Facebook grupe su iznimno popularne! Ne može se poreći da sada nalikuju nekad popularnim tematskim forumima. Stvaranje grupe ljudi sličnih pogleda ili interesa olakšava razmjenu sadržaja i povećava angažman publike. Također se isplati koristiti Facebook grupe kada vodite brend. Grupe povezane s određenom tvrtkom također su vrlo popularne. Što vrijedi znati o Facebook grupama i kako dobro iskoristiti njihov potencijal? Provjerite!
Grupa kao alat za razvoj brenda
Facebook grupe mogu podržati aktivnosti obožavateljske stranice na razne načine. S jedne strane, možete dijeliti postove s fanpagea u grupi ili dodavati dodatni sadržaj, vidljiv samo osobama koje se pridruže grupi. Ovo je izvrsna opcija i pomaže u stvaranju elitizma. Vrijedno je ponuditi nešto dodatno ljudima koji se pridruže grupi, npr. prioritet pri dijeljenju poveznica na trgovine s novim proizvodima. Zahvaljujući tome pokazujete korisniku da se isplati biti član vaše grupe i biti u tijeku s onim što se tamo događa.
Velika prednost grupa je što stvaraju prostor za kreativne aktivnosti brenda, a ujedno su i način održavanja vrjednijih odnosa s primateljima. Ako napravite grupu za ljude zainteresirane za vaš brend, možete ponuditi brojne aktivnosti kao nagradu za njihovu prisutnost. Emisije uživo koje predstavljaju nove proizvode dostupne samo članovima grupe? Izvoli! Događanja koja najavljuju nove premijere? Nema problema!
Grupe također olakšavaju kategorizaciju tema. Nažalost, ne postoji takva funkcija na stranicama obožavatelja. Možete, naravno, stvoriti vlastitu seriju postova i objaviti ih prema fiksnom rasporedu, ali ne može se poreći da je mogućnost katalogiziranja tema velika pogodnost za primatelje. Grupe to omogućuju. To znači da će osobu koja prati profil nakladničke kuće zanimati samo tematika vezana uz dječje knjige, lako će pronaći željeni sadržaj u grupi.
Također možete stvoriti izazove u grupama koji će angažirati primatelje i potaknuti ih da uspostave jači odnos s markom. Koji izazovi dobro funkcioniraju u grupama? To zapravo ovisi o temi oko koje se gradi vaš posao. Tvrtke specijalizirane za organizaciju mogu stvarati izazove usmjerene na planiranje, kozmetičke tvrtke mogu poticati recenzije kozmetike ili svakodnevno informirati o novim metodama njege.
Čuvajte povjerenje svojih primatelja
Facebook grupe izvrsne su za izgradnju povjerenja. Kako se pobrinuti za to od nule? Iznad svega, pristupite razmjeni mišljenja iskreno! Stvorite mjesto gdje možete iskreno razgovarati o svom brendu. Čak i ako postoji neka kritika, nemojte je ignorirati ili izbrisati – pokažite publici da ste otvoreni za razgovor. Publika sada stavlja veliki naglasak na autentičnost i transparentnost brendova, a grupe olakšavaju izgradnju imidža brenda koji ostaje iskren prema kupcima.
Grupa je izvrstan način da se smanji udaljenost između brenda i primatelja. Upravo na takvom mjestu stvara se prostor da se pokaže “ljudskije lice”. U grupama primatelje možete pitati o njihovim očekivanjima od novih proizvoda, informirati ih o tijeku rada na novom proizvodnom asortimanu te na kraju iskreno odgovoriti na pitanja.
Možete nagraditi određene korisnike za česte komentare i angažman – to također pomaže u izgradnji povjerenja oko robne marke! Pokušajte pronaći nekoliko ambasadora u svojoj grupi koji će promovirati vaše proizvode, npr. putem dostupnih društvenih medija – Facebook, Instagram ili TikTok.
Također možete organizirati natjecanja u grupama. Ne zaboravite, međutim, da ovdje vrijede ista pravila kao iu slučaju klasičnih natjecanja organiziranih na fan stranicama. Stoga, između ostalog, nasumični odabir dobitnika. Ako želite saznati više o tome kako organizirati legalno natjecanje na Facebooku, posjetite naš post posvećen upravo ovoj temi.
