Jedan od ključnih elemenata svakog poslovanja je dobra usluga korisnicima. Zahvaljujući novim tehnologijama koje su trenutno dostupne, način na koji brendovi komuniciraju s kupcima doživljava pravu revoluciju. Prodaju proizvoda i usluga savršeno podržavaju rješenja poput chatbota. Kako rade? Zašto ih se isplati koristiti? Danas je riječ o tome!
Što su chatbotovi?
Chatbotovi, odnosno programi temeljeni na pravilima koji koriste umjetnu inteligenciju, svojevrsni su virtualni pomoćnici. Njihova je zadaća razgovarati s internetskim korisnikom na određenoj web stranici putem posebnog chat sučelja koje se tamo nalazi. Jedni od najučinkovitijih su chatbotovi dostupni u aplikaciji Facebook Messenger, a široko ih koriste tvrtke iz brojnih industrija. Ne bez razloga, jer im chatbotovi nude brojne mogućnosti – ne samo da odgovaraju na upite kupaca, već ih informiraju o promocijama, preporučuju proizvode, rezerviraju ili čak naručuju hranu. Zahvaljujući chatbotovima, kupci brzo i povoljno dobivaju sve informacije potrebne za donošenje odluke o kupnji, što se izravno pretvara u profit tvrtke.
Zašto se isplati komunicirati s korisnicima putem chatbota?
Pozitivan utjecaj na rast prodaje nije jedina prednost chatbota. Vrijedno je uzeti u obzir da zahvaljujući virtualnim asistentima tvrtke mogu uštedjeti i vrijeme i novac. To je zato što je uz pomoć chatbota moguće smanjiti izdatke potrebne za zapošljavanje fizičkih radnika. Prema procjenama, chatbotovi mogu riješiti do 70% zadataka koje obavljaju tradicionalni odjeli korisničke službe! Ono što je bitno, na glatkoću komunikacije putem chatbota ne utječe broj poslanih upita u određenom trenutku. A kao što znamo, brz odgovor u današnje vrijeme može ključno utjecati na zadržavanje kupca koji ne želi gubiti vrijeme na dobivanje potrebnih informacija. Štoviše, vrijedi podsjetiti da osim komunikacije na chatbotu, korisnici – posebno oni koji cijene osobni kontakt s čovjekom – uvijek mogu dobiti kontakt podatke određene osobe ili ih kontaktirati izravno putem Messengera.