/

2021-03-20

Kako kreirati učinkovit newsletter?

Newsletter je jedan od osnovnih alata koji olakšava komunikaciju s kupcima. Moglo bi se činiti da će u eri dinamičnog razvoja društvenih medija newsletter izgubiti svoju vrijednost, no to se nije dogodilo. Potrošači još uvijek rado kreiraju i čitaju newslettere, iako učestalost otvaranja varira u pojedinim djelatnostima. Pitate se kako napraviti učinkovit newsletter? Provjerite detalje!

Izrada biltena: što vrijedi zapamtiti?

Prvo, vrijedi se upoznati s osnovnim informacijama o pisanju newslettera. Ne zaboravite da ovaj oblik slanja treba biti sažet. Newsletter nije blog. Ako želite podijeliti dugo izvješće ili sažetak, upotrijebite teaser u e-poruci i pozovite korisnika da ode na web mjesto. Na taj način ga nećete preplaviti s previše informacija i obeshrabriti vas od daljnjeg čitanja. Obratite pozornost i na to koliko često šaljete nove newslettere svojim primateljima. Preporuča se to učiniti najviše 2-3 puta mjesečno. Svakodnevno bombardiranje klijenata porukama ne samo da ih obeshrabruje da otvore vaše biltene, već također može uzrokovati da vaša e-pošta počne stavljati filtar za neželjenu poštu. Stoga je vrijedno pristupiti ovom zadatku s određenim oprezom. Dovoljan je newsletter jednom tjedno ili dva tjedna da vas informira o novim proizvodima, aktualnim događanjima ili važnim promocijama koje bi trebale zanimati vašeg kupca.

U koje vrijeme treba poslati bilten?

Kako bi se što više newslettera otvorilo, vrijedi dobro planirati vrijeme slanja. Mnoge tvrtke odlučuju ih poslati ujutro. To ima svoje prednosti i mane – neki ljudi vole čitati e-mailove dok piju jutarnju kavu. Međutim, previše poruka može obeshrabriti daljnje čitanje. Alternativa slanju e-pošte ujutro može biti, na primjer, 11:00-12:00. Ovo je vrijeme kada mnogi ljudi koji rade puno radno vrijeme imaju pauzu za doručak, što znači da posežu za svojim pametnim telefonima. Istraživanja pokazuju da primatelji otvaraju većinu poruka tijekom ovih sati. Radno vrijeme od 16:00 do 17:00 sati također je vrlo popularno, iako se podaci za pojedine dobne/profesionalne skupine mogu malo razlikovati.

Na primjer, dok učenici koji se vraćaju s predavanja ili samci koji putuju autobusom mogu u međuvremenu pregledavati nove poruke, roditelji koji pokupe svoju djecu iz vrtića nakon posla možda neće. Stoga je u nekim slučajevima bolja opcija slanje pošte zakazati u večernjim satima (21-22 h), kada su neki ljudi već obavili obiteljske obveze i imaju vremena za sebe.

Definirajte svrhu svog biltena

Kod izrade newslettera iznimno je važno precizno definirati cilj. Zahvaljujući tome vaš se newsletter neće pretvoriti u „sapun i pekmez“ koji za primatelja neće imati nikakvu vrijednost. Kako definirati takav cilj? Najbolje je promatrati publiku kojoj je određeni proizvod namijenjen. Na primjer, ako pokušavamo reklamirati novu kozmetiku za lice za mlade žene, poruka treba biti prilagođena njihovoj dobnoj skupini. U takvoj situaciji treba izbjegavati službene obrasce ili krute fraze.

Prilikom postavljanja određenog cilja vrijedi uzeti u obzir ne samo naša očekivanja, već i očekivanja korisnika. Ako želite prodati ograničeni proizvod, možete koristiti bilten za slanje prioritetnih informacija o dostupnosti artikla u trgovini. Zahvaljujući tome, ljudi koji koriste vaš newsletter bit će istaknuti i nagrađeni prioritetnim kupnjama. Također upamtite da je vrijedno uključiti podatke za kontakt i poveznice na društvene medije u bilten, tako da korisnik zainteresiran za ponudu može otići ravno s e-pošte na vašu web stranicu.

Bilten – kako bi trebao izgledati?

U biltenima se vrijedi fokusirati na dobru grafiku i što je više moguće skratiti tekst. Imajte na umu da su informacije koje privlače pažnju uključene u poruke na početku – i treba ih pravilno izložiti. Vodite računa o kontrastu. Ako koristite bijelu pozadinu, koristite grafike intenzivnih boja i uključite važne informacije o promociji uz pregled proizvoda. Zahvaljujući tome, korisnik neće morati čak ni listati kroz e-poštu da bi pročitao informacije o promociji. Također je vrijedno povezati grafiku kako bi zainteresirani primatelji mogli odmah otići u trgovinu.

