Mrežne trgovine osvajaju srca kupaca, a vođenje vlastitog posla već nekoliko desetljeća nije isključivo muška domena. E-trgovina je poslovni model koji se trenutno razvija vrtoglavom brzinom. Moda za internetske trgovačke centre nije poštedjela ni Poljsku – istraživanja pokazuju da već oko 30.000 online trgovine registrirane su na našem domaćem tržištu, a taj broj je u stalnom porastu.
Žene imaju posebnu priliku u svijetu internetskih trgovina – nisu bez razloga Poljakinje prozvane najpoduzetnijim ženama u Europi. Procjenjuje se da gotovo polovicu poljskih internetskih trgovina vodi ljepši spol. Zašto se isplati zainteresirati za ovo područje poslovanja?
E-trgovina – rudnik neovisnosti
Mnogi vlasnici online trgovina slobodu djelovanja smatraju jednom od najvažnijih prednosti ovog poslovnog modela. Kao voditelj e-trgovine, sami smo svoje kormilo i brod, što se s jedne strane može smatrati velikom prilikom, ali s druge – uključuje nekoliko neugodnosti. Velika prednost je mogućnost stvaranja vlastitog posla od nule, bez potrebe za kompliciranim znanjem i sredstvima. Trenutno postoji mnogo alata koji značajno pojednostavljuju proces postavljanja internetskih trgovina i kasnijeg upravljanja narudžbama. Za pokretanje online poslovanja ne trebaju nam impresivni financijski izdaci, jer automatski eliminiramo potrebu za stvaranjem i održavanjem fizičkog sjedišta. Mnogi ljudi koji vode internetsko poslovanje stvaraju skladišta proizvoda u vlastitom domu, a dom je njihovo glavno središte upravljanja. S druge strane, zapamtite – vođenje vlastitog posla nije samo rad iz kreveta. Moramo uzeti u obzir da će u početku biti potrebno prepoznati tržište, konkurenciju i koristiti odgovarajuća sredstva oglašavanja. Mnogi ljudi u ovoj fazi doživljavaju stresne trenutke. Štoviše, kada vodimo posao na daljinu, često gubimo granicu koja se zove ravnoteža između poslovnog i privatnog života – ali zapamtite da će sva ta pitanja prije ili kasnije doći na vidjelo s iskustvom i povećanjem razine organizacije. Stoga, nemojte se ustručavati pokušati – ipak je stvaranje nečeg vlastitog od nule jedna od najvećih nagrada koje nas mogu čekati.
Ženske internetske industrije
Procjenjuje se da muškarci najčešće biraju tehnička područja, poput trgovina elektronikom ili alatima. Žene pak najčešće posežu za temama koje su im bliže srcu, a vezane su uz majčinstvo ili ljepotu. Zašto? Jer pri odabiru industrije koja se temelji na vlastitim potrebama (moda, ljepota) ili potrebama svojih bližnjih, savršeno poznaju očekivanja grupe potencijalnih kupaca, a samim time mogu pravilno odabrati asortiman i način komunikacije s potrošačima. Istraživanja pokazuju da su jedni od najčešće kupovanih proizvoda na internetu odjeća i kozmetika, pa nije ni čudo da se mnoge žene snalaze u tim područjima s odgovarajućom teorijskom predznanjem i iskustvom.
Prednost žena na tržištu e-trgovine
Iako ovo može zvučati kao generalizacija, specifične karakterne osobine, češće kod žena, imaju veliki utjecaj na uspjeh online poslovanja. Prije svega, većina žena može vlastitu tvrtku sagledati iz šire perspektive – ne samo kroz prizmu specifikacija proizvoda, već i uzimajući u obzir široko shvaćenu komunikaciju s kupcima. Pokazuju više empatije i brige za potrošače, čime osvajaju šire skupine ljudi. Osim toga, strpljivi su, što je cijenjena prednost, posebno kada započinjete svoju avanturu u e-trgovini. Značajan dio asortimana pripremaju žene, za žene – žena kupuje putem elektroničkih kanala podjednako kao i muškaraca, a jedan od čimbenika koji određuju spremnost za kupnju određenog proizvoda je reklama i poruke objavljene na društvenim mrežama. Poljakinje posebnu pozornost posvećuju i vizualnoj strani – logotipima, grafikama, ali i fotografijama proizvoda, a kako iskustvo pokazuje – žene koje upravljaju online trgovinama nastoje se pobrinuti za izgled svakog aspekta online poslovanja.
Žene u e-trgovini? Ovo je već svakodnevna pojava! Dakle, ako imate odličnu ideju, planirate i želite razviti vlastiti posao – internet je odlično mjesto za pokretanje vašeg posla!