti i tako dalje.
Opis bi trebao odgovoriti na najvažnija pitanja:
Tko? – Razmotrite tko je primatelj vašeg proizvoda. Stvorite ciljnu osobu – o tome ćemo više pisati kasnije.
Što? – Što prodajete? Navedite najvažnije značajke određenog proizvoda.
Gdje? –Gdje će se ovaj proizvod koristiti? Ako prodajete cipele za planinarenje, teško da ih reklamirate kao urbanu obuću. Uzmite to u obzir!
Kako? – Kako koristiti određeni proizvod? Također je vrijedno uključiti način korištenja u opis proizvoda.
Kada? – Kada se određeni proizvod može koristiti? Ovdje opet vrijedi obratiti pozornost na sezonalnost ili rok valjanosti (ako se radi o prehrambenom proizvodu).
Zašto? – Zašto se isplati koristiti ovaj proizvod? Što ga izdvaja od drugih. Napomena – ovdje je lako plivati s vodom. Izbjegavajte besmislene izraze kao što su “najbolji na tržištu”, “nezamjenjiv proizvod” itd. Budite konkretni: po čemu se ističe? Ima li značajke koje doista ističu njegovu veličinu?
Kako izgleda dobar opis proizvoda?
Namijenjen je određenom primatelju. Odabrani proizvod nemoguće je prodati svima. Drugačija će biti ciljana publika za iPhone, drugačija će biti krema za lice 20+, drugačija će biti toplinska pumpa. Vrijedno je to zapamtiti prilikom izrade danog opisa. Pokušajte igrati ulogu osobe koja želi kupiti potencijalni proizvod. Tko je on? Koliko star? Koji su njegovi ciljevi? Zašto mi treba ovaj proizvod?
Na primjer, to bi moglo izgledati ovako:
Krema za lice za žene 20+ za problematičnu kožu. Ovaj proizvod namijenjen je mladim ženama koje se bore s prištićima i crvenilom koji im se često pojavljuju na licu. Njihov cilj je umanjiti neželjene simptome korištenjem kreme s adstringentnim ili umirujućim svojstvima. U takav opis proizvoda vrijedi uključiti podatke o aktivnim sastojcima u kremi koji mogu ublažiti ili spriječiti pojavu akni. Ovdje se također vrijedi osvrnuti na dob. Dvadesetogodišnjakinja vjerojatno još ne razmišlja o kremama protiv bora. Opis bi se stoga trebao odnositi na hidrataciju kože, elastičnost ili sjaj, a ne na borbu protiv bora.
Obogaćen je SEO-om.
Dobar opis proizvoda potaknut će ne samo kupce da istraže web stranicu, već i robote tražilice. Vrijedno je u opis uključiti ključne riječi koje će potencijalnim primateljima olakšati pronalaženje vaše web stranice putem pretraživanja. Da biste to učinili, morate uključiti ključne riječi u tekst. Prilikom odabira najprikladnijih obratite pozornost i na njihovu popularnost. Na primjer, izraz “dječje cipele” može biti vrlo popularan. To smanjuje mogućnost da se poveznica na trgovinu pojavi na prvoj stranici pretraživanja. S druge strane, izraz “proljetne dječje cipele za djevojčice” sigurno će biti manje popularan i olakšat će pozicioniranje vaše web stranice.
Kako znate koje će ključne riječi biti prikladne za vašu web stranicu? Ako se pozicioniranjem ne bavite svakodnevno, isplati se prepustiti ovaj zadatak stručnjacima za optimizaciju. U našoj marketinškoj agenciji takvih ne manjka. Ako trebate opis proizvoda s ključnim riječima, rado ćemo vam pomoći!
Prostrano je.
Kratak opis proizvoda od nekoliko redaka pružit će primatelju malo informacija. Male su šanse da će ostati zapamćeno. Jamčimo da ako kliknete na desetak sličnih opisa na drugim stranicama, kasnije nećete znati jesu li to uopće bili različiti tekstovi.
Opisi proizvoda na vašoj web stranici trebaju biti izrađeni u ujednačenom stilu, tako da ih kupac pri čitanju odmah poveže s vašim brendom. I iako se to može učiniti u kratkom, sažetom obliku, budimo iskreni – to će biti nepovoljno i za optimizaciju i za vas. Neka kupac upozna vaš proizvod sa svih strana, kako bi osjetio da mu određeni proizvod stvarno treba u životu!
