/

2017-02-23

5 zlatnih pravila dizajna logotipa

Logotip je jedan od najvažnijih marketinških alata. Određuje prepoznatljivost tvrtki, poduzeća i organizacija na konkurentskom tržištu. Da bi logotip ispunio svoje funkcije i da povezani troškovi ne bi bili uzalud, mora zadovoljiti nekoliko čvrstih pravila dizajna. Znate li koje?

 

Jednostavnost  

Ključni utjecaj na imidž marke je jednostavnost dizajna logotipa, koja osigurava njegovu prepoznatljivost. To dokazuju logotipovi tvrtki kao što su Adidas, McDonald i Mercedes. Prilikom izrade logotipa vrijedi uštedjeti novac i koristiti ne više od tri boje i dvije vrste slova.

Bezvremenski

Za grafičke dizajnere bitan faktor koji utječe na izgled logotipa trebao bi biti i njegova bezvremenost. Naravno, teško je predvidjeti koliko dugo će određeni brend ostati na tržištu. Prilikom osmišljavanja žiga valja razmisliti kako će se znak uklopiti u tržišnu stvarnost za 5, 10 ili 20 godina te hoće li ga se moći jednostavno i brzo osvježiti kako bi se prilagodio aktualnim standardima.

Univerzalno

Pravilno dizajniran logotip je onaj koji jednako dobro izgleda bilo da je otisnut na papiru, reklami velikog formata, grafici web stranice ili posjetnici. Standard je dizajn logotipa u vektorskoj verziji, koja je, za razliku od bitmap verzije, lako skalabilna i ne uzrokuje gubitak kvalitete.

Prikladnost

Jednako važno u dizajniranju učinkovitog logotipa je njegova usklađenost s prirodom djelatnosti tvrtke, poduzeća ili organizacije. Elegantni i prigušeni logotipi savršeni su za pravne ili financijske industrije. Primjerice, omladinske industrije mogu si priuštiti dozu ludila u obliku originalnog slova ili sheme boja.

Jedinstvenost

Čak i prije nego počnete raditi na dizajnu logotipa, trebali biste istražiti tržište, uključujući i zajedničke značajke industrije u kojoj ćete djelovati. Potrebno je provjeriti nije li logotip koji se izrađuje sličan nekom drugom žigu koji je već u uporabi. Plagijat može imati ne samo pravne posljedice, već prije svega narušiti imidž robne marke.

Koliko košta logotip?

Dizajn logotipa jedan je od najvažnijih troškova za svaki brend. Prosječne cijene usluga grafičkih dizajnera kreću se od 500-600 PLN za 4 prijedloga logotipa.