Prosječan korisnik interneta ostaje fokusiran samo 8 sekundi. Ako ne želite izgubiti njegovu pozornost, morate prikladno podijeliti svoj sadržaj. Nemojte se bojati koristiti velike naslove i istaknute gumbe koji će potaknuti ljude da pročitaju ponudu. Pokušajte koristiti dosljedne predloške i određenu paletu boja kako bi primatelj odmah povezao e-poštu s vašom tvrtkom.

Kako napraviti naslov za bilten?

Kao i u slučaju sadržaja, naslov također treba skratiti poruku. Izbjegavajte duge, prikrivene rečenice. Usredotočite se na specifičnosti! Naravno, to ne znači da se morate odreći natruha intrige ili igre riječi koja može biti privlačna određenoj skupini korisnika. Igrajte se s jezikom kreativno, ali pokušajte zapamtiti pravilo od 60 znakova. Istraživanja pokazuju da se najčešće otvaraju newsletteri kratkih naslova.

Koja je stopa otvaranja biltena?

Stopa otvaranja nam govori koliko je korisnika stvarno otvorilo određenu e-poštu. Ovo je vrijedna informacija za poduzetnike – visoka stopa otvaranja dokazuje učinkovitost pojedinog biltena. Naravno, moramo uzeti u obzir činjenicu da su se mnogi ljudi mogli prijaviti na naš mailing prije nekoliko godina, npr. Kasnije, međutim, takvi ljudi uopće nisu bili zainteresirani za određeni brend. To se također događa i nažalost remeti otvoreni tečaj. Međutim, zapamtite da možete raditi na otvorenoj stopi. Čak i ako je vaša stopa otvaranja relativno niska, ništa vas ne sprječava da je poboljšate. Vaša će se stopa otvaranja povećati kada upoznate svoju ciljanu publiku. Ako znate da imate posla s, primjerice, mladim majkama koje mogu imati vremena za sebe uglavnom tijekom dječjeg drijemanja ili navečer, trebali biste slati poruke u to vrijeme.

Dodatno, vrijedi koristiti atraktivne naslove koji potiču korisnike na čitanje sadržaja. Istodobno, ne zaboravite izbjegavati opasne fraze zbog kojih vaša e-pošta može završiti u neželjenoj pošti. Sve fraze poput “Način za brzu zaradu” ili “Super, “Extra”, kao i korištenje mnogih uskličnika mogu odmah isključiti vaš newsletter. Ostale riječi na koje treba pripaziti uključuju “besplatno”, “povoljno”, “super popust” itd.  Možete se smatrati neželjenom poštom ako koristite velika slova ili ističete font korištenjem plave ili crvene nijanse.

Dobar način da izbjegnete neželjenu poštu jest personalizirati svoju e-poštu. Stoga pokušajte koristiti osobne fraze (po mogućnosti koristeći ime primatelja).

Kako dobiti nove primatelje za bilten?

To zapravo ovisi o tome što točno vaša tvrtka nudi. Ako imate fizičke proizvode, možete ponuditi npr. 30-50 PLN popusta na prvu kupnju ili 10% popusta. Ako, s druge strane, prodajete e-knjige ili druge elektroničke proizvode, možete ponuditi korisniku besplatan sadržaj za pretplatu na newsletter. Stvarno se isplati uključiti atraktivne dodatke u svoju poštu!

Bilten je također odličan način komunikacije kada vodite tečajeve ili obuku. U e-mailu možete obavijestiti o prikupljanju popisa zainteresiranih ili o registraciji, zahvaljujući kojoj ćete moći pratiti određeni webinar. Mailing nudi puno prostora za djelovanje, stoga ga vrijedi prilagoditi prirodi tvrtke i koristiti ga kao još jedan alat, osim društvenih mreža, za kontakt s primateljima.

Kako izraditi svoj prvi bilten?

Za početak možete koristiti besplatne programe za slanje newslettera. Mana im je što obično dopuštaju slanje e-pošte maloj grupi primatelja. Međutim, negdje morate početi – ako se broj ljudi zainteresiranih za vaš newsletter poveća, možete biti sretni i kupiti veću platformu za slanje e-pošte. Prednost plaćenih alata za izradu newslettera su opsežni korisnički paneli koji olakšavaju praćenje ponašanja korisnika nakon što im se newsletter dostavi. Početnici mogu koristiti, na primjer, dodatak WordPress Newsletter. Željeli bismo, međutim, istaknuti da je ovo prilično ograničen alat i da možda neće ispuniti visoka očekivanja.