Pad pozicije web stranice na Googleu zabrinjava mnoge ljude. I nije ni čudo, uostalom, svi žele najbolju moguću vidljivost poslovanja na internetu, zar ne? Privremene fluktuacije u poziciji nisu ništa ozbiljno i mogu biti povezane sa sezonskom popularnošću slogana koji privlači korisnike na stranicu. Međutim, ako je vaša web stranica značajno pala u Googleu i nije se vratila na prethodnu poziciju nakon nekoliko tjedana, vrijeme je da potražite uzrok. Provjerite zašto Google ne vidi vašu web stranicu!
Web stranica nije indeksirana
Indeksiranje je dodavanje vaše web stranice u Googleovu bazu podataka; Ovaj postupak olakšava kasnije pronalaženje stranice pomoću tražilice. Da bi indeksiranje ispravno radilo, Google roboti moraju potvrditi vašu web stranicu. U tu svrhu, između ostalog, pregledavaju: naslov, sadržaj, alternativni atributi slika ili interne veze. Vrijedno je znati da Google kontinuirano indeksira stranice, no može se dogoditi da se iz nekog razloga stranica ne primijeti. Štoviše, mora se uzeti u obzir da proces indeksiranja može trajati duže na novostvorenim web stranicama. Dobra vijest je da možete sami zatražiti indeksiranje svoje web stranice. Kako? Najbolje je to učiniti putem Google Search Consolea, Googleovog besplatnog alata. Možete zatražiti od GSC-a da ponovno indeksira vašu stranicu, što će tražilici olakšati pronalaženje određene stranice.
Meta-oznaka “noindex” na web stranicama
Korištenje oznake “noindex” sprječava Google da pravilno indeksira stranicu. To će rezultirati isključivanjem vaše web stranice iz tražilica. Ova je opcija korisna kada mjerite konverziju, npr. stranicu za pretplatu na bilten, a ne želite da se prikazuje prema zadanim postavkama u Google tražilici. Ovo je jedan od rijetkih izuzetaka gdje je oznaka “noindex” zapravo korisna; osim toga, međutim, može više štetiti nego pomoći. Ako se iz nekog razloga vaša web stranica ne može ispravno indeksirati, provjerite postoji li meta oznaka “noindex,follow” na određenoj podstranici. Ako postoji, treba je ukloniti.
Nema sadržaja na web stranici
Čini se da će ovaj problem biti sve rjeđi, ali to nije istina. Mnogi vlasnici web stranica još uvijek se ne odlučuju ulagati u kvalitetan sadržaj i ažuriranje web stranice. Zbog toga se neke web stranice oslanjaju na samo jednu statičnu stranicu s nekoliko rečenica na njoj. Na ovaj način je jako teško osigurati pravilno pozicioniranje i vidljivost web stranice u Googleu. Kako to popraviti? Najbolje je raditi na ključnim riječima koje će odgovarati temi vaše web stranice. Koristite ih za stvaranje vrijednog sadržaja na svom blogu ili za popunjavanje podstranica tekstom. Ako se ne možete sami pobrinuti za pisanje teksta, angažirajte stručnjaka za SEO iz marketinške agencije.
U internetskim trgovinama vrijedi obratiti pozornost na kvalitativne opise proizvoda. Izbjegavajte dupliciranje sadržaja i lijepljenje identičnih opisa s različitih web stranica koje nude istu robu. Umjesto toga, osigurajte jedinstvene tekstove obogaćene ključnim riječima. Google roboti će cijeniti vaš rad i poboljšati pozicioniranje web stranice.
Redovito objavljujete nove sadržaje, a vaša web stranica nije vidljiva u tražilicama? Provjerite je li tekst optimiziran za tražilice. Preporuča se uključiti ključnu riječ na nekoliko mjesta. Najbolje je započeti s URL-om web stranice (ako imate WordPress web stranicu, možete slobodno urediti URL prije objave teksta), a zatim s naslovima H1, H2 i H3. Ovo su mjesta na kojima će vaše ključne riječi imati najbolju izvedbu. Ali to nije sve; tekst također treba biti dovoljno dugačak. Preporuča se da sadržaj sadrži minimalno 300 riječi; optimalna duljina je do 1200-1500 riječi u članku. To je puno, ali zapamtite da ne morate sami napisati tekst. Možete koristiti pomoć iskusnog SEO copywritera koji će osigurati bolju vidljivost vaše web stranice u Googleu.
Nema SSL certifikata – slaba vidljivost web stranice
Više o važnosti SSL certifikata pisali smo u OVOM članku. Vrijedno je podsjetiti da SSL certifikat može biti vrlo važan za pravilnu vidljivost vaše web stranice. Brojna testiranja pokazala su da su web stranice s https prefiksom cijenjene zbog svoje sigurnosti i samim time vidljivije u Google tražilicama.
