/

2020-12-02

E-trgovina za Božić. Kako planirati aktivnosti tijekom praznika?

Božić je doba godine kada mnoge industrije bilježe povećanje prodaje. Prošle godine Poljaci su za Božić u prosjeku potrošili 1521 PLN po osobi. U odnosu na 2018. godinu ovaj iznos je višestruko povećan! Sve govori da i ove godine, unatoč gospodarskoj krizi, možemo računati na rekord. E-trgovina igra iznimno važnu ulogu tijekom Božića. Provjerite na što treba obratiti pozornost pri planiranju prodaje!

Crni petak u e-trgovini

Crni petak jedan je od najtoplijih rasprodajnih dana u godini. Vrijedi shvatiti da je ovogodišnji Crni petak potukao sve rekorde prodaje. Čak i usprkos pandemiji koja bjesni! Ovo pokazuje koliko je važan Crni petak i planiranje promocija oko njega. I premda je ovogodišnji “festival konzumerizma” iza nas, to ne znači da iz njega ne možemo nešto naučiti. Danas stečeno znanje sigurno će vam koristiti ne samo iduće godine, već i pri izradi dužih planova prodaje.

Ova je godina bila sasvim posebna; Zbog zatvorenih galerija najveći dio prodaje preselio se na internet. Nije ni čudo da se e-trgovina već naziva velikim pobjednikom pandemije. Iako mnogi ljudi ostaju bez posla, a neki moraju značajno smanjiti troškove kućanstva, internetska prodaja nastavlja rasti. Nedavno je stvoreno više online trgovina nego inače. To pokazuje da aktivnosti e-trgovine sada mogu biti lakše nego ikad. Istodobno, ne zaboravite da je konkurencija sve jača, pa biste planiranju prodaje trebali posvetiti malo više vremena nego inače.

Planirajte svoje rasprodaje za Crni petak

Crni petak obično je dan koji otvara ludnicu za online i stacionarnom kupnjom. Nije ni čudo da mnoge tvrtke počinju BF nešto ranije, pripremajući, primjerice, ponude tijekom Black Weeka. Planiranje Crnog petka oduzima puno vremena, ali vrijedi ga napraviti kako treba, čak i ako kupcima ne možete ponuditi previše popusta. Mali brendovi koji kupcima nude male popuste od 10-15% također ostvaruju veću prodaju nego inače na ovaj dan. Stoga pokušajte pripremiti odgovarajuće informacije ne samo na web stranici, već iu društvenim medijima. Provjerite može li vaše web mjesto izdržati povećan promet. Provjerite rade li sve podstranice i promocije ispravno. Zahvaljujući tome, kupac se neće obeshrabriti i moći će brzo obaviti kupnju. Ako tog dana planirate pokrenuti promociju, pobrinite se da ne traje predugo.

Crni petak također je dobra prilika za podsjećanje na napuštena kolica. Vaš kupac je sigurno napadnut brojnim promotivnim ponudama od jutra. Pazite da ne zaboravi na košaricu u vašoj trgovini. U tu svrhu vrijedi koristiti kontekstualno i remarketing oglašavanje. Svakako vrijedi poslati e-poruku s podsjećanjem na napuštene proizvode.

 

Prodaja e-trgovine u prosincu

Crni petak samo što nije prošao, a mnogi kupci već počinju razmišljati o Nikoljdanu. Tradicija davanja darova na dan sveca. Djed Mraz je već prilično jak, pa mnogi kupuju male (i ne samo) darove iu ovo vrijeme. Svoju trgovinu možete pripremiti za dan Svetog Nikole, iako je dobra opcija uključiti božićni ukras 1. prosinca. Pojedinim danima možete nas podsjetiti na posebne promocije vezane uz, primjerice, Dan Svetog Nikole ili Dan besplatne dostave (10. prosinca).

Što možete ponuditi svojim kupcima za blagdan Svetog Nikole? Dobra opcija je uvesti božićno pakiranje za one koji ne vole sami zamatati darove. Lijepa ambalaža uštedjet će im vrijeme i olakšati donošenje odluke.

Na marketinškoj razini treba djelovati u više faza. No, podsjećamo da takve aktivnosti treba planirati puno prije blagdana, a ne u zadnji čas. Mnogi potrošači počinju tražiti promocije čak i prije Crnog petka. Čak i ako ne planirate pripremati posebne popuste, svakako istaknite svoju blagdansku ponudu. U tu svrhu vrijedi koristiti posebnu podstranicu božićnog grafičkog dizajna na kojoj ćete istaknuti proizvode iz božićne ponude.

