Koronavirus je snažno utjecao na naše svakodnevne živote i, naravno, na mnoga poduzeća. Mali poduzetnici već pate od nedostatka kupaca, a neki su čak prisiljeni zatvoriti svoje obrte. Ovo je teška situacija za sve, stoga vrijedi pokušati pronaći rješenja koja će vam pomoći preživjeti ovo teže vrijeme. Što vrijedi znati o vođenju društvenih medija tijekom kuge? Provjerite!
Podrška za online poslovanje
Pandemijska situacija natjerala je mnoge ljude da se pridržavaju preporuka i ostanu kod kuće. Učinci takvih aktivnosti mogli su se primijetiti vrlo brzo – mnoge tvrtke bilježe veću prodaju na internetu. Ovo bi moglo biti dobro vrijeme za razvoj vašeg internetskog poslovanja. Nema naznaka da će se situacija promijeniti u narednim tjednima. Europski kontinent trenutno doživljava veliko opterećenje i moramo uzeti u obzir da će kampanja #ostanidoma trajati čak do ljeta. Pa pokušajmo doći do domova potencijalnih kupaca. Kako to učiniti ispravno?
Prije svega, podsjetimo da je samopromocija kroz temu pandemije ili rapidno dizanje cijena najpoželjnijih proizvoda (npr. dezinfekcijskih sredstava) definitivno loša praksa i neće proći nezamijećeno. Ljudi koji prate društvene mreže pažljivo promatraju aktivnosti brendova i plješću onima koji dobro posluju, ali istovremeno oštro kritiziraju one koji žele profitirati od pandemije. Stoga izbjegavajte takve radnje. Razumljivo je da svoj posao morate voditi bez obzira na situaciju u svijetu. No pokušajte to učiniti tako da nikoga ne obeshrabrite nepromišljenim postupcima.
Dakle, što vrijedi učiniti u takvoj situaciji? Prije svega: ako imate priliku prodavati proizvode online, iskoristite je najbolje! Pokušajte cjelokupnu ponudu prezentirati na atraktivan način. U tu svrhu možete koristiti Facebook oglase ili organski doseg. Zanimljive instastorije, priče o određenim proizvodima ili atraktivne promocije mogu potaknuti ljude da iskoriste vašu ponudu. Ako prodajete uslugu ili elektroničke proizvode (e-knjige) itd., također možete razmisliti o uvođenju besplatnog dara za čitatelje. Sve više tvrtki zbog pandemije odlučuje ponuditi dodatne ali besplatne sadržaje. Ovo također može biti zanimljiv način promocije. Zainteresirana osoba rado će pogledati i ostale plaćene proizvode.
Što nikako ne smijete raditi? Vrijedno je izbjegavati strahove, bombardiranje lažnim vijestima ili pretjerano fokusiranje na temu koronavirusa. Mnogi ljudi su već prezadovoljni brojem poruka koje se svakodnevno pojavljuju na ovu temu. Stoga pokušajte stvoriti strategiju prilagođenu trenutnoj situaciji, ali koja će u isto vrijeme biti lijep odmor od ovog teškog vremena.
Facebook i koronavirus
Ako imate priliku voditi online poslovanje, svakako se isplati fokusirati na jačanje kontakta s kupcem. Pokušajte automatizirati svoje odgovore na Facebooku tako da možete odgovoriti kupcima još brže ako je moguće. Također može biti dobra praksa podsjetiti ljude na njihove aktivnosti koje su privremeno udaljene. Pokažite da tvrtka i dalje posluje, iako na izrazito drugačiji način od uobičajenog.
A kad smo već kod Facebooka, vrijedi malo bolje pogledati reklame koje ste do sada platili. Možda vaši trenutni slogani možda neće funkcionirati u trenutnoj situaciji – razmislite o tome da isključite ovo oglašavanje i umjesto toga napravite nešto prilagođenije situaciji. Također se isplati ulagati u Real Time Marketing. KFC-u to dobro ide, a zbog pandemije je odlučio povući reklamiranje pod sloganom “Dobro za prste polizati”.
E-trgovine u eri koronavirusa
Zbog brzog porasta interesa za e-trgovinu, ulaganje u e-trgovine trenutno je dobra opcija. Rad dostavljača nije obustavljen, a kupce dodatno možemo potaknuti na korištenje ormarića za pakete. Zahvaljujući aplikaciji na svom telefonu moći će bezkontaktno otvarati ormariće i tako na sigurniji način primati pakete.
Kako se pobrinuti za dobru e-trgovinu? Vrijedno je naglasiti da se može voditi na dva mjesta istovremeno: na web stranici i na Facebooku. Pogledajmo prvo ovu drugu opciju.
