AMP stranice, tj. ubrzane mobilne stranice, bruje već neko vrijeme. Projekt koji je predstavio Google trebao bi biti odgovor na probleme s učitavanjem stranica na mobilnim uređajima. Donedavno su se AMP-ovi smatrali pogodnošću, ali sve govori da će u bliskoj budućnosti postati norma. Možemo li stoga ubrzane mobilne stranice nazvati budućnošću marketinške industrije?
Što je uopće AMP?
Jednostavno rečeno, to je način izrade web stranica na temelju statičkog sadržaja. Potrebno ih je prilagoditi mobilnim uređajima kako bi se učitavali u što kraćem vremenu. AMP se sastoji od tri elementa. Prvo: HTML preporuke, nazvane AMP HTML. Zahvaljujući njima, možete prilagoditi sadržaj kako bi se stranica brže učitavala. Drugo: AMP JS, tj. JavaScript biblioteke. Oni su odgovorni za brzu obradu elemenata. I treće: AMP CDN-ovi, koji isporučuju HTML kod prikladan za tehnologije u stilu AMP-a.
Odakle ideja za AMP?
Iako učitavanje stranica na računalima danas više nije problem, još uvijek postoje mnoga mjesta na webu koja su potpuno neprikladna za čitanje na mobilnim uređajima. To znači da korisnik koji želi provjeriti vašu tvrtku, na primjer dok koristi telefon, može odustati jer će se stranici toliko dugo učitavati da će na krajuosoba izgubiti strpljenje. AMP je budućnost jer kada sve tvrtke počnu koristiti brzo učitavanje mobilnih stranica, zaostajanje će značiti neuspjeh na tržištu. Mobilni uređaji se koriste u stvarno velikom broju, tako da njihovo izostavljanje pri izradi web stranica danas nije povoljno rješenje.
Zašto se sada isplati implementirati AMP?
Ne znaju sve tvrtke za ovo rješenje, pa ako se pobrinete da se stranice brzo učitavaju na telefonima, imat ćete koristi od njega. Uz AMP možetepovećati svoj prihodod mobilnih kanala. Dobro je znati da Google službeno podržava ubrzane mobilne stranice, tako da ih sada svatko može koristiti besplatno. Čak i ako nemate dovoljno znanja o izradi mobilnih web stranica, to možete povjeriti profesionalcu koji će vašu web stranicu prilagoditi svim uređajima. AMP je bez premca – zahvaljujući njemu stranice se učitavaju za manje od sekunde. Ponegdje na internetu ovo rješenje radi već nekoliko mjeseci. AMP stranice možete prepoznati po karakterističnoj munji koja se pojavljuje u rezultatima pretraživanja za određenu temu.
Po čemu su AMP stranice posebne?
Prije svega, čitljiviji su, što vas potiče da ih koristite. Osim toga, omogućuju vam uštedu baterije na mobilnom uređaju, što je velika prednost za ljude koji većinu dana koriste telefone ili tablete. Štoviše, AMP stranice za sada dobivaju prioritet u Googleu jer su još uvijek iznimka, a ne pravilo. Vrijedno je razmisliti o tome – ako ste prva osoba u industriji koja je napravila takvu web stranicu za svoju tvrtku, vaša pozicija u tražilicama može se znatno poboljšati. Za ljude koji još uvijek koriste uređaje s ograničenim prijenosom podataka, imamo još jednu dobru vijest. AMP stranice koriste manje podataka, pa štede nešto propusnosti.