Vođenje internetskih trgovina postaje sve isplativije. Kako pokazuju najnoviji podaci, do 62% Poljaka odlučuje kupovati putem interneta. Svake godine raste i broj ljudi koji kupuju putem pametnih telefona ili tableta. To stvara i priliku i prijetnju za ljude koji vode internetsku trgovinu. Kako bi prodaja ostala na visokoj razini, morate se pobrinuti da vaša online trgovina odskače od konkurencije. Kako to učiniti učinkovito?
Dajte kupcu razlog za kupnju
Ukratko: istaknite prednosti kupnje u vašoj trgovini! Naravno, pojam beneficija je vrlo širok, pa se može slobodno tumačiti. Primjeri pogodnosti koje bi sigurno mogle zanimati potencijalnog kupca uključuju:
Besplatna dostava. Neke trgovine već odlučuju ponuditi “besplatnu dostavu za kupnje iznad 100-150-200 PLN”. Vrijedi pogledati što radi konkurencija. Može se ispostaviti da niti jedan od vaših glavnih konkurenata ne nudi atraktivnu besplatnu dostavu kada potrošite određeni iznos. Zanimljiva opcija su i besplatne dostave organizirane preko noći i najavljene, primjerice, na fan stranicama. To može dodatno potaknuti kupce da prate vaše društvene medije.
Brzina izvršenja transakcija. Ne može se poreći da je vrijeme sve važnije u e-trgovini. Prošle su godine kada ste morali čekati tjedan dana na svoju pošiljku. Danas možete lako primiti paket gotovo preko noći. Zato je jako važno ne zaostajati i isporučiti što je brže moguće.
Program vjernosti. Ovo je još jedna opcija koja može privući potencijalne kupce! Skupljanje bodova za kupnju i njihova zamjena za druge proizvode ili atraktivne popuste potiče Vas da kupujete artikle samo od jednog dobavljača. Dobar program vjernosti može stvarno privući potrošače na dulje vrijeme!
Atraktivni popusti. Ovo je dosta osjetljiva točka, jer dok si veće tvrtke mogu priuštiti velike popuste, to je problem za manje. Ipak, ako ste u prilici, ne zaboravite s vremena na vrijeme ponuditi atraktivan popust. Popusti vezani uz tematske dane odlična su opcija. Na primjer, trgovina odjećom može pokrenuti promociju na “Dan suknje”.
Pitanja okoliša. Ekologija i održiva potrošnja postaju sve važniji. Mnogi potrošači traže tvrtke koje deklariraju “zero waste” ambalažu (ili barem bez viška nepotrebne plastike). Iz te se perspektive također isplati predstaviti se potencijalnim kupcima. Ako ste proizvođač i imate mogućnost odabira staklene ili drvene ambalaže za svoje proizvode, razmislite o tome. A ako vodite internetsku trgovinu, ne zaboravite da imate utjecaj na količinu potencijalnog otpada koju proizvodite prilikom pakiranja pošiljki. Dobro je voditi računa o takvim stvarima i pohvaliti se njima – sve više potrošača cijeni takve akcije!
Postoji još jedno pitanje vezano uz ekologiju, tj. mjesto proizvodnje. Potrošači su svjesniji odabira poljskih proizvoda kako bi podržali gospodarstvo. Dakle, ako ste poljski proizvođač, svakako biste se time trebali pohvaliti na svojoj web stranici i u oglasima. Tvrtke koje prikazuju pojedinačne faze proizvodnje nailaze na vrlo pozitivan prijem, čime dokazuju da su proizvodi zapravo proizvedeni u Poljskoj.
Dobrotvorne i društvene kampanje. Mnogi se kupci osjećaju vezani uz marku zbog otvorene podrške društvenim kampanjama, aktualnim događanjima i dobrotvornim organizacijama. Ova vrsta aktivnosti također može biti važan dio promocije online trgovine – posebno na društvenim mrežama. Ovo nije stup na kojem bismo temeljili razlikovanje web stranice, ali svakako može biti dobra podrška.
Popust za prijavu na bilten. Ovo je dobra opcija da privučete kupce i potaknete ih na prvu kupnju. Ponudite popust, npr. 20 PLN ili čak 50 PLN, za pretplatu na slanje. Postoji šansa da će se kupac vratiti u vašu trgovinu ako mu se svide proizvodi, stoga se isplati isprobati ovu opciju u vašoj trgovini.