Facebook poduzetnicima nudi odjeljak trgovine koji se može otvoriti kao dio fanpagea. Nakon ulaska u karticu potrebno je konfigurirati nekoliko podataka. Govor uključuje: o odabiru načina plaćanja, valute, dodavanju proizvoda i njihovim opisima.
Važne informacije: Prije dodavanja proizvoda vrijedi pažljivo pregledati Facebookove smjernice za promociju proizvoda. Ova platforma ima vrlo jasno definirana pravila i ako ih prekršite, nažalost nećete moći promovirati proizvode.
Svaki proizvod mora biti popraćen fotografijom i opisom. Međutim, zapamtite da ne kopirate opise izravno sa svoje web stranice – Google roboti će lako pronaći takav duplikat i sniziti pozicioniranje vaše web stranice. Izradite novi opis na temelju onoga koji već imate. Po mogućnosti kratak, atraktivan i razumno prilagođen SEO načelima.
Zašto se isplati otvoriti trgovinu na Facebooku? Budući da ova značajka omogućuje označavanje proizvoda u objavama. Zahvaljujući tome, korisnik će odmah biti preusmjeren na web mjesto određenog proizvoda i moći će saznati više o njemu. Ovo je izvrsna opcija i svakako je vrijedna korištenja. Osim toga, proizvodi iz Facebook trgovine mogu se koristiti i u remarketingu. Možete ih prikazati, na primjer, kupcima koji su ostavili proizvode u svojoj košarici ili pogledali određeni proizvod, ali su na kraju napustili trgovinu. Remarketing donosi izvrsne rezultate – isplati ga se koristiti!
Kako voditi internetsku trgovinu?
Što je s trgovinom? Bez sumnje, jedno od najvažnijih pitanja ovdje je osiguranje odgovarajuće prodajne platforme, zahvaljujući kojoj će se cijela transakcija odvijati bez problema. Vrijedno je povjeriti pripremu internetske trgovine stručnjacima. Zahvaljujući tome, nećete morati brinuti o instaliranju softvera na poslužitelju ili njegovom ispravnom radu. Naša marketinška agencija može pripremiti trgovinu za vas od nule, uključujući web stranicu, odredišnu stranicu za određenu promociju i druge dodatke. Internet trgovina zahtijeva i atraktivan vizualni dizajn, uostalom, on često određuje hoće li se čovjek odlučiti za vašu ponudu. Stoga se pobrinite da imate modernu, responzivnu internetsku trgovinu! Važno je da se vaša web stranica prilagodi i pametnim telefonima, prijenosnim računalima i tabletima. Zahvaljujući tome, korisnici će moći kupovati u bilo kojem trenutku!
Međutim, stvaranje online trgovine nije sve. Također morate voditi računa o svim aktivnostima oko: obavijesti, biltene koji informiraju o novim proizvodima, aktivnosti na društvenim medijima, funkcije koje jamče korištenje kodova za popust i blogove tvrtki na kojima će kupci moći saznati više o vašim proizvodima. Vrijedno je uzeti profesionalan pristup vođenju internetske trgovine – to također značajno povećava prodaju!
Shvaćamo da poduzetnici često nemaju vremena za pripremu newslettera, jedinstvenih opisa proizvoda ili objava na Facebooku. Istovremeno vas potičemo da ne odustajete. Promotivne aktivnosti možete sa sigurnošću povjeriti marketinškoj agenciji koja će pripremiti strategiju djelovanja za naredne mjesece i pobrinuti se da vaša promocija krene dinamično od samog početka.
Povećajte svoju online vidljivost
Ukratko: bliska budućnost može biti veliki izazov za trgovinu, ali u isto vrijeme i prilika za e-trgovinu. Ovo je dobro vrijeme da počnete prodavati putem interneta i da koristite društvene medije kako biste svoju tvrtku predstavili još više nego inače. Vrijedi biti iskren – sve se više poduzetnika odlučuje javno isticati, npr. na Instagramu, i govoriti o teškim vremenima u tvrtki, tražeći i podršku za domaće i manje poduzetnike. Ovo je dobra praksa – nemojmo se bojati istine, kupci to svakako cijene!
Upamtimo i da rad na daljinu pomaže pronaći prostor za nove aktivnosti. Internet nudi brojne mogućnosti za poduzetnike. Trgovine na Facebooku i web stranice jedna su od ideja kako doći do kupaca. Shvaćamo da ne može svatko prodavati online, ali vrijedi pogledati druge tvrtke. Restorani su zatvoreni, ali i dalje rade. Mnogi od njih odlučuju posluživati hranu za van ili su uveli uslugu “od vrata do vrata” i dostavljaju obroke izravno na dom kupaca. Stoga je vrijedno razmotriti najbolju opciju i prilagoditi je mogućnostima tvrtke!