/

2020-12-21

Promjene u e-trgovini u 2021. Što možemo očekivati?

2021. se brzo približava, stoga je zadnji trenutak za planiranje aktivnosti za iduću godinu. Kako će nadolazeći mjeseci izgledati u e-trgovini? Čega se sada trebamo sjetiti kako bismo zadržali pozornost kupca i osigurali njegovu privrženost brendu? Provjerite!

Moć e-trgovine u 2021.: cijenite to!

Sadržajni marketing u nadolazećim će mjesecima biti usko povezan s e-trgovinom. Razlog tome je naravno pandemija i uvedeni lockdown zbog kojeg mnoge tvrtke nisu mogle stacionarno poslovati. Nažalost, neke industrije, npr. usluge, su zapele na jednom mjestu. No, internetska prodaja brzo je iskoristila nedostatke te su danas pobjednici oni koji su se prilagodili promijenjenoj stvarnosti.

Svakako ne možemo zanemariti potencijal e-trgovine kada planiramo sadržajni marketing. Ovo je važno jer pandemija može nepovratno promijeniti funkcioniranje prodaje. Prema podacima koje je prikupila Gazeta Finansowa, u pola godine kreirano je čak 5,5 tisuća novih online trgovina pandemija. Od toga je 2000 likvidirano, tako da trenutno imamo 3,5 tisuće trgovina. To je još uvijek ogroman broj, što jasno pokazuje da e-trgovina može biti prilika i prijetnja u isto vrijeme. Prilika ako se dobro isplanira. Prijetnja jer je i konkurencija sve veća, što znači stalni oprez.

Zašto govorimo o e-trgovini u kontekstu content marketinga? Jer, kao što Gemius studija pokazuje stvoreno za e-trgovinu u Poljskoj, još uvijek imamo posla s velikom skupinom ljudi koji ne koriste online kupnju. Dominantan razlog koji ispitanici navode je želja da se proizvod vidi prije kupnje (čak 52%). Drugi i treći razlog ispitanici su naveli strah od sigurnosti plaćanja (30%) i naviknutost na kupnju u tradicionalnim trgovinama (30%).

 

Potrošači i online kupnja

Detaljnije ćemo pogledati ove točke. Želja da se proizvod vidi prije kupnje vrlo je dobar razlog za content marketing. Ne može se poreći da vam društveni mediji omogućuju predstavljanje proizvoda na različite načine. Tradicionalno oglašavanje je jedna stvar, ali dodavanje mišljenja drugih kupaca, predstavljanje proizvoda od strane influencera ili sesije uživo sa stručnjacima omogućuju vam da razvijete temu. Postoji mnogo mogućnosti, ali važno ih je uskladiti s komunikacijom određenog posla. No, zahvaljujući dobro isplaniranom content marketingu, svakako možete privući kupce koji bi željeli bolje upoznati proizvod. Preporučujemo da pogledate kako pojedine proizvode promovira npr. Pani Swojego Czasu. Prije nego uopće krenu u prodaju, većina proizvoda se raspravlja i prikazuje unaprijed tijekom prijenosa uživo. To se najčešće radi na Instagramu i Facebooku. Ujedno, Lady of Her Time kontinuirano odgovara na postavljena pitanja, zahvaljujući čemu potencijalni kupci imaju priliku upoznati proizvod prije nego što se pojavi u trgovini.

 

Kako privući pozornost potrošača u e-trgovini?

Drugi i treći razlog još su jedan problem koji se može riješiti u fazi planiranja marketinga sadržaja. Pitanje sigurnosti je važno i tu treba djelovati potpuno transparentno. To je dobro pokazala situacija s Coffeedeskom, koji je postao žrtva napada cyber kriminalaca. Coffeedesk je brzo reagirao, ali općenite informacije koje su pružene korisnicima bile su nedostatne za mnoge ljude. Vrijedi učiti na greškama drugih. Pobrinite se za maksimalnu zaštitu svoje web stranice i podataka o kupcima, au slučaju kvarova obavijestite o tome izravno na društvenim mrežama ili putem e-maila. Korisnici interneta cijene iskrenost!

Drugi problem je navikavanje na kupovinu u tradicionalnim trgovinama. Studija Gemiusa koju smo spomenuli provedena je 2017., pa nije uzela u obzir pandemijsku stvarnost. Vrijedno je obratiti pozornost na one korisnike interneta koji su ostali bez izbora. Ako su htjeli kupovati, morali su se barem na nekoliko tjedana prebaciti na internetske trgovine. Ovo je mogao biti napredak za mnoge ljude. Prvi kontakt s brzom i jednostavnom kupnjom bez napuštanja doma svakako je bio koristan za e-trgovinu. To su dobro pokazala istraživanja već ove godine. Dok smo 2017. imali 46% korisnika interneta koji nisu kupovali online, u 2020% taj se broj smanjio na 27%.