Stvaranje Facebook grupe od nule
Što biste trebali imati na umu kada stvarate grupu pod određenim brendom? Prije svega, pokušajte definirati njegovu svrhu. Naravno, sama grupa koja okuplja fanove marke ima svoje mjesto, ali možete pokušati biti malo precizniji u vezi s ciljem određene grupe. U slučaju tvrtki povezanih s organizacijom, grupa se može usredotočiti na prethodno spomenuto planiranje i poticati dijeljenje svojih uspjeha. Kozmetičke tvrtke mogu potaknuti ljude da temeljitije analiziraju njihov sastav i saznaju više o pojedinačnim poluproizvodima sadržanim u određenoj kozmetici. Zauzvrat, marketinške tvrtke mogu provoditi tzv “press releases”, odnosno sažetke najvažnijih marketinških informacija iz određenog tjedna. Mogućnosti je mnogo, samo ih treba prilagoditi očekivanjima primatelja.
Grupe na Facebooku zahtijevaju moderiranje, pa se isplati od početka ovom zadatku dodijeliti osobu koja će nadzirati raspravu i reagirati na sve žustrije teme. Ako u svojoj tvrtki nemate nekoga tko bi mogao preuzeti ovaj zadatak, poslužite se marketinškom agencijom. Vođenje Facebook grupe može oduzimati puno vremena, posebno kada ima mnogo tema dnevno ili kada su rasprave vrlo živahne. Vrijedno je koristiti pomoć moderatora koji će osigurati da se rasprava odvija na civiliziran način.
Moderatori također trebaju zapamtiti stvaranje propisa koji sistematiziraju pravila primjenjiva na određenu grupu. To pomaže u održavanju reda i razmjeni mišljenja na odgovarajućoj razini.
Ne zaboravite pratiti statistike – one će vam najbolje reći koje su objave vrlo popularne među korisnicima. Praćenje statistike vaše grupe odličan je način za planiranje budućeg sadržaja. Zahvaljujući tome, odmah znate na koje se teme isplati usredotočiti. Grupna statistika omogućuje analizu, između ostalog: koji su članovi najaktivniji i koji postovi imaju najviše aktivnosti. Dodatno, u grupama od nekoliko tisuća ljudi bitne su i statistike o administratorima i moderatorima, jer omogućuju praćenje njihove standardne aktivnosti.
Facebook grupe – što izbjegavati?
Imajte na umu da se grupa ne smije pretvoriti u prodajni blok. Naravno, s vremena na vrijeme možete podijeliti informacije o novim proizvodima ili objaviti teasere novih proizvoda. Upamtite, međutim, da će vam biti vrlo teško izgraditi odnos s angažiranom grupom primatelja ako grupu pretvorite u reklamni stupac. Najveća snaga grupa leži u mogućnosti razmjene slobodnih, često opsežnih izjava, kao iu bavljenju kreativnim temama. Stoga pokušajte voditi grupu za brend na način da to ne bude jedna velika reklama, već da donosi vrijednost primateljima.
Također izbjegavajte prepuštanje grupe samoj sebi. Važno je voditi računa o umjerenosti, postavljati pitanja koja potiču ljude na izražavanje, dijeliti kreativne igrice ili ponuditi nešto više, npr. prijenos uživo i mogućnost postavljanja pitanja brendu uživo. Ako ne nadzirete što se događa u grupi, postoji šansa da će grupa ili biti mrtva ili da će se pretvoriti u reklamni prostor – i to ne nužno za reklamiranje vašeg brenda.
Kako voditi grupu na Facebooku?
Zahvaljujući gore navedenim informacijama, sada znate kako dobro i učinkovito razviti brand grupu na Facebooku. Međutim, ako nemate vremena sami se pobrinuti za to, sjetite se da to uvijek možete prepustiti nekome. Marketinška agencija može voditi vašu Facebook grupu od nule, tj. od kreiranja i početnog razvoja sadržaja, do potpune moderacije i planiranja sadržaja. Važno je da grupa svojim članovima nudi vrijedan sadržaj i potiče ih na često sudjelovanje.
Kako surađivati s marketinškom agencijom? To je lako. Samo nas kontaktirajte i odaberite određenu uslugu, a mi ćemo se pobrinuti za ostalo. Prilikom vođenja grupa nudimo kompletnu pripremu sadržaja, nadzor objava, moderiranje rasprava i mjesečna izvješća. Zahvaljujući njima saznat ćete razvija li se grupa u pravom smjeru. Vrijedno je zapamtiti da grupa neće donijeti koristi brendu preko noći. Obično je potrebno nekoliko mjeseci da se grupa stvarno razvije i postane operativna. No, ako ste spremni na dugoročnu suradnju, jamčimo da nećete biti razočarani. Također Vas pozivamo da se upoznate s cjelokupnom ponudom naše marketinške agencije. Vođenje Facebook grupe nije jedino što vam možemo ponuditi u sklopu naše ponude. Provjerite detalje na web stranici!