/

2017-06-19

Kako dizajnirati navigaciju na web stranici tvrtke?

responsywne_strony_internetowe

Vješto dizajnirana web stranica tvrtke, poput GPS-a, omogućuje korisniku brzo i jednostavno istraživanje sadržaja koji ga zanima. Ključnu ulogu u tome ima odgovarajuća navigacijska struktura koja utječe na vrijeme koje korisnik provodi na web stranici i određuje vrijednost tzv. bouncing rate-a. Kako izraditi navigaciju tako da postane funkcionalni izlog web stranice?

 

Lokacija izbornika

Dvije najčešće vrste izbornika su horizontalni izbornici, koji se nalaze iznad sadržaja stranice, i okomiti izbornici, koji se nalaze na lijevoj strani stranice. Odabir mjesta gdje će se sitemap nalaziti ovisi prvenstveno o potrebama web stranice. Iako izbornik razine ne zauzima previše dragocjenog prostora na web stranici i savršeno je vidljiv korisniku, da bi korisniku bio u potpunosti čitljiv, mora se sastojati od ograničenog broja kartica prve razine. Zauzvrat, okomiti izbornik, iako manje vidljiv, omogućuje gotovo neograničeno širenje, što je posebno korisno u slučaju internetskih trgovina.

Dosljedno imenovanje

Kada dizajnirate web stranicu, također je vrijedno osigurati dosljedno imenovanje pojedinačnih navigacijskih elemenata. U ovom trenutku bolje je preskočiti komplicirana imena, kreativne slogane ili moderne ikone koje mogu biti potpuno nečitljive korisniku koji želi brzo doći do određene podstranice. Iz tog razloga, nomenklatura koja se koristi na cijeloj web stranici treba biti što je moguće jednostavnija – i što je najvažnije – posvuda ista, čime se izbjegava zabuna i izbjegavanje potencijalnog kupca.

Navigacija putem puta

Izvrsna nadopuna svakoj web stranici tvrtke su takozvani breadcrumbs, koji pokazuju put kojim je korisnik prošao prije nego što je došao do trenutne podstranice. Ovo rješenje mu olakšava snalaženje na web stranici i, ako je potrebno, brz povratak na glavnu kategoriju.

Grupiranje sadržaja

Dizajniranje web stranice i njene navigacije također se svodi na organiziranje sadržaja sadržanog u izborniku. Na nekim web-mjestima možete pronaći sadržaj poredan abecednim redom, ali najčešći način je razvrstavanje kartica prema rangu, korisnosti ili popularnosti sadržaja.

Pažljivo povezivanje

Mrtvi linkovi vode na nepostojeće podstranice web stranice. Vrijedi ih izbjegavati iz nekoliko razloga. Prije svega onemogućuju korisniku da pronađe sadržaj, što može dovesti do brzog napuštanja web stranice. Osim toga, nisu prijateljski raspoloženi prema tražilicama i pozicioniranju, što igra važnu ulogu u životu svake web stranice.