 

E-trgovina i mobilnost web stranice

Novi faktori Google rangiranja jasno pokazuju da će dominirati razvoj prodaje putem mobitela. Pametni telefoni su definitivno uređaji koje najčešće biraju osobe mlađe od 24 godine. Kao što studija Gemiusa pokazuje, čak 92% najmlađi korisnici odlučili su se za online kupnju putem svog pametnog telefona. U dobnoj skupini od 25 do 34 godine korisnici su se odlučili za podjednako korištenje mobitela i prijenosnog računala. Zauzvrat, stariji korisnici definitivno su najvjerojatnije birali prijenosna računala. Ipak, izbor najmlađe generacije važan je glas za ljude koji vode online poslovanje. I studija i novi faktor rangiranja pokazuju da web-mjesta namijenjena mobilnim uređajima moraju funkcionirati besprijekorno. To jamči ne samo bolje rezultate pozicioniranja, već i veći interes potrošača.

Prilagodbu web stranica mobilnoj verziji vrijedi pogledati iz nekoliko perspektiva. Nije važna samo dobra funkcionalnost web stranice, već i npr. pitanje plaćanja. Važno je da vaša trgovina bude integrirana s bankarskim aplikacijama. Zahvaljujući njima, plaćanje traje najviše nekoliko sekundi. Neke tvrtke idu korak dalje i sada odlučuju izraditi aplikacije za e-trgovinu koje će vam omogućiti prikladnu kupnju iz perspektive vlastitog računa. Nema potrebe dodavati podatke, prijavljivati ​​se ili tražiti potrebne informacije. I iako ovo rješenje možda neće raditi za manje tvrtke, vrijedi razmisliti o tome kako pojednostaviti fazu naručivanja putem mobitela. Zahvaljujući tome, nećete izgubiti kupce i više će ljudi odlučiti finalizirati svoju narudžbu.

 

E-trgovina i društvena odgovornost

Ovogodišnji događaji, kao i primjeri poznatih brendova, pokazali su da je teško voditi posao bez osvrtanja na sadašnjost. Mnoge su tvrtke reagirale na pandemijsku situaciju, što je rezultiralo brojnim pogodnostima za potrošače. Na primjer, Adobe Stock je dopustio fotografima da koriste Creative Cloud 2 mjeseca besplatno. S druge strane, francuska tvrtka LVMH na neko je vrijeme obustavila proizvodnju parfema kako bi osigurala prostor za proizvodnju antibakterijskih gelova koji su isporučeni bolnicama u Parizu. Istovremeno, Sephora, koja pripada LVMH grupaciji, fokusirala se na razvoj online prodaje. Sephorine točke “Klikni i preuzmi” omogućile su postavljanje narudžbe na web stranici i preuzimanje iste nakon 2 sata na mjestu po vašem izboru.

Kada govorimo o društvenoj odgovornosti, ne smijemo zaboraviti ekologiju i konzumerizam. Studija koju je provela Zaklada “Kupuj odgovorno” pokazala je da je do 70% potrošača počelo promišljenije kupovati tijekom pandemije. Mnogi su ljudi odustali od prekomjerne konzumacije. Istodobno, 65% ispitanih korisnika interneta cijeni visoku kvalitetu proizvoda, kao i iskrenost i autentičnost robnih marki. To pokazuje da je pandemija rezultirala većom sviješću o izboru potrošača. Nedvojbeno je da će etični brendovi koji vode računa o ekološkom pakiranju pošiljki i održivoj proizvodnji biti sve zapaženiji u budućnosti. Vrijedi se fokusirati na ovaj trend, tim više što se sve više tvrtki odlučuje na, primjerice, uvođenje opcije “zero waste shipping”.

 

Konzultirajte svoje aktivnosti e-trgovine sa stručnjacima

Ukratko – promjene u e-trgovini mogu biti izvrsna prilika za ljude koji slušaju glasove korisnika i odgovaraju na njihove potrebe. Googleovi prijedlozi također pokazuju da je vrijeme da se poslovanje još više okrene prema potrošačima. Ovo je važno ne samo iz perspektive rada web stranice, već i iz perspektive razvoja e-trgovine. Moramo uzeti u obzir da će možda nakon pandemije neki potrošači nastaviti kupovati odgovorno. Vrijedno je razvijati tvrtku u održivom smjeru kako bi se osigurala ne samo dobra kvaliteta, već i kako bi tvrtka ostala klimatski neutralna. Ovo je važno – moramo shvatiti da će potrošači iz godine u godinu postajati sve svjesniji. Za ljude koji vode tvrtke to znači potrebu za stvaranjem plana koji će uzeti u obzir očekivanja novih kupaca. Zato vas potičemo da se o promjenama u e-trgovini posavjetujete sa stručnjacima. To će vam olakšati provedbu promjena u 2020. prije nego što vaši konkurenti uopće počnu razmišljati o tome.