/

2018-11-27

Što je content marketing i kako ga dobro raditi?

prowadzenie facebook

Ako ste zainteresirani za društvene mreže, sigurno ste se barem jednom susreli s konceptom “content marketinga”. Drugim riječima, to je jednostavno strategija koja se koristi za privlačenje kupaca. Ključ marketinga sadržaja je stvoriti vrijedan sadržaj koji će ohrabriti potencijalne primatelje i natjerati ih da ostanu s nama dulje. Ova se strategija ponekad suprotstavlja SEO-u, koji prvenstveno naglašava kvantitetu, a ne kvalitetu. Što je zapravo sadržajni marketing i kako ga provoditi da donese rezultate?

Zanimanje primatelja za praksu

Sadržajni marketing može imati mnoge oblike. Oni uvelike ovise o tome što može zanimati naše primatelje. Kreatori vrlo često koriste obrasce vodiča koji prenose specifična znanja i koji su vrijedni za kupca. To uključuje, primjerice, stručne članke, vodiče, e-knjige ili infografike, često pripremljene u suradnji sa sponzorom (npr. blogeri/vlogeri).

Content marketing je u prednosti u odnosu na SEO jer nosi pravu dozu znanja i nešto je što primatelj može koristiti u praksi. Zbog toga se određeni materijal često “promovira” zahvaljujući dijeljenju i preporukama primatelja. Na ovaj način vaš sadržaj ionako visoko kotira na Googleu jer ga drugi često pretražuju.

Opasnost: previše sadržaja?

Do ove točke content marketing zvuči kao savršeno rješenje, ali nije. Zašto mnogi kreatori – unatoč velikom angažmanu – ne uspijevaju promovirati dobro pripremljenu strategiju? Upravo zato što se previše fokusiraju na “sadržajni” dio i…zaborave na marketing. Imajte na umu da je svrha stvaranja materijala promicanje robne marke. Iako su sadržajno znanje i dobra komunikacija važni, bez reklamnog dijela možda nećemo postići željeni učinak.

Kad posao ne donosi rezultate

Neki kreatori su obeshrabreni jer naporno rade na sadržaju, a ne vide rezultate. Ovdje je često problem nedostatak odgovarajuće strategije. Ne kaže se bez razloga da ako je vaš sadržaj za svakoga, zapravo nije ni za koga. Prije planiranja svojih aktivnosti, vrijedi napraviti dobru strategiju koja će vam omogućiti da odredite tko je primatelj i što očekuje.

Što postižete sadržajnim marketingom?

Dobra strategija omogućit će vam da angažirate svoju publiku, što će zauzvrat rezultirati daljnjom distribucijom vašeg sadržaja. Naravno, važan element ovog procesa je budžet za oglašavanje. Kako bi vaši klijenti širili vaš sadržaj, prvo morate doći do njih. Ovdje je također potrebno redovito objavljivanje. Jednokratna akcija korištenjem content marketinga nije dovoljna. Ako je ostatak sadržaja koji prezentirate tipični “filer”, primatelji će tražiti nešto vrijedno od konkurencije. Vrijedi to zapamtiti i planirati strategiju tako da djeluje dugoročno, a ne samo jednom.

Dobro isplaniran content marketing također povećava vaš kredibilitet. Ono što radite i što možete ponuditi svojim klijentima također je važno. Pod pretpostavkom da, na primjer, prodajete tečajeve na Internetu, trebali biste također pokazati da imate stručno znanje i da s njim možete pomoći drugim ljudima. Puka prodaja neće biti dovoljna dok se ne pokažete dovoljno vjerodostojnim da drugi odluče vjerovati vašoj ponudi.

Vizualnost je važna

Dobro isplaniran sadržajni marketing trebao bi imati i dobru vizualnu pozadinu. Većina ljudi vizualno uči, pa im je vrijedno pružiti odgovarajuće infografike ili druge grafičke sadržaje koji će im omogućiti bolje razumijevanje teksta. Istodobno će postati privlačniji, što znači da čak i ljudi izvan vaše potencijalne publike mogu postati zainteresirani za određenu temu.

Sažetak

Sadržajni marketing i dalje je moćan, ali s njim treba pažljivo postupati. Prije planiranja akcije potrebno je izraditi cjelokupnu strategiju koja će uzeti u obzir očekivanja vaše publike i osigurati vam materijale koji će vam omogućiti dugoročno djelovanje. Ne zaboravite na odgovarajuće odvajanje između “sadržaja” i “marketinga” – naposljetku, dobra strategija sastoji se od obojega.