/

2021-09-23

Kako planirati distribuciju sadržaja na internetu?

Stvaranje sadržaja na Internetu odličan je način da doprete do šire publike. Međutim, da bi se to dogodilo, prvo morate osigurati pravilnu distribuciju sadržaja – sama objava nije dovoljna da dopre do ljudi koji bi mogli biti zainteresirani za vašu web stranicu. Kako pravilno planirati distribuciju sadržaja? Provjerite!

Što je distribucija sadržaja?

Distribucija nije ništa drugo nego daljnje širenje tekstualnih ili grafičkih sadržaja kako bi oni došli do što većeg broja primatelja. Za distribuciju se obično koriste tri različita kanala: vlastiti (media owned), plaćeni (media paid) i oni koji se odnose na poruku koju kreiraju korisnici interneta (earned media).

Vaš vlastiti kanal može biti, na primjer, vaša web stranica ili računi na društvenim mrežama, tj. oni koji se vode na Facebooku, Instagramu ili Pinterestu. Ovaj kanal odlikuje potpuna kontrola nad objavljenim sadržajem, što znači da možete unaprijed planirati eventualnu distribuciju sadržaja.

Plaćeni kanali uključuju sve oblike suradnje (npr. s influencerima) ili poruke objavljene na portalima za koje morate platiti unaprijed. Ovaj oblik promocije omogućuje vam da doprete do određene skupine primatelja. Na primjer, ako platite objavljivanje članka u stručnom časopisu, lako možete doći do ljudi koji još nisu imali priliku upoznati vaš brend. Kod plaćenih kanala nemate punu kontrolu nad objavom, ali obično možete isplanirati kako će izgledati konačni tekst.

Poruka koju kreiraju korisnici interneta je spontani sadržaj. Ako netko cijeni vaš blog ili unos na društvenim mrežama i odluči ga podijeliti, bavit ćemo se nabavljenom (eksternom) distribucijom sadržaja. Ima određeni nedostatak – obično nemamo utjecaj na njegov tijek niti hoće li sadržaj biti cijenjen ili kritiziran. Međutim, poruka koju kreiraju korisnici interneta svakako jamči veliki doseg i stoga je često cijenjena od strane kreatora. Ne kaže se bez razloga da je dijeljenje tuđeg sadržaja jedan od najboljih načina da cijenimo određenog kreatora.

Distribucija sadržaja na vlastitim kanalima – pobrinite se za SEO!

Dobar SEO definitivno podržava vašu vlastitu distribuciju sadržaja. Ako želite doprijeti do šire skupine korisnika, ne zaboravite optimizirati svoj sadržaj. Zahvaljujući tome, vaš se sadržaj može pojaviti visoko u tražilicama i tako privući ljude zainteresirane za određenu temu. Kako se pobrinuti za SEO da povećate distribuciju sadržaja?

Prvo obratite pozornost na dobar odabir naslova i podnaslova. Možete jednostavno uključiti privlačne slogane ili ključne riječi koje su vrlo popularne među primateljima. Također vrijedi koristiti fraze iz tzv Dugi rep. Svaki detaljniji upit može privući ljude zainteresirane za određenu temu, a tko zna – možda nekoga zadržite na blogu dulje!

SEO optimizacija također treba uzeti u obzir interno povezivanje. Ako u tekst uključite poveznice na vaše druge članke o određenoj temi, lako možete preusmjeriti korisnike na sljedeće podstranice. Ovo je sjajan način za distribuciju sadržaja uz malo rada. Međutim, pobrinite se da se poveznice koje se koriste u tekstu na neki način ističu (npr. različitom bojom fonta).

Također provjerite jesu li tekstovi jasni – sjetite se slika, koje djeluju kao međuigre u tekstu. Inače, možete koristiti ALT atribute, odnosno opise za robote, što također može pozitivno utjecati na pozicioniranje – a time i na bolju distribuciju sadržaja!

Društveni mediji i distribucija sadržaja

Naravno, distribucija sadržaja ne mora i ne treba biti ograničena samo na web stranicu. Društveni mediji mogu biti vaš veliki saveznik. Dijeljenje zanimljivih članaka, grafika ili sadržaja na Facebooku, Instagramu ili TikToku može izazvati veliko zanimanje. Dodatno, zahvaljujući plaćenom oglašavanju doprijet ćete do ljudi koji do sada nisu imali priliku saznati više o aktivnostima vaše tvrtke. Ako si privremeno ne možete priuštiti proračun za oglašavanje koji se odnosi na distribuciju sadržaja, pokušajte se usredotočiti na, primjerice, svoju aktivnost na TikToku. Ovo je aplikacija koja vam omogućuje postizanje zaista impresivnog organskog dosega, što je velika prilika za tvrtke koje žele povećati svoju prepoznatljivost. Kratki videozapisi mogu biti izvrsni za distribuciju važnog sadržaja!