Koliko dugačak treba biti opis proizvoda? Idealno bi bilo da ima preko 500-600 riječi. Roboti tražilica definitivno su skloniji dužim tekstovima. Vrijedno je to imati na umu prilikom izrade opisa proizvoda!
Čitljivo je.
Opširnost je jedno, a čitljivost je drugo! Opis proizvoda ne smije biti gust blok teksta. Vrijedno ga je podijeliti na odlomke, podebljati ključne riječi i koristiti H1 i H2 naslove kako bi čitatelj lakše pronašao odgovor na svoje pitanje. Provjerite jesu li vaši odlomci i rečenice relativno kratki. Zahvaljujući tome, tekst će ostati čitljiviji, a kupac će ga moći lako skenirati očima čak i dok skrola po stranicama na pametnom telefonu.
Izbjegava floskule
Ovoga smo se već malo dotakli, ali proširimo ovu temu. Prilikom stvaranja opisa lako je upasti u zamku stvaranja rečenica s kojima se teško poistovjetiti. “Cipele su neizostavan predmet garderobe.” To je istina! Pa što? Puno bolje zvuči rečenica: Sportska obuća s fleksibilnim uloškom pružit će vašem mališanu udobnost dok skače, trči i zabavlja se na igralištu.
Jedna rečenica odgovara na pitanja: Što? (Sportske cipele s elastičnim uloškom) i Zašto? (Zato što pružaju udobnost u raznim situacijama).
Izbjegava stereotipe.
Sve više i više ljudi obraća pozornost na jezik kojim se koristi brend. Primjerice, ako prodajete igračke nemojte ih u opisu dijeliti na “za djevojčice” i “za dječake”. Stereotipi mogu obeshrabriti mnoge ljude od kupovine. Naravno, to se ne odnosi samo na proizvode namijenjene djeci. Izbjegavajte i fraze poput “za pravu ženu”, “za pravog muškarca” i sl. – danas više štete nego koriste.
Govori jezikom prednosti.
Svrha jezika pogodnosti je predstaviti prednosti proizvoda na način da se kupac uvjeri da mu je određena stvar potrebna u životu. Obratite pažnju na dva opisa u nastavku i pogledajte koji vam se više sviđa:
Pročistač zraka XYZ nezamjenjiv je proizvod u svakom domu. Isplati ga se kupiti kako biste uživali u svježem zraku svaki dan, a ne samo u posebnim prilikama!
Jeste li znali da pročistač zraka XYZ hvata do 90% mikroorganizama i zagađivača iz zraka? To ga čini savršenim za domove alergičara koji su posebno izloženi peludu, prašini i onečišćenju. Pročistač XYZ također pomaže vratiti odgovarajuću vlažnost u prostoriji. Na taj način stvara zdravo okruženje za vašu kožu.
Vidite li razliku? Nadamo se. Jezik prednosti je precizan – ovdje definitivno nema mjesta dugotrajnim opisima bilo čega. Prije nego počnete pisati tekst o određenom proizvodu, navedite barem nekoliko njegovih prednosti. Zatim razmislite o tome kako ih možete predstaviti primatelju – koga bi mogli zanimati? Kome su važni? Roditelje male djece sigurno će zanimati činjenica da proizvod ne sadrži BPA. S druge strane, vlasnik psa ili mačke će vjerojatnije odabrati hranu koja će kućnom ljubimcu pružiti puni skup vitamina. Uvjerite se da se vaš jezik koristi može temeljiti na jakim argumentima!
Zašto je kopiranje opisa proizvoda loša ideja?
Prodajete nekoliko sličnih proizvoda, pa dodajete iste opise, samo mijenjate naziv samog proizvoda? Ovo je velika greška! Dvostruki sadržaj jednostavan je način da svoju web stranicu isključite iz pozicioniranja tražilice. Čak i ako prodajete vrlo slične proizvode (ili čak iste, ali u različitim kapacitetima), svakako uključite različite opise. Samo tako možete biti sigurni da vas roboti tražilice neće kazniti za dupliciranje sadržaja. Naravno, ovo se odnosi i na kopiranje opisa s drugih web stranica!
Izrada opisa proizvoda može biti dugotrajna, ali dobre rezultate vrijedi čekati. Zahvaljujući tome, povećat ćete prodaju u svojoj trgovini, a osim toga možete značajno poboljšati pozicioniranje web stranice. Ako nemate vremena sami pisati opise proizvoda, zapamtite da to možete prepustiti profesionalcima! Naš odjel za SEO i copywriting rado će za vas izraditi zanimljive i detaljne opise proizvoda.