Neka vaša domena bude jedinstvena
Još uvijek otvarate trgovinu? Ti si sretan! U ovoj fazi još uvijek možete razmišljati o imenu i provjeriti njegove različite varijante. Ovo će vam reći postoje li web stranice sa sličnim nazivima. Ovo je važno jer je mnogo lakše pozicionirati jedinstvene trgovine nego one koje imaju barem 1-2 konkurenta sa sličnim imenom. Pokušajte odabrati jedinstveno i privlačno ime. Uostalom, nećemo pozicionirati trgovinu za Google robote, već za stvarne ljude. Ime bi trebalo biti privlačno kako kupac u budućnosti ne bi zaboravio gdje je kupovao.
Provedite test upotrebljivosti web stranice
Upotrebljivost web stranice, skraćeno UX, ima vrlo velik utjecaj na odabir potrošača. Ne zaboravite da je prvih 5 sekundi na određenoj web stranici ključno. To određuje hoće li potencijalni kupac odlučiti nastaviti pregledavati web stranicu ili će odustati i otići konkurenciji. Revizija upotrebljivosti pomaže vam otkriti što vas obeshrabruje od korištenja naše web stranice. Učenje o svim pogreškama ili nejasnoćama pomoći će vam da poboljšate svoju web stranicu. Na taj način povećat ćete šanse da sljedeći korisnici neće napustiti stranicu već će prijeći na ponudu.
Pri provođenju revizije upotrebljivosti web stranice pozornost se, između ostalog, posvećuje njezinim jakim i slabim stranama. Osim toga, otkrivaju se pogreške koje se javljaju u fazi prodaje i one koje proizlaze iz, primjerice, netočnih preusmjeravanja. U fazi revizije pozornost se, između ostalog, također posvećuje: na estetiku ili dosljednost web stranice, što također može utjecati na izbor korisnika.
Isplati li se napraviti test upotrebljivosti web stranice? Ako se želite istaknuti – definitivno da! U ovoj fazi možete se riješiti svih grešaka koje se još mogu pojaviti u konkurenciji. Ali testiranje upotrebljivosti web stranice se isplati, bez obzira što se događa s konkurencijom.
Prvo se usredotočite na svoju web stranicu. Ponekad greške nisu vidljive na prvi pogled, ali se nakon revizije mogu pronaći, npr. u kodu.
Odaberite više opcija plaćanja
Problematika online plaćanja dinamički se mijenja, zbog čega je toliko važno da trgovine budu u tijeku i nude brojne mogućnosti izbora. Pogledajte ponudu svojih konkurenata i provjerite nedostaje li nešto važno njihovim opcijama plaćanja. Zatim, kad god je moguće, pokušajte popuniti te praznine na svojoj web stranici. Velik izbor mogućnosti plaćanja za neke je jedan od glavnih kriterija pri odabiru internet trgovine!
Druga opcija koju svakako vrijedi razmotriti su različiti načini dostave. Danas se isplati ulagati ne samo u klasične kurirske tvrtke, već iu ormariće za pakete. Što više izbora pružite kupcu, veća je šansa da ćete ga odgovoriti od kupovine u vašoj trgovini.
Podržite se putem društvenih medija
Društveni mediji igraju ključnu ulogu u isticanju web stranice. Zahvaljujući njima možete informirati o važnim događajima u tvrtki, novostima, akcijama u online trgovini i sl. Koristite ih, ali i pazite da vaše poruke budu dosljedne.
Važan je i vizualni aspekt. Što su društveni mediji prepoznatljiviji, to će ih kupac brže povezati s vašim brendom. To bi vas zauzvrat moglo potaknuti da posjetite web stranicu i dodatno istražite ponudu. Ne zaboravite da su društveni mediji također odličan kanal za besplatnu i plaćenu promociju web stranica. Ako se želite izdvojiti od konkurencije, svakako se trebate fokusirati na oglašavanje. Sve više tvrtki odlučuje se za prisutnost na Facebooku ili Instagramu, što olakšava dolazak do nekih kupaca. Nemojte zaostajati – bez toga će vam se možda teško istaknuti u široj mjeri.
Ukratko – ako želite osigurati bolju vidljivost i prepoznatljivost vaše online trgovine, počnite s ispravljanjem grešaka i razmislite o prednostima trgovine. Prvo ih treba razotkriti. Potaknite kupca na kupnju putem određenih poruka. „Besplatna dostava“, „Zero waste ambalaža“ i „Održiva proizvodnja“ samo su neki od primjera koje vrijedi koristiti u svojoj komunikaciji.