/

2021-05-15

Kako održati komunikaciju s kupcima različite dobi? Generacijske razlike

Svaka osoba koja vodi vlastitu e-trgovinu zna da je kontakt s kupcima ključan za održavanje visoke prodaje. Stoga je vrijedno osigurati da poruka bude prilagođena generacijskoj skupini. Trenutačno su razlike među generacijama doista značajne i mogu imati veliki utjecaj na učinkovitu komunikaciju u online trgovinama ili na društvenim mrežama. Kako osigurati dobru komunikaciju s kupcima? Provjerite!

Podjela na generacije – zašto je toliko važna?

Generacije, koje se danas naizmjenično nazivaju generacijama, omogućuju nam da kategoriziramo ljude koji su rođeni u određenim godinama. Iako u prošlosti to nije bilo toliko važno, danas je razvoj tehnologije značajno utjecao na percepciju generacija te je utjecao na razvoj društvenih mreža i e-trgovine. Provjerite s kakvim generacijama imate posla na internetu!

Baby boomer generacija na internetu

Baby boomeri generacija su ljudi koji su rođeni tijekom baby booma nakon Drugog svjetskog rata. Riječ je o skupini koja najrjeđe koristi internet, elektroničko bankarstvo ili online kupnju. Iz tog razloga će proizvodi namijenjeni baby boomerima zasigurno biti prikladniji za stacionarnu prodaju. Procjenjuje se da samo 17% ljudi iz ove generacije uopće koristi internet.

Generacija X u e-trgovini

Generacija X su djeca baby boomera, rođena između 1965. i 1979. godine. Ova generacija je sada spremnija koristiti Internet. Istraživanje koje je proveo Eurostat pokazalo je da u ovoj dobnoj skupini u Europskoj uniji otprilike 59% koristi elektroničko bankarstvo, što znači da kupuju i online. Generacija X prilično je dobra s tehnologijom – tijekom njihove mladosti počela su se pojavljivati ​​prva računala. Važno je da Generacija X također vrlo rado koristi društvene medije, posebice Facebook. Stoga se može dogoditi da će većinu vaše Facebook publike činiti ljudi u četrdesetima i pedesetima.

Budući da je ova generacija odrasla bez novih medija, podložnija je tradicionalnim medijima. Ali to ne znači da ne možete koristiti oglašavanje usmjereno na Gen X i ne biti uspješni! Vrijedno je testirati različite opcije i provjeriti njihovu učinkovitost.

Generacija Y na internetu

Generacija Y je generacija ljudi rođenih između 1980. i 2000. To je razlika od dvadeset godina, što je jako puno – zato marketinški stručnjaci ponekad koriste izraze “mlađi milenijalci” i “stariji milenijalci”. Obje skupine vrlo aktivno koriste pametne telefone, redovito pretražuju društvene mreže i vrlo često kupuju u e-trgovini.

U generaciji Y dominiraju ljudi koji s jedne strane svjesno kupuju, a s druge strane pažljivo prate ponudu trgovina i rado kupuju proizvode po povoljnim cijenama. Također vrijedi naglasiti da Generacija Y jako cijeni storytelling i marketing u stvarnom vremenu – ovakva vrsta kampanja sigurno će vam pomoći da bolje doprete do publike rođene 1980-ih i 1990-ih.

Za milenijalce se često kaže da su najzaposleniji od svih generacija. I doista, Generacija Y vrlo često živi u bijegu, stoga poruke upućene njima na društvenim mrežama trebaju biti kratke, jasne i čitljive. S druge strane, milenijalci se često fokusiraju na iskustva – radije im je “biti” nego “imati”, pa do njih bilo kakve reklamne poruke vezane uz, primjerice, emocije mogu doprijeti puno više od uobičajenog prodajnog sadržaja. Pogledajte samo popularnost Allegrovih božićnih reklama.

Generacija Z u e-trgovini

Generacija Z, najmlađa generacija koja koristi internet, društvene mreže i e-trgovinu, su ljudi rođeni krajem 1990-ih. U njihovoj mladosti računala, prijenosna računala i mobilni telefoni već su bili široko dostupni, zbog čega Generacija Z živi u globalno selo. Iz tog razloga Generacija Z ima vrlo visoke zahtjeve prema aplikacijama, web stranicama i online trgovinama. Sve mora funkcionirati kako treba, inače Gen Z osoba može brzo izgubiti strpljenje. Osobe rođene kasnih 1990-ih izrazito su individualne i spremne su same tražiti informacije o markama. Istovremeno zahtijevaju vrlo brzu dostavu proizvoda (maksimalno jedan dan čekanja), a također im je stalo do korištenja najpovoljnijih načina plaćanja.

