Problem napuštenih kolica pogađa od 40 do čak 70% svih transakcija u online trgovinama. Zašto kupci najčešće odustaju od kupovine?
Kompliciran postupak naručivanja
Popularnost online kupovine je, između ostalog, posljedica uštede vremena. Međutim, kada kupci na svom putu naiđu na prepreke i ograničenja, veća je vjerojatnost da će prestati dovršavati narudžbu. Potrošače može obeshrabriti, između ostalog, nemogućnost razmjene proizvoda koji su već u košarici, prebrzi istek sesije što rezultira gubitkom dovršene narudžbe ili potreba za ispunjavanjem dugog obrasca. Kupci se također rjeđe odlučuju na kupovinu u internetskim trgovinama koje zahtijevaju registraciju.
Nisko povjerenje u prodavača
Na razinu konverzije u internetskim trgovinama utječe i mogućnost učinkovitog pristupa informacijama koje su vrijedne s gledišta potrošača. Kako pokazuju brojna istraživanja, mnogi od njih napuštaju košaricu, imaju problema s pronalaženjem troškova dostave, uvjeta reklamacije i povrata, pa čak i kontakt podatakae-trgovine. Njihov nedostatak ili neadekvatan prikaz na web stranici smanjuje vjerodostojnost trgovine i povjerenje kupaca u brend.
Nema na skladištu
Ponuda proizvoda koji su već rasprodani ili još uvijek čekaju na uvoz od dobavljača izlaže online trgovinu gubitku ugleda i učinkovitom rješavanju kupaca. Nemogućnost praćenja dostupnosti proizvoda dovodi do frustracija, posebno kod onih koji su naručili robu i nisu je primili u roku koji je trgovina navela.
Ograničene mogućnosti isporuke i plaćanja
Mali izbor načina dostave ili njeni previsoki troškovi i nepoznati načini plaćanja mogu biti veliko iznenađenje i za najodlučnijeg kupca. Za provođenje učinkovite e-trgovinske prodaje, trgovine bi trebale stvoriti raznoliku ponudu dostave i plaćanja, prilagođenu potrebama i očekivanjima različitih kupaca. Također je dobra ideja nagraditi stalne kupce besplatnom dostavom.
Nedostatak osjećaja sigurnosti
Sve više potrošača svjesno je opasnosti koje ih čekaju pri online kupnji. Trgovine koje ne koriste odgovarajuće sigurnosne mjere, poput enkripcije veze, riskiraju odljev kupaca drugim prodavačima.