/

2022-09-23

10 savjeta kako napisati učinkovitu e-poštu svojim klijentima!

E-mail marketing još uvijek je jedan od najčešće korištenih načina dolaženja do potencijalnih kupaca. Slanje informacija o promocijama ili novim proizvodima može rezultirati povećanjem prometa, ali da bi se to dogodilo, kupac mora otvoriti i pročitati primljenu korespondenciju.

Kako bi trebala izgledati dobro napisana e-pošta?

  1. Naslov

Dobar naslov je neophodan jer je to prva stvar koju primatelj vidi. Trebalo bizvučati zanimljivoi potaknuti vas da pročitate ostatak poruke.

Prema istraživanju koje je proveo freshmail.pl, čak 35% primatelja otvara poruku samo zbog naslova, a čak 69% označava e-mail kao spam, a da ga niti ne otvori!

Koliko dug treba biti naslov?

Najvažnije je da naslov e-maila ima smisla. Zato je vrijedno odmah dati pojedinosti – bacanje vode doživljava se nepovoljno. Korisnik ne smije sumnjati o čemu se radi u poruci koja mu je poslana. Na zaslonu računala polje za temu prikazuje oko 60 znakova, a na zaslonu telefona – oko 30. Stoga je najbolje ostati unutar tog raspona ili barem staviti najvažnije informacije na početak.

Što biste trebali izbjegavati?

Prije svega, izbjegavajte spam riječi, jer filtri e-pošte mogu vašu poruku smatrati masovnom reklamom. Koje su ovo riječi? Npr. “Besplatno!”, “Besplatno”, “Jeftino”, “Popusti”, “Rasprodaja!” itd. Također biste trebali izbjegavati velika slova i nagomilavanje interpunkcije, npr. RASPRODAJA!!!

Što bi moglo privući pozornost?

Prema istraživanju, kupci će vjerojatnije kliknuti na e-poruke koje sadrže brojeve i specifične podatke, npr. “Industrija nekretnina – uložite 100 000 PLN, dobit ćete 8% godišnje.” Obećanje da ćete kupcu dati nešto zanimljivo također dobro funkcionira, npr. “Hvala na kupnji! Imamo poklon za vas…” iliodgovor na mučna pitanja i problemenpr.: “Kako napraviti originalnu tortu koja će oduševiti sve goste?”

  1. Personalizacija

E-poruke koje izgledaju kao da su namijenjene određenom primatelju, a ne masovno poslane, otvaraju se puno češće!

Prikupite podatke o svojim klijentima i unesite ih u svoj program za e-poštu kako biste automatski personalizirali svoje poruke.

Npr. “Bok {name},
Jeste li već vidjeli našu novu jesensku kolekciju?

  1. Podjela mailing liste

Razmotrite skupinu kojoj ciljate sa svojim proizvodima – ako prodajete odjeću, e-mail o novim haljinama neće zanimati muškarce, a promocija odijela neće doprijeti do žena. Starije ljude neće zanimati novi skateboardi ili romobili, a mlade neće zanimati štapovi za nordijsko hodanje. Podjela vaše mailing liste može potrajati neko vrijeme, ali će sigurno rezultirati boljim prilagođavanjem proizvoda kupcu i time povećati broj otvaranja e-pošte i dovesti do veće prodaje.

  1. Odgovarajuće vrijeme isporuke

Slanjem e-pošte usred noći manja je vjerojatnost da ćete ih ikada pročitati. Da biste znali koje će vrijeme biti prikladno, trebali biste izraditiosobu kupcai razmotriti kada može vidjeti svoju e-poštu – ujutro prije posla ili možda navečer? Pokušajte ne slati e-poštu za vrijeme ručka ili kada vaši klijenti možda putuju na posao. Studija koju je proveo Hubspot otkrila je da je veća vjerojatnost da će e-pošta poslana utorkom biti otvorena od one isporučeno drugim danima. Većina proučavanih poruka otvorena je tijekom tjedna između 10:00 i 12:00 sati.

  1. Prilagodba svakom zaslonu

Pametni telefoni zamjenjuju računala i prijenosna računala i na njima obično pregledavamo svoju e-poštu. Stoga se pobrinite da poruke koje šaljete budu pravilno prikazane na svakom uređaju – i stacionarnom i mobilnom. Nedostatak, nečitljiv tekst ili grafika koja se preklapa učinkovito će odvratiti primatelja, koji će brzo zatvoriti vašu poruku i nikada joj se više neće vratiti.