Komunikacija s generacijama u e-trgovini – što trebate zapamtiti?

Ako dobro poznajete svaku generaciju, moći ćete lako planirati aktivnosti u svojoj trgovini i na društvenim mrežama.

Ne može se poreći da su najveća pokretačka snaga e-trgovine milenijalci. Ova generacija najvjerojatnije i najvjerojatnije koristi online kupnju, stoga vrijedi uzeti u obzir njihove preferencije – pogotovo kada podaci prikupljeni putem Facebooka ili Googlea pokazuju da generacija Y dominira među vašim ciljanim skupinama.

Milenijalci su jako vezani za mobilne telefone, pa će svaka mogućnost plaćanja, npr. Blik, biti dobrodošla. Osim toga, ova skupina kupuje prilično promišljeno – često provjeravaju tuđa mišljenja o proizvodima, traže provjerene izvore informacija, a također cijene transparentnost. Kao brend morate osigurati transparentan komunikacijski kanal i najvišu kvalitetu. Mnogi milenijalci cijene aktivnosti brendova usmjerene na zero waste i zaštitu klime. Također su upoznati s pitanjima prava životinja, vegetarijanstva i ograničavanja kupnje. Vrijedno je uzeti u obzir sve ove aspekte pri izradi ponude za generaciju Y.

Generacija Z na internetu – upoznajte njihove preferencije

Situacija je nešto drugačija kod generacije Z. Poznati su po impulzivnijem pristupu kupnji – impresionirani su preporukama influencera i rado ih koriste. Istovremeno, budući da su jako fokusirani na sebe, od tvrtki često očekuju trenutnu akciju: brzu dostavu, brzo rješavanje problema. Zanimljivo je da je ova generacija također spremna platiti više za bržu dostavu.

Generacija Z puno ulaže u modu – to može biti i rezultat aktivnosti influencera, pa bi brendovi koji ciljaju na mlađe generacije trebali razmisliti o trampi ili plaćenoj suradnji s poznatim osobama. No, podsjetimo da je generacija Z odrastala u svijetu u kojem je pristup Internetu postojao oduvijek. Stoga bi ljudi koji pripadaju ovoj generaciji mogli biti skeptičniji prema oglašavanju od starijih generacija te će biti spremniji tražiti autentične influencere.

Zetki redovito koriste Instagram i TikTok pa su ti portali možda najbolje mjesto za promociju njihovih proizvoda. Generacija Z je manje voljna koristiti Facebook – ova stranica služi uglavnom kao komunikacijski kanal, dok “Zets” tu praktički ne objavljuju ništa privatno, iako Facebook mogu koristiti kao informativni portal.

Generacija Z cijeni luksuzne proizvode i željno ih kupuje – to je dobra vijest za premium brendove. Generacija Z bi uskoro mogla zavladati tržištem, što znači još veći interes za luksuznu robu. Veliku pozornost Zetki pridaju i društvenom stavu, transparentnosti i ekološkoj opredijeljenosti kompanija – to je jedna od stvari koja ih povezuje s milenijalcima.

Generacije i kupci u e-trgovini

Vrijedno je obratiti pozornost na ciljnu skupinu kako biste bili sigurni da je vaša ponuda doista prilagođena potrošačima. Ovo je posebno važno za ljude koji planiraju ući na tržište – imajte na umu da će generacija Z u nadolazećim godinama vladati među potrošačima koji najčešće koriste online kupnju i društvene mreže. Važno je slušati njihove potrebe i ponuditi proizvode koji ispunjavaju njihova očekivanja.

Također ne zaboravite prilagoditi svoj operativni model generaciji društvenih medija. Uskladite jezik svoje marke s očekivanjima publike. Započnite suradnju koja će biti istinski cijenjena i koja će vašoj tvrtki pružiti pozitivan prijem. Ipak, izbjegavajte skrivanje informacija o cijenama ili načinima proizvodnje – transparentnost je od velike važnosti i milenijalcima i generaciji Z.

Trebate li podršku u stvaranju dobre komunikacije s klijentom? Molimo kontaktirajte našu marketinšku agenciju! Rado ćemo za vas izraditi odgovarajuće kreacije društvenih medija i pomoći vam da razvijete web stranicu prema potrebama klijenta. Pogledajte našu cjelokupnu ponudu i kontaktirajte nas već danas – zahvaljujući tome ćemo u najkraćem mogućem roku započeti s pozitivnim promjenama u vašoj tvrtki! Detalje možete pronaći na našoj web stranici www.