Riječ “automatizacija” koja se koristi odmah pored “marketinga” nema dobre asocijacije za svakoga. Još uvijek čvrsto vjerujemo da je nemoguće izgraditi snažan odnos s kupcem ako radimo na automatiziran način. Međutim, vrijedi pogledati ovaj proces iz malo drugačije perspektive. Dobro izvedena automatizacija može značajno povećati prodaju, ali pritom kod kupca neće ostaviti neugodan dojam da je izložen na milost i nemilost tehnologiji.
Što je marketinška automatizacija?
To je niz procesa koji omogućuju organizirano provođenje marketinških aktivnosti. U radu se koristi softver koji prikuplja podatke o kupcima i analizira ih. Na temelju dobivenih informacija možete planirati odgovarajući sadržaj zahvaljujući kojem će kupac dobiti bolje marketinške poruke. Učinak marketinške automatizacije je povećanje prodaje, ali i zadržavanje kupaca. Važno je da kupac osjeti da ga se tretira osobno, kao pojedinca, a ne kao još jednu sitnicu u našem marketinškom planu.
Marketinška automatizacija korak po korak
Prije nego što počnete prakticirati, provjerite jeste li prikupili dovoljno podataka. Počnite s najjednostavnijom stvari (koju mnogi zaboravljaju), a to je… pitati svoju publiku! U konačnici, ovdje se radi o privlačenju i zadržavanju njih kao stalnih kupaca. Stoga se ne bojte postavljati pitanja – primjerice u obliku anketa.Prednost vođenja fanpagea je što u svakom trenutku možete dobiti potrebne informacije od zainteresiranih strana. Iskoristite to! Također je vrijedno pažljivo ocrtati profil korisnika kako bismo bili sigurni da sadržaj koji stvaramo dopre do odgovarajuće skupine primatelja. Što više podataka prikupite, lakše ćete automatizirati svoj marketing. Stoga provjerite ne samo dob, spol, državu i jezik, već i što točno primatelja zanima, što bi ga moglo privući na duže vrijeme. Ovo pitanje povlači i drugo – na kojem jeziku iu kojem obliku treba razgovarati s primateljem kako bi on zapravo postao stalni kupac? Obratite pozornost na detalje.
Gdje koristiti automatizaciju?
Zapravo, marketinška automatizacija može funkcionirati u više faza, ali vrijedi biti oprezan. Pretrpavanje i bombardiranje kupca e-mailovima, SMS porukama i sadržajem društvenih mreža u isto vrijeme može ga ne samo opteretiti, nego čak i obeshrabriti. Pretjerana i nemarno izvedenamarketinška automatizacijaimat će učinak suprotan od željenih rezultata. Za početak se najbolje fokusirati na postupno uvođenje automatizacije, primjerice na web stranice koje će prikupljati podatke o kupcima i potom im na temelju tih podataka pružati sadržaje za čitanje.
Slanje pošte kupcima
E-mailovi su još uvijek jedan od najčešće korištenih načina podsjećanja kupaca na postojanje tvrtke. Također vrijedi dobro isplanirati ovaj dio marketinga kako kupcu ne bi punili inbox sranjem. Pokušajte pripremiti vrijedan sadržaj i personalizirati ga kad god je to moguće. Obraćanje adresata imenom može biti prvi korak u izgradnji odnosa. Vrijedno je osigurati da sadržaj koji se šalje korisnicima bude vrijedan za njih. Zbog toga je veća vjerojatnost da će ljudi kliknuti na poruku. S vremena na vrijeme vrijedi, na primjer, ponuditi besplatne e-knjige ili nešto drugo što može biti korisno kupcu.
Što koristiti?
Alati za automatizaciju marketinga sada su toliko opsežni da poduzetnici doslovno mogu birati između dostupnih opcija. Izbor softvera često ovisi o proračunu tvrtke; velika poduzeća mogu si priuštiti skuplja rješenja, kao što je Marketo softver. Naravno, postoje i jeftinije opcije za tvrtke s malim budžetom – npr. Constant Contact. Ako ne znate koji softver odabrati za svoju tvrtku, obratite se profesionalnoj marketinškoj agenciji koja će vam pomoći odabrati pravi program.
Nemojte pretjerivati
Marketinška automatizacija može biti primamljiva da je dovedete do krajnjih granica u svojoj tvrtki, ali nemojte pretjerivati. Ostavite si prostora za interakciju s klijentima i izgradnju autentičnih odnosa. Automatizacija svega značit će da tvrtka više neće biti povezana s kupcem kao mjestom na koje će se on ili ona htjeti vratiti.