Opisi proizvoda su element koji se ne može izostaviti u online prodaji. Oni su ono što privlači kupca. Dobar opis vas može potaknuti na kupnju, a loš, naprotiv, obeshrabriti. Osim toga, tu je i pitanje pozicioniranja sadržaja. Nažalost, neprikladni opisi proizvoda mogu spriječiti pojavljivanje vaše web stranice u prvim rezultatima Google pretraživanja. Kako napraviti dobre opise proizvoda? Provjerite na što trebate obratiti pozornost!
Opisi proizvoda – shvatite ih ozbiljno
Jedna od osnovnih pogrešaka poduzetnika početnika je ignoriranje opisa proizvoda. Mnogi misle da je sam grafički dizajn, u kombinaciji s osnovnim informacijama, dovoljan da uvjeri kupca na kupnju. Međutim, ne zaboravite da ova riječ ima moć potaknuti vas na odluku i trebali biste je koristiti u slučaju internetske prodaje.
Kako prepoznati dobar opis proizvoda? Uglavnom zato što može privući pozornost. Sama sintagma sportska obuća nije ni na koji način emocionalno nabijena pa je kod kupca teško izazvati pozitivne emocije. Opis je drugačiji: „Upoznajte retro sportsku obuću! Savršeno odgovaraju urbanim stilovima. Puderasto ružičasta nijansa im daje šarm pa cipele odlično stoje i uz klasične traperice i uz ljetne haljine. Cipele imaju podstavu od prirodne kože koja koži omogućuje slobodno disanje. Ovo je vrlo udoban i lagan model koji zahvaljujući debljem potplatu odlično apsorbira udarce. S takvom obućom možete putovati oko svijeta!
Sadrži nekoliko informacija: riječ “retro” sugerira određeni stil koji bi mogao zanimati ljude koji traže vintage sportske cipele. Uz to, urbani stajling omogućuje vam da ilustrirate uz koje će komplete obuća izgledati dobro. U estetiku spada i precizan opis boje (puderasto ružičasta, uostalom, nijansi ružičaste može biti mnogo!), kao i informacija o praktičnosti korištenja prirodnih materijala. Na kraju postoji korist za kupca. Cipele apsorbiraju udarce i udobne su – ovo je model kod kojeg ne morate brinuti o udobnosti svojih stopala tijekom dana.
Važno je da opis privlači maštu. Preporučljivo je koristiti pridjeve; u ovom slučaju: puder roza, urbana, retro. Ovisno o artiklu koji opisujete, pokušajte istaknuti njegove značajke: najbrže, elegantno, personalizirano, jedinstveno. Naravno, vrijedi znati mjeru – dodavanje desetak pridjeva u tri rečenice može kod kupca prije pobuditi sumnju nego ga potaknuti na kupnju. Opis treba biti jasan. Pokušajte izbjeći stil iznad sadržaja – bolje je dodati jedan premalo pridjeva nego previše. Također pokušajte koristiti samo jedan pridjev ispred imenice. “Sportske cipele” su već specifične informacije za kupca, ali “Sportske, ženske, moderne ružičaste cipele” izazivaju veliku zabunu. Bolje je ove podatke razdvojiti na pojedinačne rečenice kako bi korisnik mogao vizualizirati kako će cipele izgledati.
Pobrinite se za prednosti
Jezik pogodnosti jedna je od prodajnih tehnika. Njegovom upotrebom možete još bolje doći do kupaca. Pokazujući im prednosti koje određeni proizvod može pružiti, izravno ih potičete na kupnju. “Naše cipele izrađene su od vodootpornog materijala koji će vam pružiti udobnost i u kišnim danima. Ovo je dobra obuća za jesen i zimu. Izolirana unutrašnjost jamči toplinu i znači da ni minus temperature neće biti problem za vaša stopala.
Ovaj opis sadrži dvije prednosti za potencijalnog korisnika cipela. Vodootpornost, što će svakako biti važno za one koji traže obuću za jesen ili zimu, kada se očekuje kiša ili snijeg. Drugi važan kriterij bit će toplina.
