Odlučili ste otvoriti vlastiti obrt? To je odlično! Mnogo novih izazova je pred nama. Jedan od njih može biti posebno intrigantan, uostalom, tu će početi kupčeva avantura s brendom… Pa, kako će se zvati vaš brend? Ovo pitanje proganja poduzetnike početnike, uostalom, stvaranje dobrog imena nije tako lako kao što se može činiti. Želite li znati koje pogreške biste trebali izbjegavati kada smišljate naziv za svoj brend? Dolje ćete pronaći odgovor!
Najčešće pogreške pri kreiranju imena robne marke
Vrijedno je podsjetiti da je naš potencijalni potrošač svakodnevno napadnut brojnim reklamnim porukama. Svaki novi brend mora pridobiti interes potencijalnih kupaca. Dugo ime koje se teško pamti ne olakšava. Zamislite da će se oglas vaše trgovine kupcu prikazati na zidu društvenih medija. Ponuda će ga zanimati, ali kako je neće imati vremena pročitati, odlučit će je odgoditi za navečer. Međutim, ako ne zapiše ime i ono je krajnje neupadljivo, male su šanse da će doista završiti na vašoj web stranici.
Naravno, ovo pravilo ima svoje iznimke. Ne morate daleko tražiti primjere uspješnih brendova s dugim imenima. Samo pokažite na poljsku marku – Ministry of Good Mydła. Dugo ime neće uvijek biti prepreka za postizanje uspjeha. Većina analitičara je uvjerena da ime treba imati između 5 i 10 znakova jer se lakše pamti. Slijede li brendovi doista ovo pravilo? Provjerimo to na primjeru popularnih marki čokolade.
Na temelju podataka prikupljenih s https://najlepszy-ranking.pl/czekolady/, odabrali smo 10 čokolada koje potrošači smatraju budi najbolji. To su: Roshen, Studentska, Wedel, MeGusto, Vivani, Ritter, Ichoc, Lindt, Alpen Gold. Kao što vidite, nijedno od ovih imena ne prelazi ograničenje od 10 slova. Vrijedno je uzeti u obzir ovu teoriju kada birate najbolje ime za sebe. Ponekad je manje više.
-
Nema reference na viziju/proizvode
Ukratko, neki ljudi smatraju da je dobro ime ono koje potrošača usmjerava na proizvod. To, međutim, ne znači da ako prodajete, na primjer, softver, morate nužno uključiti tu riječ u naziv. Više se radi o briljantnoj igri riječi, smiješnoj referenci ili simbolizmu koji se može koristiti kao pozadina za stvaranje brendiranja.
Primjeri? Sada kada smo spomenuli proizvođače sapuna, pogledajmo druge marke koje ih proizvode. Soap Szop je trgovina veganskih sapuna čije ime dosta jasno definira ponudu kojom se bavimo. Dodatno, igra riječi shop-raccoon korištena je za izradu prepoznatljivog logotipa s glavom rakuna.
I drugi sapuni jasno ističu svoju svrhu u nazivu. Dobar primjer je Stara Mydlarnia ili Bydgoska Wytwórnia Mydła, koje jasno ukazuju na raspoloživi asortiman.
Vrijedno je, međutim, naglasiti da ni ovo pravilo nije tako očito kao što se čini. Mnoge popularne robne marke svojim imenom ne navode dostupne proizvode. Dovoljno je spomenuti tvrtke koje u nazivima koriste eponime, a primjeri su Disney i Adidas. Potpisivanje brenda svojim imenom i dalje je popularna praksa, iako se ne može poreći da ljudima koji kreću “od nule” doći do kupaca na ovaj način može biti problem. Imenske marke su prilično dobra opcija, npr. za influencere čije je ime već dobro etablirano na društvenim mrežama. Zahvaljujući tome, objavljivanje imena trgovine ne bi trebao biti problem. Ljudi koji su koristili takvo rješenje uključuju: Monika Kamińska.
Opasnost je, suprotno prethodnoj točki, preusko gledanje na marku proizvoda. Pretpostavimo da u početku planirate proizvoditi kalendare i da će se ime vaše marke usredotočiti na njih. Nakon godina će se, međutim, razviti do te mjere da će u ponudi biti i knjige i plakati. Tada domena s nazivom poput “Vaš kalendar” može sugerirati kupcu da ovdje vjerojatno neće pronaći ništa zanimljivo. Uvijek je vrijedno pretpostaviti da posao može rasti i stoga se naziv ne bi trebao fokusirati samo na jedan proizvod.
