Marketing utjecaja jedan je od najvažnijih marketinških trendova ove godine. Stvaranje alata kao što je AdBlock značilo je da su oglašivači morali pronaći druge načine za dosezanje potencijalnih kupaca. Uspostavljanje suradnje s influencerima, odnosno osobama koje se smatraju utjecajnima u svijetu društvenih mreža, pokazalo se kao učinkovita metoda. Nažalost, marketing utjecaja prilično je klimav – kako to učiniti, a da se ne izložite podsmijehu ili negativnim reakcijama recipijenata?
Influence Marketing – što trebate znati?
Na početku vrijedi napomenuti kako je dobro proveden influence marketing obično vezan uz pozitivnu recepciju i donosi mjerljive učinke, pa ako si možemo priuštiti ovakvu suradnju, svakako se isplati odlučiti se za ovaj oblik oglašavanja. Influencer marketing obično donosi visoke povrate ulaganja i omogućuje vam da dosegnete veću skupinu kupaca (ovisno o dosegu pojedinog influencera). Dobro izveden marketing utjecaja može povećati svijest o robnoj marki. Međutim, to treba učiniti na nenametljiv način. U svijetu marketinga poznati su slučajevi promoviranja proizvoda bez ikakve ideje i na uporan način, čime se ljude učinkovito odvraćalo od kupnje određenog proizvoda. Marketing utjecaja može uključivati fotografiranje i uključivanje proizvoda u nju (forma popularna posebno na Instagramu), pokretanje natjecanja zajedno s brendom (Instagram, Facebook) i prikazivanje određenog proizvoda, npr. u vlogu. Obrasci su proizvoljni i obično ovise o online aktivnosti influencera. Ponekad se i tvrtke odluče svoje usluge staviti na raspolaganje influenceru (npr. hotel) kako bi on zauzvrat pokazao mogućnosti mjesta na društvenim mrežama.
Influence Marketing – na što trebate paziti?
Mislite li da će ovaj oblik promocije biti savršen za vašu tvrtku? Zatim morate potražiti influencere s kojima želite raditi. Ipak, vrijedi pobliže promotriti aktivnosti takvih ljudi, jer ponekad iza velikog dosega ne stoji angažirana zajednica, a bez nje je teško govoriti o učinkovitom oglašavanju. Ponekad se vrijedi fokusirati na kvalitetu, a ne na kvantitetu, i započeti suradnju s manje poznatim influencerom, ali cijenjenim od određene skupine primatelja. Dobar influencer brine o svojoj reputaciji i ne surađuje sa svim brendovima. On zna koji će sponzorirani sadržaj biti dobar za njega, a koji može učiniti više štete nego koristi. S takvim ljudima se isplati raditi – brend od toga ima koristi.
Također je vrijedno zapamtiti da ne bi svaka tvrtka trebala koristiti usluge influencera. Istraživanja pokazuju da oni najviše utječu na mlade, pa ako je vaš proizvod namijenjen višoj dobnoj skupini, suradnja s influencerima može jednostavno biti neprikladan oblik oglašavanja u vašem slučaju.
Odaberite influencera za svoj brend
Bilo bi dobro kada bi rad ili ponašanje influencera odgovaralo pretpostavkama tvrtke. To će oglas učiniti vjerodostojnijim. Ako sadržaj koji je netko objavio nema nikakve veze s našom tvrtkom, bolje je odustati od takve suradnje – oglašavanje će proći nezapaženo, a mi ćemo izgubiti novac. Također vrijedi izbjegavati influencere koji surađuju s previše brendova. Što se češće pojavljuju sponzorirane objave za određenu osobu, to više primatelja postaje “otpornije” na njih. Uostalom, teško je vjerovati nekome tko reklamira gotovo sve dostupne proizvode, zar ne? Zbog ovakvih situacija povjerenje u influencere znatno opada, pa ako želite surađivati s nekim tko posluje na internetu, prvo pokušajte napraviti oglas s mikroinfluencerima. Ljudi koji tek postaju popularni više su uključeni u kreiranje oglašavanja jer ne dobivaju toliko ponuda kao ostali popularni influenceri. Osim toga, mikroinfluenceri su također prikladni za tvrtke s manjim budžetom; često pristaju i na drugi oblik plaćanja, primjerice popularnu razmjenu. Uključuje bezgotovinsku razmjenu usluga ili dobara; Utjecajni stoga mogu promovirati određeni proizvod u zamjenu za njegovo posjedovanje.