/

2017-02-17

Učinkovit poziv na akciju – što je to?

design strony www

Osnova svih marketinških aktivnosti je uvjeriti potencijalne primatelje da se uključe u proces kupnje proizvoda ili usluga koje nudi brend. Učinkovit način utjecaja na potencijalne kupce je Call To Action – poziv na akciju koji ih navodi da poduzmu radnju koju tvrtka želi. Međutim, kako bi CTA pretvorio promet web stranice u stvarnu zaradu, mora biti pravilno optimiziran. Kako pozvati na akciju da kampanja ne ispadne neuspješna?

 

Veličina je bitna

Gumb koji zauzima pola web stranice nije najbolja ideja, ali nije ni mali gumb koji posjetitelj možda niti ne primijeti. Poziv na akciju treba biti dovoljno velik da privlači pažnju, a istovremeno mora biti u skladu s ostalim grafičkim elementima i tekstom, a da ih ne zatrpava svojom veličinom.

Intuitivan izgled

Važno je da se CTA nalazi na jasno vidljivom i pravilno izloženom mjestu. U slučaju tradicionalnih web stranica, CTA postavljeni na desnoj strani posebno su učinkoviti jer to je mjesto gdje ljudi koji stranicu čitaju s lijevog ruba usmjeravaju pogled. Na odredišnim stranicama centrirani pozivi na radnju su bolje rješenje.

Koordinirane boje

Vidljivost CTA nije određena samo njegovom lokacijom, već i bojama. Iako je teško pronaći jasan odgovor koje boje najbolje odgovaraju akcijskim gumbima, jedno je sigurno – to bi trebale biti boje koje su u kontrastu s pozadinom stranice. Zahvaljujući tome, primatelj će odmah znati gdje kliknuti.

Sadržaj poruke

Osim položaja i izgleda gumba, važan je i njegov sadržaj. Važno je da je poruka sažeta i konkretna te da njezin primatelj točno zna što će se dogoditi nakon klika na gumb. Najčešće se CTA-ovi sastoje od tri riječi koje sadrže glagol i mogu zvučati, na primjer: Provjerite našu ponudu, Pridružite nam se, Dodaj u košaricu. Kako biste pojačali učinak poruke, možete dodati riječi kao što su već, sadaili danas, što će joj dati privremeni i hitan karakter .

Provjeren rad

Da biste bili sigurni da je konstruirani poziv na akciju učinkovit, potrebno ga je testirati. Obično su to A/B testovi koji uključuju testiranje različitih varijanti zadane funkcionalnosti. Zahvaljujući njima, moguće je uvesti poboljšanja koja će se pretvoriti u povećanje konverzija na web stranici.