Kada bismo na pitanje iz naslova odgovorili u tri riječi, rekli bismo: da, isplati se. Kako istraživanja pokazuju, e-trgovina svake godine jača. Dovoljno je reći da se 62% Poljaka odlučuje za online kupnju. Ispitanici kao prednosti internetskih trgovina navode: mogućnost kupnje u vrijeme po vašem izboru, neograničeno vrijeme za odabir proizvoda i zgodna usporedba ponuda bez napuštanja doma. Provjerite druge razloge zašto biste trebali razmisliti o otvaranju online trgovine!
E-trgovina postaje sve jača
Pandemija je dodatno zaoštrila sukob između stacionarne i internetske prodaje – u korist potonje. Sve više korisnika odlučuje se na kupnju iz udobnosti vlastitog doma. To tjera tvrtke da iznova sagledaju kanale prodaje i njihovu učinkovitost. Mnogi se ljudi boje preseliti svoju trgovinu na internet zbog straha od gubitka kupaca. Vrijedno je, međutim, naglasiti da online kupnju danas koriste vrlo različite skupine kupaca, uključujući i starije osobe. Dobro planirana prodaja može postati velika prilika za vaše poslovanje.
Koje su prednosti vođenja online trgovine?
Niži troškovi.
Ne može se poreći da vam vođenje online trgovine omogućuje uštedu novca. Ušteđena sredstva mogu se potrošiti, primjerice, na dobru marketinšku podršku ili oglašavanje, zahvaljujući čemu će se vaša trgovina moći dinamično razvijati. Kada prodajete putem interneta, ne morate iznajmljivati prostore niti plaćati stacionarne zaposlenike. Zapravo, možete postaviti skladište čak iu svom stanu i sami se pobrinuti za pakiranje i slanje pošiljki. Naravno, ova će opcija biti moguća samo za male tvrtke. Međutim, veće tvrtke mogu si priuštiti najam samo skladišta, bez ulaganja u dodatne prostore.
Bolja komunikacija s klijentom.
Mnogi poduzetnici odlučuju se za vođenje online trgovine i istovremeno pokretanje internetskog marketinga. Društveni mediji izvrsni su prodajni i informacijski kanali koji mogu privući nove kupce i osigurati veći promet. Mora se priznati da Internet nudi brojne mogućnosti za poboljšanje komunikacije s kupcima. Vođenjem fanpagea na Facebooku ili Instagramu lakše ćete na zanimljiv način prezentirati ponudu svog brenda, a ujedno će vas potaknuti da još bolje upoznate tvrtku.
Bolje oglašavanje također je važan element komunikacije. Vođenje online trgovine omogućuje vam da saznate točne preferencije svojih kupaca i iskoristite ih za stvaranje daljnjih ponuda. Dodatno, web stranica može koristiti i remarketing, odnosno ponovno prikazivanje korisniku proizvoda koje je već vidio u vašoj trgovini. Postoji mnogo mogućnosti, stoga se isplati koristiti ove opcije.
Vođenje online trgovine postaje lakše
Brojni alati koji olakšavaju prikupljanje podataka za analizu, puna podrška webmastera i razvoj prodajnih platformi također podržavaju razvoj e-trgovine! Stoga online prodaji vrijedi dati priliku, ali je i shvatiti ozbiljno. Ako ne znate kako uspješno prodavati online, potražite pomoć marketinške agencije. Profesionalna agencija izradit će vam odgovarajuću web stranicu, pobrinuti se za dobar prodajni sadržaj, pripremiti profesionalne opise proizvoda i promovirati tvrtku putem društvenih mreža.
Automatizacija je važan element koji olakšava prodaju putem interneta. Može se koristiti i izravno na web stranicama iu društvenim medijima. Automatizacija ne samo da omogućuje kupcima kupnju i plaćanja bez vašeg sudjelovanja, već i ubrzava proces prijenosa paketa kuriru. Ovo je važno jer su korisnici online trgovine navikli na brzu dostavu i sigurno će biti spremniji izabrati tvrtku koja će robu isporučiti u roku od 24 do 48 sati. Zahvaljujući automatizaciji, to će biti apsolutno moguće!
Promicanje online trgovine nudi mnoge mogućnosti
Kod klasičnog oglašavanja susrećete se s mnogim ograničenjima. Morate pronaći reklamni pano na koji ćete objesiti svoj oglas i zatim se pobrinuti da bude dovoljno vidljiv. U međuvremenu, online, možete biti sigurni da ste uvijek na prvom mjestu. Ad Words oglasi omogućit će da se vaša online trgovina pojavi u prvim rezultatima pretraživanja na Googleu. Zauzvrat, zahvaljujući raznim opcijama za promociju Facebook stranica, možete osigurati blisko podudaranje grupe korisnika zainteresiranih za vašu ponudu. Na taj način oglašavanje na Facebooku ili Instagramu može donijeti opipljivu korist.
