/

2024-01-05

Google Ads ili Meta Ads reklamna kampanja? Koju izabrati?

Google Ads i Meta Ads trenutno su najpopularnije platforme za izradu oglasa. U teoriji, njihov rad je prilično sličan, ali to ne znači da ih možete koristiti bez izrade dobro promišljene strategije oglašavanja. Ovo je način da brzo potrošite svoj proračun. Kako odabrati pravu platformu za provođenje reklamne kampanje i na što obratiti pozornost? Pogledajte naš vodič kako biste saznali odgovore na ova pitanja!

Što je Google Ads?

Google Ads (ranije poznat kao Google AdWords) je platforma za oglašavanje koju je stvorio Google, jedna od najvećih internet tražilica. Istraživanja pokazuju da čak 92% Europljana koristi Google tražilicu, stoga se svakako isplati uzeti u obzir ovu platformu pri odabiru alata za izradu oglasa.

Google Ads odlikuje se dobro osmišljenom platformom koja se neprestano poboljšava koja vam omogućuje stvaranje različitih formata oglašavanja.

Što su meta oglasi?

Slično Googleu, ovdje imamo posla s platformom za oglašavanje, ali koju je kreirao Facebook. S vremena na vrijeme internet predviđa smrt Mete (bivši Facebook), ali za sada web stranica ide odlično. Samo u Poljskoj koristi ga 17 milijuna ljudi, što pokazuje da se svakako isplati razmisliti o oglašavanju na Facebooku. Dodatno, vrijedi spomenuti da se putem Facebook oglasa možete oglašavati i na Instagramu, koji u Poljskoj ima gotovo 6 milijuna korisnika. Time se stvara još jedan veliki oglasni prostor.

Koje su zajedničke značajke Google i Meta oglasa (ranije Facebook oglasa)?

Obje ove platforme imaju puno dodirnih točaka. To uključuje:

Mogućnost preciznog ciljanja tj. dosezanja određene skupine primatelja zainteresiranih za određeni proizvod. Google Ads i Facebook Ads omogućuju ciljanje oglasa na dva načina: demografski i geografski.

Geografsko ciljanje, kao što naziv sugerira, temelji se na ciljanju oglasa na ljude koji borave na određenim lokacijama. Ciljanje može biti vrlo strogo (npr. radijus od nekoliko kilometara od sjedišta vaše tvrtke) ili šire (grad, pokrajina).

Demografsko ciljanje temelji se na podacima kao što su dob, spol, zaposlenje, bračni status i roditeljski status.

Dok se GPS obično koristi za određivanje geografskog ciljanja, demografsko ciljanje se određuje na temelju aktivnosti podataka korisnika na Googleu ili Facebooku. Na primjer, ako često pregledavate trgovine tapetama ili trgovine dječjim dodacima, vjerojatnije je da će vam obje platforme ponuditi oglase s ovom vrstom proizvoda.

Mala razlika u ciljanju leži u određivanju dobi publike. U slučaju Googlea, imamo posla sa rigidnom starosnom podjelom publike: 18-24, 25-34, itd. Facebook Ads, s druge strane, omogućuje ručno postavljanje dobne skupine od 13 do 65+.

Još jedna stvar koja je zajednička objema platformama je metoda obračuna. I Google oglasi i Facebook oglasi omogućuju obračun kampanja u obliku CPM-a (plaćanje po pojavljivanju) i CPC-a (plaćanje po pojavljivanju) -klik). Druga opcija je popularnija jer tada ne plaćate za same preglede, već za preusmjeravanje korisnika na web mjesto.

I Facebook Ads i Google Ads također koriste remarketing. Ovo je vrsta reklamne kampanje koja se provodi za korisnike koji su već jednom posjetili vašu web stranicu. Remarketing se koristi kada je netko samo pregledavao proizvode, ali se nije odlučio na kupnju. Oglas zatim može prikazati nedavno pregledane proizvode korisnicima. Remarketing povećava mogućnost vraćanja napuštenih kolica.

Google Ads – formati oglašavanja

Vrijedno je znati da Google Ads omogućuje korištenje mnogih formata oglašavanja. To uključuje:

Video kampanje. One omogućuju objavljivanje oglasa na YouTube platformi iu odabranim aplikacijama. Video kampanja pomaže ne samo povećati prodaju, već i prepoznatljivost robne marke.

Pretraživačke kampanje. Jedan od najpopularnijih formata Google Ads kampanja. To su oglasi koji se pojavljuju izravno iznad rezultata organskog pretraživanja na Googleu. Njihov rad temelji se na korištenju ključnih riječi.

Kampanje na prikazivačkoj mreži. Ova vrsta kampanje posebno dobro funkcionira za ljude koji žele koristiti grafičke formate. Zahvaljujući mreži za oglašavanje, možete postavljati oglase ne samo na Google, već i na web stranice koje surađuju s platformom.