Dugo niste revidirali svoju web stranicu
Je li vaša web stranica postupno gubila svoju poziciju, a zatim nestala s tražilica? Vjerojatno ste ga zanemarili ažurirati i zaboravili paziti na konkurenciju. Vrijeme je za reviziju web stranice! To uključuje pažljivu provjeru web stranice u pogledu prikladnosti za SEO, sigurnosti, brzine učitavanja i prikladnog prikaza na pametnim telefonima. Reviziju web stranice možete naručiti izravno od marketinške agencije. Također možete koristiti besplatne alate koji će vam omogućiti otkrivanje netočnih elemenata na web stranici. Također preporučujemo Google Search Console i Page Speed Insight.
Ako želite svoju web stranicu održati visokom u tražilicama, ne zaboravite redovito pratiti svoju konkurenciju. Teško se boriti protiv popularnosti web stranica koje se ističu adekvatnom SEO podrškom, pažnjom na sigurnost, oglašavanjem i brzinom učitavanja. Vrijedi učiti od najboljih i voditi posao tako da ne ostanete zaostali.
Google je zabranio web mjesto
Ukratko, zabrana je kazna koju Google može dodijeliti vašoj web stranici na nekoliko ili nekoliko mjeseci. Kao rezultat toga, pozicija vaše web stranice u tražilicama će pasti, a vaš sadržaj neće biti pronađen čak i ako optimizirate svoju web stranicu. Morate “zaslužiti” ban – najčešće stvaranjem duplikata (kopiranjem sadržaja) ili korištenjem black hat SEO-a. Ovo je opći naziv za postupke usmjerene na brzo poboljšanje vidljivosti web stranice uz korištenje nepoštenih rješenja. To uključuje, između ostalog: “cloaking”, odnosno korištenje skrivenog sadržaja na web stranici. Primjerice, dodavanje bijelih podnaslova na bijelu pozadinu smatra se “cloakingom” – u takvom tekstu možete lako sakriti ključne riječi, a istovremeno sadržaj učiniti nevidljivim za korisnike. Vrijedno je znati da Googleovi roboti brzo otkrivaju prikrivanje i mogu zabraniti web stranice koje koriste ovo rješenje.
Sustavi razmjene linkova velikih razmjera također se smatraju opasnom praksom. Ako se poveznice na vašu web stranicu iznenada pojave u mnogim sponzoriranim člancima, a vi ste počeli redovito izmjenjivati poveznice s drugom web stranicom, postoji šansa da ćete dobiti zabranu od Googlea. Povezivanje pomaže povećati vidljivost web stranice, ali ga treba koristiti pažljivo i u skladu s pravilima koje je usvojio Google. Paradoksalno, prijevarom i željom za brzim bogaćenjem možete više izgubiti nego dobiti.
Vašem se web-mjestu predugo učitava
Dugo vrijeme čekanja da se stranica učita može uzrokovati prestanak rada indeksiranja sadržaja. Vrijedi to imati na umu, pogotovo jer je brzina stranice također vrlo važna
za korisnike. Na sporije učitavanje web stranice, između ostalog, utječu: slab poslužitelj i korištenje grafike visoke rezolucije. Potonje se može riješiti korištenjem odgovarajućih dodataka za kompresiju slike. U slučaju problema sa slabim hostingom, vrijedi jednostavno razmisliti o promjeni pružatelja poslužitelja – veliki broj pregleda može značajno opteretiti slab poslužitelj i dovesti do njegovog kvara.
Brojni su čimbenici koji utječu na vidljivost web stranice u Googleu, a analiza svih njih može biti dugotrajna. Vrijedno je povjeriti zadatak webmasterima iz marketinške agencije. Čvrsta revizija web stranice otkrit će probleme s vašom web stranicom i omogućiti vam planiranje radnji koje će vas učiniti vidljivijima. Međutim, ne zaboravite naručiti reviziju samo profesionalnim tvrtkama koje koriste prakse ocijenjene od strane Googlea. Čuvajte se robnih marki koje rade prema načelima crnog šešira SEO – to vam može više naškoditi nego pomoći.
Povećanje vidljivosti vaše web stranice na Googleu može potrajati i do nekoliko mjeseci, ali solidan rad će donijeti bolje rezultate. Također upamtite da se vidljivost web stranice može promijeniti u sljedećim mjesecima jer Google uvodi nova pravila. To između ostalog uključuje: o novom faktoru rangiranja od Googlea, koji će se implementirati ove godine. I zato se isplati redovito koristiti podršku marketinške agencije koja će se pobrinuti za sveobuhvatnu kontrolu vaše web stranice i ažurirati je prema novim zahtjevima. Ako planirate povećati vidljivost svoje web stranice, kontaktirajte nas već danas. Provest ćemo odgovarajuću reviziju i pobrinuti se za sve pogreške na vašoj web stranici ili online trgovini!