Iz godine u godinu raste broj korisnika interneta koji internetske stranice pregledavaju ne samo putem računala ili prijenosnog računala, već prvenstveno putem mobilnih uređaja – telefona i tableta. Njihova golema popularnost znači da se vlasnici web stranica suočavaju s izazovom prilagodbe svojih web stranica razlučivosti zaslona svakog uređaja. Responzivne web stranice idealne su za tu svrhu. Što su oni? Koje pogodnosti pružaju?
Responzivna web stranica – definicija
Responzivnost web stranice je koncept preuzet iz engleskog Responsive Web Design (odatle često korištena kratica RWD). Ovaj pojam označava način kodiranja stranice koji njezin izgled automatski prilagođava uređaju na kojem se prikazuje. Responzivna web stranica potpuno je funkcionalna i transparentna na računalima, telefonima i tabletima.
Responzivna web stranica i mobilna verzija
Prilikom odluke o prilagodbi web stranice mobilnim uređajima, možemo naići na dva različita rješenja – responzivnu web stranicu i mobilnu verziju. Druga je zasebna web stranica s vlastitom strukturom, drugačijim pristupnim putem i drugom poddomenom – m.nazwafirmy.pl (gdje m znači korištenje mobilne verzije). Mobilne verzije web stranice obično su lišene većine grafika i elemenata koji bi mogli usporiti vrijeme učitavanja web stranice. S druge strane, web stranica RWD technology predstavlja cjelokupan sadržaj desktop verzije potpuno prilagođavajući veličinu elemenata prikazu uređaja korisnika.
Zašto se isplati promijeniti web mjesto u responzivno?
-
Održavanje prometa na web stranici
Korisnici mobilnih uređaja već sada generiraju oko 50% ukupnog internetskog prometa. Iz tog je razloga vrlo važno da se vlasnici web stranica prilagode potrebama svojih korisnika. Responzivno web mjesto prvenstveno je bitno za održavanje prometa na web mjestu. Ako je web stranica na telefonu ili tabletu pogrešno prikazana, postoji opasnost da će je korisnik interneta brzo napustiti.
-
Pogodnost za korisnike
Glavna prednost responzivnih web stranica je njihova jednostavnost korištenja. Mala slova ili gumbi na koje je teško kliknuti više nisu problem. Svi elementi web stranice precizno su prilagođeni malom zaslonu telefona ili tableta.
-
SEO
Također se isplati uložiti u responzivnu web stranicu zbog trenutnih Google algoritama. Novi pristup – mobile first – donosi puno promjena u razmišljanju o dizajnu web stranica i njihovoj optimizaciji za SEO. Responzivnu web stranicu roboti prepoznaju kao privlačniju, lakšu za korištenje i stoga vrjedniju. To se pak prevodi u višu poziciju web stranice u rezultatima pretraživanja i, posljedično, veći promet na web stranici. To znači da zastarjele stranice moraju računati na manje posjeta.
-
Imidž tvrtke
Imati responzivnu web stranicu također je važno za imidž tvrtke. Za korisnika je to znak da tvrtka prati najnovije trendove. Moderan pristup omogućuje stjecanje novih kupaca.
-
Troškovi održavanja
Uz spomenute prednosti, responzivna verzija web stranice također je jeftinija za održavanje u odnosu na dvije odvojene verzije – desktop i mobile. Zbog činjenice da se većina njih temelji na različitim motorima, implementacija oba i kasnije održavanje mogu uključivati dvostruke troškove.
Sve veći udio mobilnih uređaja na tržištu znači da pregledavanje web stranica više nije domena stolnih računala i tableta. Potencijalni potrošači sve više traže informacije o tvrtki ili pregledavaju njezine proizvode i usluge putem mobilnih uređaja. Kako ne biste zaostali, vrijedno je osigurati da vaša poslovna web stranica bude u potpunosti responzivna