Kampanja za maksimalnu izvedbu Ovo je primjer automatski kontrolirane kampanje koja se može prikazati, između ostalog: na YouTubeu, na Google mreži za pretraživanje i oglašavanje, na Gmailu i Google kartama. Mnogi poduzetnici cijene ovu vrstu kampanje zbog jednostavnog pristupa svim kanalima oglašavanja.

Lokalne kampanje. Ova vrsta kampanje radi s Google My Businessom i pomaže klijente dovesti do fizičkih tvrtki, kao što su trgovine ili restorani.


Prednosti i nedostaci oglašavanja u Google Adsu

Google je pravi div. Statistike pokazuju da tražilica svaki dan zabilježi 8,5 milijardi pretraga. Teško je pronaći konkurentnu pokrivenost oglašavanja – a to je nedvojbena prednost oglašavanja u Google Adsu. Nažalost, na neki način to može biti i prednost i nedostatak. Jer iako je broj primatelja nevjerojatan, konkurencija će ovdje biti puno veća. Promicanje sebe putem popularnih ključnih riječi može biti vrlo skupo. Lako je brzo potrošiti svoj proračun. Ako se želite oglašavati u Google Adsu, fokusirajte se na manje popularne fraze i tzv “long tails” koji će vam pomoći pronaći primatelje zainteresirane za specifičnije ključne riječi.

Meta oglasi – formati oglašavanja

U slučaju Meta (bivši Facebook Ads), također se bavimo nekoliko formata oglašavanja.

Jedna slika ili video. Ovo je primjer statičnog oglasa koji se može pojaviti, na primjer, u feedu vijesti ili u desnom stupcu Facebooka.

Carousel oglašavanje – temelji se na korištenju nekoliko slika s mogućnošću pomicanja. Često ga koriste trgovine za promicanje svoje ponude proizvoda. Karusel oglasi također se često pojavljuju u feedovima vijesti.
Zbirka – ovdje imamo posla sa skupinom elemenata koji se mogu otvoriti na mobilnom uređaju u načinu rada preko cijelog zaslona.

Prednosti i nedostaci oglašavanja na Facebook oglasima

Nedvojbena prednost oglašavanja u Meta oglasima je relativno niska cijena kampanje. Naravno, možete birati između jeftinijih i skupljih reklamnih ciljeva. Na primjer, ciljevi kao što su priznanje ili aktivnost mogu se postići čak i s niskim proračunom za oglašavanje. S druge strane, ciljevi kao što su prodaja ili kontakti mogu zahtijevati nešto veći proračun za početak.

Velika prednost Meta Ads sustava je mogućnost zaista širokog ciljanja. Na primjer, ako planirate oglašavati vrhunski proizvod, možete odabrati da se oglas prikazuje samo ljudima koji koriste najnovije uređaje (npr. Apple). Detaljno ciljanje također vam omogućuje precizan odabir publike. Ne samo da možete odabrati “roditelja”, već i “roditelja bebe” ili “roditelja djevojčice/dječaka” kako biste stvorili idealnu publiku.

Koji su nedostaci kampanja pokrenutih u Meta oglasima? Svakako treba biti oprezan s automatizacijom kampanje – gotovo uvijek postiže loše rezultate. To znači da se cijeli oglas mora postaviti ručno, bez ikakvih upita Facebooka.

Neke industrije mogu biti nezadovoljne Facebookovim ograničenjima. Meta ima prilično jasna pravila o tome što NE SMIJETE reklamirati. Ova grupa uključuje, između ostalog: usluge mršavljenja ili fotografije koje prikazuju učinke prije i poslije (ovo se odnosi na npr. kozmetološke tretmane). Ljekarne i tvrtke koje prodaju alkohol ili duhan neće imati koristi od oglašavanja na Facebooku.

Koju kampanju trebam odabrati? Facebook oglasi ili meta oglasi?

Kao što možda pretpostavljate, na ovo se pitanje ne može odgovoriti jednoznačno.

Ako imate stvarno velik proračun, počnite odmah s Google Adsom – ali ne zaboravite da se ne usredotočite odmah na vrlo popularne fraze. Brzo ćete potrošiti svoj proračun i završiti s lošim rezultatima.

Ako je vaš proračun nešto skromniji (do nekoliko stotina zlota mjesečno), oglašavanje na Facebooku može biti bolja ideja. Zapamtite, međutim, da je lako potrošiti svoj proračun bez dobrog poznavanja alata za izradu kampanja. Želite li da Vaše oglašavanje brzo donese rezultate, povjerite ga profesionalcima. Naša marketinška agencija može za Vas napraviti optimalnu Facebook kampanju. Ukoliko ste zainteresirani za ponudu, slobodno nas kontaktirajte!