Oglasi u online trgovini vrlo su učinkoviti, uključujući: jer se mogu istovremeno provoditi kroz mnogo kanala. Na primjer, na Facebook možete se baviti izravnom prodajom i predstavljati proizvode u vrlo atraktivnim formatima, npr. videa ili karusela. S druge strane, na Instagramu, koji se smatra nešto manje poslom račun, vrijedi pokazati proizvode sa “svakodnevne strane”. Na primjer, putem repostova korisnika koji ih svakodnevno koriste.
Također možete koristiti besplatne alate, kao što su bilteni, za promociju svoje internetske trgovine. Zahvaljujući njima možete obavijestiti o novim proizvodima, dodacima u ponudi, posebnim promocijama i drugim događanjima. Vrijedi koristiti ovu opciju, pogotovo jer je slanje pošte još jedan kanal za komunikaciju s kupcem.
Internetske trgovine također mogu koristiti druge mogućnosti promocije. Primjerice, jako je popularan i influencer marketing, odnosno suradnja s utjecajnim osobama, npr. blogerima ili YouTuberima, koji odluče reklamirati proizvode iz vaše ponude u zamjenu za određeni iznos.
Kako voditi internetsku trgovinu da biste uživali u visokoj prodaji?
Pobrinite se za dobru web stranicu.
Netočna preusmjeravanja, predugo učitavanje podstranica, nestajanje proizvoda iz košarice ili problemi s kupnjom određenog proizvoda mogu učinkovito obeshrabriti korisnika da nastavi koristiti vašu ponudu. Osnova svake internetske trgovine trebala bi biti profesionalna, responzivna web stranica koja je automatizirana i jednostavna za korištenje. Ovo je važno jer male pogreške, poput stranica koje se predugo učitavaju, dovode do nestrpljenja i napuštanja stranice.
Odaberite kreativni marketing
Vaš potencijalni kupac napadnut je s najmanje desetak ponuda dnevno. Kako biste privukli njegovu pozornost, potrebna vam je dosljedna, ali originalna komunikacija koja će biti povezana s vašim brendom. Definitivno se ne isplati štedjeti na marketingu na društvenim mrežama. Može postati najvažniji kanal prodaje!
Ostanite otvoreni za pitanja klijenata.
Baš kao u stacionarnoj trgovini, možete očekivati pitanja kupaca i online. Važno je na njih odgovoriti što je brže moguće. Stoga, ako znate da nećete imati vremena pratiti društvene mreže i odgovarati na poruke i komentare, angažirajte stručnjaka koji će preuzeti taj zadatak. Dućan duhova, u kojem kontakt s kupcem praktički ne postoji, ima male šanse za uspjeh. Važno je odmah odgovoriti na potrebe kupaca, bez obzira radi li se o pitanjima o reklamaciji, povratu proizvoda ili možda o opisu razlika između pojedinih proizvoda.
Osigurajte brzu dostavu robe
Iako izravne kurirske usluge ne ovise u potpunosti o vama (osim ako pakete ne dostavljate osobno), vrijedi malo istražiti. Zahvaljujući tome, moći ćete odabrati opciju koja će najviše zadovoljiti vaše kupce. Također je dobra ideja surađivati s različitim dobavljačima kako bi kupci mogli odabrati opcije isporuke. To će im kupnju učiniti još lakšom i ugodnijom. Naravno, ne zaboravite da kupac ne smije biti prepušten sam od trenutka isporuke paketa. Pobrini se za njega. Nekoliko dana nakon primitka paketa pošaljite korisniku e-mail s upitom za ocjenu proizvoda. Također ga možete potaknuti da prati društvene mreže ili se prijavi za vaš newsletter. Pokušajte održavati kontakt s osobom koja je već obavila kupnju u vašoj trgovini. Možda će mu se vratiti kroz neko vrijeme.
I iznad svega – ne bojte se! Internet nudi mnoge alate koji vođenje online trgovine čine ugodnim i jednostavnim. Vrijedi potrošiti malo vremena da se dobro pripremite za prodaju – u tu svrhu koristite usluge marketinške agencije. Stručnjaci će vam reći na što trebate obratiti posebnu pozornost.