Nedvojbena prednost dijeljenja vaših tekstova na društvenim mrežama je mogućnost njihovog daljnjeg dijeljenja. “Trending” teme se lako mogu proširiti među korisnicima koji su voljni podijeliti zanimljive informacije ili infografike s drugima. Isplati se koristiti – to je dobar način da organski povećate doseg i tako doprete do šire publike.

Bilten – način širenja sadržaja

Stari dobri newsletter često je izostavljen iz plana distribucije sadržaja ili zanemaren. Kakva šteta! Suprotno izgledima, mnogi ljudi još uvijek rado koriste biltene. Možete koristiti mailing, između ostalog: informirati o određenim vijestima, člancima ili materijalima prije svega one koji koriste vaš newsletter. Ova privilegija potiče vas da se pretplatite na mailing listu i pažljivo pratite vijesti koje tvrtka šalje!

Ne zaboravite, međutim, da newsletter treba biti napisan na zanimljiv i kreativan način – kratke, suhoparne informacije i poveznice vjerojatno neće potaknuti mnogo ljudi da posjete vašu web stranicu. Pokušajte im pokazati prednosti posjeta određenom blogu! Također je vrijedno osigurati redovitost slanja pošte. Svakodnevno slanje newslettera je nepotrebno, no slanje informacija jednom tjedno omogućit će vam redoviti kontakt s vašim kupcem i spriječiti ga da prebrzo zaboravi na vašu trgovinu.

Plaćeni kanali – sponzorirani članci

Jedan od najzanimljivijih načina promoviranja određenih proizvoda mogu biti sponzorirani članci. Također možete priložiti sadržaj nastao uz podršku influencera, u sklopu plaćene suradnje. Ovakav oblik distribucije sadržaja dobro će funkcionirati, primjerice, tijekom vrućeg božićnog razdoblja. Prezenterima koje pripremaju blogeri ili influenceri jednostavno možete dodati sponzorirane proizvode. Prije početka suradnje s određenom web stranicom ili osobom, vrijedi provjeriti kako će se suradnja odvijati. Imate li utjecaja na eventualnu objavu sadržaja? Ne surađuje li osoba previše i stoga je zajednica ne shvaća ozbiljno? Vrijedno je prethodno temeljito istražiti i tek se tada odlučiti za plaćenu suradnju – kako kasnije ne biste požalili.

Sponzorirani članci dobro će funkcionirati, na primjer, u slučaju tvrtki za iznajmljivanje ili usluga. Na velikim, rado čitanim portalima možete uključiti, primjerice, tekstove koji uvode određenu temu. U takvoj situaciji distribucija sadržaja trebala bi se usredotočiti na povećanje prepoznatljivosti brenda i prednosti korištenja određene usluge.

Stvaranje i distribucija sadržaja – što vrijedi zapamtiti?

Ako ste u fazi planiranja budućeg sadržaja, ne zaboravite da članci ili infografike stvorene za distribuciju trebaju uzeti u obzir različite publike. Na primjer, ako vodite robnu marku s misijom (npr. promicanje ekološki prihvatljivih izbora), vaša trenutna publika sigurno je već upoznata s temom. Osobe koje žele doprijeti do novih ljudi prvo trebaju osigurati prilagođenost sadržaja široj ciljnoj skupini. To znači da bi moglo biti korisno uvesti neke informacije ili vodiče za početnike.

Također pokušajte osigurati raznolik oblik distribucije sadržaja. Nemojte se fokusirati samo na blog, iako je on, naravno, dobro mjesto za stvaranje stručnih članaka. Međutim, infografike, bilteni, vrtuljci na Instagramu ili čak videozapisi s uputama sigurno će dodati raznolikost vašem sadržaju. Novi oblici objave spriječit će da primatelji tako brzo dosade!

Imate li problema sa samostalnom distribucijom sadržaja? Jesu li vaše prethodne metode bile neuspješne? Možemo vam pomoći! Iskoristite podršku marketinške agencije za distribuciju sadržaja na društvenim mrežama, na web stranici ili u biltenima. Radimo na raznim formatima, tako da možemo prilagoditi ponudu Vašim potrebama. Ukoliko ste zainteresirani, dogovorite termin kod nas – rado ćemo bolje upoznati vašu tvrtku i zatim pripremiti akcijski plan. Zahvaljujući tome, znat ćete što točno možete očekivati ​​u sklopu distribucije sadržaja koju organizira marketinška agencija.