E-mail marketing još uvijek je jedan od najčešće korištenih načina dolaženja do potencijalnih kupaca. Slanje informacija o promocijama ili novim proizvodima može rezultirati povećanjem prometa, ali da bi se to dogodilo, kupac mora otvoriti i pročitati primljenu korespondenciju.
Kako bi trebala izgledati dobro napisana e-pošta?
-
Naslov
Dobar naslov je neophodan jer je to prva stvar koju primatelj vidi. Trebalo bizvučati zanimljivoi potaknuti vas da pročitate ostatak poruke.
Prema istraživanju koje je proveo freshmail.pl, čak 35% primatelja otvara poruku samo zbog naslova, a čak 69% označava e-mail kao spam, a da ga niti ne otvori!
Koliko dug treba biti naslov?
Najvažnije je da naslov e-maila ima smisla. Zato je vrijedno odmah dati pojedinosti – bacanje vode doživljava se nepovoljno. Korisnik ne smije sumnjati o čemu se radi u poruci koja mu je poslana. Na zaslonu računala polje za temu prikazuje oko 60 znakova, a na zaslonu telefona – oko 30. Stoga je najbolje ostati unutar tog raspona ili barem staviti najvažnije informacije na početak.
Što biste trebali izbjegavati?
Prije svega, izbjegavajte spam riječi, jer filtri e-pošte mogu vašu poruku smatrati masovnom reklamom. Koje su ovo riječi? Npr. “Besplatno!”, “Besplatno”, “Jeftino”, “Popusti”, “Rasprodaja!” itd. Također biste trebali izbjegavati velika slova i nagomilavanje interpunkcije, npr. RASPRODAJA!!!
Što bi moglo privući pozornost?
Prema istraživanju, kupci će vjerojatnije kliknuti na e-poruke koje sadrže brojeve i specifične podatke, npr. “Industrija nekretnina – uložite 100 000 PLN, dobit ćete 8% godišnje.” Obećanje da ćete kupcu dati nešto zanimljivo također dobro funkcionira, npr. “Hvala na kupnji! Imamo poklon za vas…” iliodgovor na mučna pitanja i problemenpr.: “Kako napraviti originalnu tortu koja će oduševiti sve goste?”
-
Personalizacija
E-poruke koje izgledaju kao da su namijenjene određenom primatelju, a ne masovno poslane, otvaraju se puno češće!
Prikupite podatke o svojim klijentima i unesite ih u svoj program za e-poštu kako biste automatski personalizirali svoje poruke.
Npr. “Bok {name},
Jeste li već vidjeli našu novu jesensku kolekciju?
-
Podjela mailing liste
Razmotrite skupinu kojoj ciljate sa svojim proizvodima – ako prodajete odjeću, e-mail o novim haljinama neće zanimati muškarce, a promocija odijela neće doprijeti do žena. Starije ljude neće zanimati novi skateboardi ili romobili, a mlade neće zanimati štapovi za nordijsko hodanje. Podjela vaše mailing liste može potrajati neko vrijeme, ali će sigurno rezultirati boljim prilagođavanjem proizvoda kupcu i time povećati broj otvaranja e-pošte i dovesti do veće prodaje.
-
Odgovarajuće vrijeme isporuke
Slanjem e-pošte usred noći manja je vjerojatnost da ćete ih ikada pročitati. Da biste znali koje će vrijeme biti prikladno, trebali biste izraditiosobu kupcai razmotriti kada može vidjeti svoju e-poštu – ujutro prije posla ili možda navečer? Pokušajte ne slati e-poštu za vrijeme ručka ili kada vaši klijenti možda putuju na posao. Studija koju je proveo Hubspot otkrila je da je veća vjerojatnost da će e-pošta poslana utorkom biti otvorena od one isporučeno drugim danima. Većina proučavanih poruka otvorena je tijekom tjedna između 10:00 i 12:00 sati.
-
Prilagodba svakom zaslonu
Pametni telefoni zamjenjuju računala i prijenosna računala i na njima obično pregledavamo svoju e-poštu. Stoga se pobrinite da poruke koje šaljete budu pravilno prikazane na svakom uređaju – i stacionarnom i mobilnom. Nedostatak, nečitljiv tekst ili grafika koja se preklapa učinkovito će odvratiti primatelja, koji će brzo zatvoriti vašu poruku i nikada joj se više neće vratiti.