Zanimljiva opcija je i priprema gotovih darovnih setova, već pakiranih. Ovo je dobra opcija za ljude koji se odluče na kupovinu u ‘last minute’ i žele kupiti nešto univerzalno, npr. kozmetički set.

Što možete učiniti da svoju prodaju održite na dobroj razini tijekom blagdanske sezone? Svakako vrijedi stalno podsjećati na dostupne promocije! Na svoju web stranicu možete postaviti brojače koji će odbrojavati vrijeme do kraja promocije. Ovo će pomoći onima koji su neodlučni da donesu odluku.

 

Poklon prije Božića – pobrinite se da paket stigne do kupca!

Pratite li organski promet na web stranicama, primijetit ćete da se od sredine prosinca počinje smanjivati, točnije – vraćati se na normu prije ludila Crnog petka. Nekoliko je razloga za to. Svakako, neki su se odlučili na kupovinu ranije kako ne bi brinuli o naručivanju paketa u zadnji čas. Ljudi koji se boje da njihova narudžba neće stići na vrijeme također se mogu suzdržati od naručivanja. Pred blagdane internetske trgovine su užarene, ali to nažalost znači i duže čekanje na dostavljača ili pretinac za besplatne pošiljke. Stoga je vrijedno provjeriti s dobavljačima prije praznika kada mogu osigurati da paket stigne na vrijeme. Zatim prikažite te podatke na svojoj web stranici. Skočni prozori i dodatna jamstva na podstranici proizvoda svakako će biti korisni. Obavijestite svoje kupce da će, ako naruče do 10. prosinca, paket sigurno dobiti prije Božića – tako će lakše donijeti odluku o kupnji.

 

Pokloni – ideja za božićne darove

Svake godine stvara se sve više voditelja. To su prijedlozi poklona, ​​npr. za dečka, djevojku, majku, oca ili brata, podijeljeni u kategorije i povezani s proizvodima u online trgovinama. Poklon kutije su vrlo popularne jer olakšavaju donošenje odluka o kupnji ljudima koji nemaju ideju što pokloniti dragoj osobi. Ideju za poklon vrijedi iskoristiti i u svojoj trgovini. Ako znate da će vam pisanje članka (ili čak niza članaka) oduzeti puno vremena, angažirajte copywritera. Na poklon artiklima se ne isplati štedjeti – oni dobro jačaju prodaju i olakšavaju pozicioniranje tzv “dugih repova”. I zato umjesto da u svojim člancima promičete samo “dar za mamu” ili “dar za tatu”, možete pokušati koristiti fraze “darovi za mamu do 100 PLN”, “božićni darovi do 200 PLN”, “Božić pokloni za dečka”. Dulje fraze olakšavaju razlikovanje tekstova od desetaka drugih na istu temu.

 

Božić u društvenim medijima – kako planirati sadržaj?
Vrijedno je početi pripremati grafički dizajn za blagdane čak nekoliko mjeseci unaprijed. Zašto? Pa, dok u slučaju stock grafike obrada neće predstavljati veliki problem, foto sesije vlastitih proizvoda mogu biti dugotrajnije. Međutim, vrijedi to zapamtiti jer vam omogućuje bolje prikazivanje proizvoda. Prekrasne fotografije svakako će cijeniti korisnici Instagrama. Ako za to pripremite reklamu, vaša ponuda može brzo privući pozornost potrošača i potaknuti ga na daljnju kupnju.

Prilikom pripreme foto sessiona za e-trgovinu ne zaboravite da ih treba prilagoditi postojećim vizualizacijama brenda. Ako u vašim svakodnevnim bojama dominiraju siva, bež ili pastelno ružičasta, ne morate birati vatreno crvenu i tamnozelenu. Objave s božićnom tematikom možete uspješno prilagoditi bojama svoje tvrtke. Izbijeljene pastele okružene sivom mogu izgledati vrlo svečano! Samo dodajte naglaske koji se odnose na Božić. Suptilne zvjezdice, mali sobovi ili kuglice dat će novu dimenziju grafičkom dizajnu. Trebate li inspiraciju, pregledajte Pinterest – tamo ćete pronaći mnoštvo rješenja koja možete pogledati i prilagoditi vlastitim vizualizacijama.

Alati dostupni na internetu, kao što su Adobe Color CC ili Design Seeds, također će pomoći pri planiranju dosljedne sheme boja. Ovu drugu stranu preporučamo svima koji nisu sigurni kako kombinirati boje. U Design Seeds možete pregledati kombinacije boja na temelju fotografija – to olakšava održavanje dosljednosti, a ujedno će vam pomoći da odaberete 2-3 boje koje možete koristiti kao diferencijate u svojoj promociji. Ako želite saznati više o psihologiji boja u marketingu, pogledajte naš prethodni članak!