-
Odabir imena bez provjere slobodne domene
Satima ste razmišljali o savršenom nazivu za svoj brend i konačno – dobili ste ga! Već ste isplanirali kako bi logo mogao izgledati, razmišljate o vizualizaciji za brend i… ispada da je takva domena već zauzeta. Nažalost, to je veliki problem u vremenu kada se značajan dio naših života odvija na internetu. Mnoga su jednostavna imena već rezervirana, a ponekad čak i te komplicirane domene također imaju svoje vlasnike. Prije nego što vas ponese val radosti, nekoliko puta provjerite je li vas netko već pretekao.
Prije planiranja aktivnosti potrebno je provjeriti ne samo dostupnost domene, već i je li brand s istim ili sličnim imenom već uvršten u KRS bazu. Ovo je važno jer vjerojatno nećete moći registrirati ime koje je netko već preuzeo.
-
Žurim
Pomisao na razvoj vlastitog posla vrlo je uzbudljiva za poduzetnike. Nije ni čudo što mnogi žele odmah početi raditi i smisliti ime i logo, po mogućnosti u jednom danu. Iako je naravno moguće stvoriti zanimljivo ime u nekoliko sati, ne zaboravite da je žurba loš savjetnik. Dajte si vremena za razmišljanje. Potražite asocijacije u rječnicima i pop kulturi, pitajte svoje bližnje o njihovim idejama. Nemojte se ograničavati na prvih nekoliko asocijacija koje vam padnu na pamet. Pokušajte smisliti barem nekoliko desetaka ideja među kojima ćete odabrati onu najbolju.
Gdje drugdje potražiti inspiraciju? Posvuda, stvarno! Široko shvaćena kultura, odnosno književnost, filmovi i umjetnost, mogu biti izvrstan izvor inspiracije. Tako je, između ostalih, ime Nike, što danas označava tvrtku obuće. Inspiracija za stvaranje Nike preuzeta je iz imena grčke božice pobjede. Francuski brend Hermes, danska Pandora i turski zrakoplovni prijevoznik Pegasus također su crpili inspiraciju iz mitologije.
Testiranje akronima također može biti zanimljiva opcija za stvaranje imena. Ovo je dobar način za stvaranje opisnog imena robne marke koje će se u skraćenoj verziji puno lakše zapamtiti. Primjer akronima bi bila IKEA. Ovaj naziv dolazi od imena i prezimena osnivača, kao i od grada i općine u kojoj je odrastao. Drugi primjeri akronima među robnim markama su BMW (Bayerische Motoren Werk), KFC (Kentucky Fried Chicken) i M&M’s (Mars & Murrie’s).
Neki brendovi odlučuju se za neologizme. Primjeri takvih rješenja su brend Oreo ili poljski Yope, koji je nastao jednostavno kao riječ koja se rimuje sa “soap”, tj. sapun na engleskom. Stvaranje imena od neologizama može otežati početak, ali kad se dosegne razina prepoznatljivosti brenda, to donosi uglavnom zaradu. Brendove s neobičnim nazivima puno je lakše povezati s mnogo sličnih riječi. Naravno, još uvijek vrijedi imati na umu činjenicu da čak i ime stvoreno u obliku neologizma treba biti lako pamtljivo, privlačno i lako za izgovor. Posebno smo osjetljivi na potonje ako planirate proširiti svoju tvrtku izvan Poljske.
Koga biste trebali naručiti da stvori ime za vaš brend?
Za to se može pobrinuti interaktivna agencija. Isplati se koristiti njezine usluge jer agencija može analizirati vaše ime i provesti istraživanje na društvenim mrežama. Zahvaljujući tome imat ćete spreman odgovor na pitanje postoje li već tvrtke sa sličnim nazivima koje bi mogle otežati pronalaženje imena za vaš brend. Nedvojbeno je vrijedno zapamtiti da stručnjaci koji rade u agenciji imaju iskustva u smišljanju privlačnih slogana i imena. To osigurava da će se dobro nositi s ovim zadatkom. Preporučujemo vam da potražite pomoć stručnjaka. Ne isplati se štedjeti na razvoju poslovanja, a privlačnost imena robne marke utjecat će na njegovu kasniju prepoznatljivost. To znači da će vam se potrošeni iznos praktički višestruko vratiti!