-
Kontakt s klijentom
Pokušajte da vaše poruke ne zvuče kao da ih je napisao stroj. Većina kupaca želi osjetiti da ima neku vezu s vama i vašom tvrtkom i da im piše ljudsko biće – a ne robot. Stoga izbjegavajte korištenje uobičajenih formula i obrazaca, npr. “Vodimo računa o najvišoj kvaliteti naših usluga…” ili previše formalan jezik. Naravno, ne zaboravite ostati pristojni i prilagoditi razinu “opuštenosti” odnosu s klijentom i vrsti posla koji vodite. Također je dobro da svoj e-mail potpišete svojim imenom, npr. Ania iz (naziv trgovine) – time ćete povećati povjerenje kupca jer će imati dojam da mu je pisala stvarna osoba, a ne bot.
-
Oblikovanje teksta
Bez obzira na to stvarate li objavu za društvene mreže, unos za svoju web stranicu ili e-poruku klijentu – ne zaboravite je učiniti čitljivom i pravilno formatiranom. Zid teksta odmah će vas obeshrabriti od čitanja! Što biste trebali zapamtiti?
- Podjela na odlomke – pretpostavlja se da najduži odlomak treba imati maksimalno 4 retka.
- Isticanje u tekstu: podebljano, podcrtano – pokažite što je najvažnije u vašoj poruci. Primatelji najčešće brzo skeniraju tekst, ne čitajući njegov sadržaj, već se fokusirajući na istaknute elemente, pa bi odmah nakon skeniranja trebali znati što ste im pripremili.
- Bez pretjerivanja – u e-poruku nemojte uključiti nekoliko bljeskajućih natpisa, GIF-ova, podebljajte svaku drugu riječ i glazbu koja svira u pozadini – takav kaos će uplašiti primatelja i natjerati ga da zatvori poruku od vas unutar nekoliko sekundi! Poruka mora biti jasna, a broj privlačnih dodataka mora biti prigušen.
- Održavanje pravila pravopisa i interpunkcije – nema ništa gore od poruke pune pogrešaka. Takav e-mail samo će obeshrabriti potencijalnog kupca i natjerati ga da tvrtku doživljava kao neprofesionalnu.
-
Poziv na akciju
Vrlo je važno na kraju poruke naznačiti što očekujemo od klijenta. To može biti poticaj za kupnju, preuzimanje e-knjige, iskorištavanje popusta itd.
Svaki e-mail treba završiti poticajem da nas kontaktirate, npr. “Rado ćemo odgovoriti na vaša pitanja!”
-
Veze umjesto privitaka
Vaši primatelji neće htjeti preuzeti privitke koje pošaljete – to oduzima dodatno vrijeme i prostor na telefonu/prijenosnom računalu, a preuzete datoteke moraju se kasnije izbrisati. Umjesto privitaka, pošaljite poveznice na materijale koje želite pokazati klijentu. Mnogo su veće šanse da će ga tada otvoriti.
-
Kada slati poruke?
Ne bombardirajte svoje klijente porukama od vas jer će se brzo odjaviti s vaše mailing liste. E-poruku trebate poslati najviše jednom mjesečno.
U kojim situacijama vrijedi podsjetiti kupce na sebe?
- Kada su dvaput posjetili vašu web stranicu bez naručivanja – to ukazuje na veliki interes za proizvod ili uslugu koju nudite. Ovo je dobar trenutak da vas potaknemo na kupnju.
- Kada su nešto stavili u košaricu, a nisu kupili – u poruci podsjetite ne samo na proizvode koje je kupac odabrao, već i predložite slične proizvode koji se također nalaze u vašoj ponudi . To će povećati vaše šanse za kupnju!
- Kada dugo nisu kupovali kod vas – vrijedi se podsjetiti i ponuditi popust ili poklon bon kako bi vam se kupac vratio.
- Kada ste pripremili zanimljivu ponudu ili predstavili nove proizvode/usluge.
Sažetak
Komunikacija putem e-pošte i dalje je valjan i učinkovit način stjecanja kupaca i povećanja prodaje. No, pravila slanja poruka se mijenjaju, a ponude koje nalikuju reklamama i izdaleka viču o popustima više ne ohrabruju, već naprotiv – odmah idu u spam. Kupci su sve svjesniji i osjetljiviji na nametljivu promociju proizvoda i usluga, stoga treba stalno pratiti trendove i poboljšavati poruke koje šaljete. Primjena načela opisanih u gornjem članku zasigurno će rezultirati većim interesom za e-mailove koje šaljete, a time i povećanjem prodaje!