  1. Kontakt s klijentom

Pokušajte da vaše poruke ne zvuče kao da ih je napisao stroj. Većina kupaca želi osjetiti da ima neku vezu s vama i vašom tvrtkom i da im piše ljudsko biće – a ne robot. Stoga izbjegavajte korištenje uobičajenih formula i obrazaca, npr. “Vodimo računa o najvišoj kvaliteti naših usluga…” ili previše formalan jezik. Naravno, ne zaboravite ostati pristojni i prilagoditi razinu “opuštenosti” odnosu s klijentom i vrsti posla koji vodite. Također je dobro da svoj e-mail potpišete svojim imenom, npr. Ania iz (naziv trgovine) – time ćete povećati povjerenje kupca jer će imati dojam da mu je pisala stvarna osoba, a ne bot.

  1. Oblikovanje teksta

Bez obzira na to stvarate li objavu za društvene mreže, unos za svoju web stranicu ili e-poruku klijentu – ne zaboravite je učiniti čitljivom i pravilno formatiranom. Zid teksta odmah će vas obeshrabriti od čitanja! Što biste trebali zapamtiti?

  • Podjela na odlomke – pretpostavlja se da najduži odlomak treba imati maksimalno 4 retka.
  • Isticanje u tekstu: podebljano, podcrtano – pokažite što je najvažnije u vašoj poruci. Primatelji najčešće brzo skeniraju tekst, ne čitajući njegov sadržaj, već se fokusirajući na istaknute elemente, pa bi odmah nakon skeniranja trebali znati što ste im pripremili.
  • Bez pretjerivanja – u e-poruku nemojte uključiti nekoliko bljeskajućih natpisa, GIF-ova, podebljajte svaku drugu riječ i glazbu koja svira u pozadini – takav kaos će uplašiti primatelja i natjerati ga da zatvori poruku od vas unutar nekoliko sekundi! Poruka mora biti jasna, a broj privlačnih dodataka mora biti prigušen.
  • Održavanje pravila pravopisa i interpunkcije – nema ništa gore od poruke pune pogrešaka. Takav e-mail samo će obeshrabriti potencijalnog kupca i natjerati ga da tvrtku doživljava kao neprofesionalnu.
  1. Poziv na akciju

Vrlo je važno na kraju poruke naznačiti što očekujemo od klijenta. To može biti poticaj za kupnju, preuzimanje e-knjige, iskorištavanje popusta itd.

Svaki e-mail treba završiti poticajem da nas kontaktirate, npr. “Rado ćemo odgovoriti na vaša pitanja!”

  1. Veze umjesto privitaka

Vaši primatelji neće htjeti preuzeti privitke koje pošaljete – to oduzima dodatno vrijeme i prostor na telefonu/prijenosnom računalu, a preuzete datoteke moraju se kasnije izbrisati. Umjesto privitaka, pošaljite poveznice na materijale koje želite pokazati klijentu. Mnogo su veće šanse da će ga tada otvoriti.

  1. Kada slati poruke?

Ne bombardirajte svoje klijente porukama od vas jer će se brzo odjaviti s vaše mailing liste. E-poruku trebate poslati najviše jednom mjesečno.
U kojim situacijama vrijedi podsjetiti kupce na sebe?

  • Kada su dvaput posjetili vašu web stranicu bez naručivanja – to ukazuje na veliki interes za proizvod ili uslugu koju nudite. Ovo je dobar trenutak da vas potaknemo na kupnju.
  • Kada su nešto stavili u košaricu, a nisu kupili – u poruci podsjetite ne samo na proizvode koje je kupac odabrao, već i predložite slične proizvode koji se također nalaze u vašoj ponudi . To će povećati vaše šanse za kupnju!
  • Kada dugo nisu kupovali kod vas – vrijedi se podsjetiti i ponuditi popust ili poklon bon kako bi vam se kupac vratio.
  • Kada ste pripremili zanimljivu ponudu ili predstavili nove proizvode/usluge.

Sažetak

Komunikacija putem e-pošte i dalje je valjan i učinkovit način stjecanja kupaca i povećanja prodaje. No, pravila slanja poruka se mijenjaju, a ponude koje nalikuju reklamama i izdaleka viču o popustima više ne ohrabruju, već naprotiv – odmah idu u spam. Kupci su sve svjesniji i osjetljiviji na nametljivu promociju proizvoda i usluga, stoga treba stalno pratiti trendove i poboljšavati poruke koje šaljete. Primjena načela opisanih u gornjem članku zasigurno će rezultirati većim interesom za e-mailove koje šaljete, a time i povećanjem prodaje!