Da se dobro poslužimo jezikom pogodnosti, vrijedi se staviti u ulogu potrošača. Razmislite što biste očekivali od određenog proizvoda. Zašto biste tražili tako nešto? Mora li ispunjavati jednu ili više funkcija? Ako dajete motivaciju za kupnju, kupac će biti spremniji dodati proizvod u košaricu.
Odaberite originalnost
Kopiranje opisa proizvoda s web stranica drugih trgovina nije dobra ideja iz tri razloga. Prije svega: zapamtite da koristite sadržaj zaštićen autorskim pravima koji je zaštićen zakonom. Drugo: kao poduzetnik pokazujete svoju nekreativnu stranu. Sve više ljudi obraća pozornost na to što brendovi uzimaju u obzir kada kreiraju poruke za primatelje. Ako je vaš sadržaj dosadan i ravan, neće potaknuti korisnika da nastavi pregledavati stranicu, već će ga usmjeriti ravno na konkurenciju. I treće: kopiranje vrlo negativno utječe na pozicioniranje web stranica u Googleu. Takozvana “kanibalizacija sadržaja” nepoželjna je pojava koju će roboti tražilica odmah otkriti. U ovim Na taj način možete samo otežati kupcima dolazak do vaše web stranice, a time će vam se smanjiti prodaja.
Vodite računa o svojim ključnim riječima
Ključne riječi su važan element pozicioniranja web stranice, stoga ne smiju nedostajati u opisima proizvoda. Međutim, ne morate ih uključiti u svaku drugu rečenicu. Dovoljno je uključiti ključne riječi u naslov i naslove. Kako biste provjerili koje ključne riječi vode na vašu web stranicu, koristite profesionalne alate. Google Search Console i Google Analytics bit će nedvojbeno korisni za to. Obratite pozornost ne samo na slogane s prvih stranica, već i na one sa sljedećih stranica – možda ih vrijedi pozicionirati kako biste privukli nove kupce. Preporučamo korištenje takozvanih “dugih repova”. To su ključne riječi koje nisu ograničene na 1-2 fraze, već su opširnije. Na primjer, kratki rep je “ženske cipele”, ali “ženske ružičaste sportske cipele” bit će dugi rep.
Pozicioniranje dugog repa je teže, ali može biti učinkovitije i može se izvesti s manje financijskih izdataka. Osim toga, korištenje dugih repova u opisima proizvoda znači da korisnik može doći do vaše web stranice izravno u prvim rezultatima pretraživanja. Stoga je vrijedno potrošiti malo vremena na odabir prikladnih, dugih repova.
Nemojte pretjerivati s dužinom
Osnovni opis proizvoda trebao bi biti između 500-1000 zzs. Duži opis može biti obeshrabrujući, pa vas potičemo da ne prekoračite ovu duljinu. Pokušajte pisati jednostavnim jezikom i izbjegavajte ponavljanja. 1000 znakova je dovoljna duljina potrebna za uključivanje najvažnijih informacija. No, smatrate li da vam treba više prostora za opis proizvoda, podijelite opis na dva dijela: kratki, osnovni i duži, detaljni. Ako osobu zanimaju sažete informacije, moći će pročitati i detaljne informacije.
Ne zaboravite na naslove
Dobar opis proizvoda ne bi trebao biti kontinuirani tekst. S opisom od oko 1000 znakova lako ćete pronaći 2-3 naslova u tekstu. Možete uključiti ključne riječi i izolirati praznine između sadržaja. To je važno jer naslovi najviše upadaju u oči i ako sadrže važne informacije, čitatelj će rado pročitati tekst. Međutim, zapamtite da ne forsirate ključne riječi i ne ponavljate ih u svakom naslovu. Dobra je ideja koristiti sinonime ili upućivati na druge ključne riječi kad god je to moguće.
Fotografije također mogu biti važan element pozicioniranja opisa proizvoda. Takozvani alt atributi omogućuju vam da prokrijumčarite ključne riječi u svoju grafiku. Također se koriste prilikom pozicioniranja web stranice. Dakle, ako objavljujete fotografije na svojoj web stranici, ne zaboravite koristiti oznake za slike.
Nadamo se da je naš članak malo rasvijetlio pitanje izrade opisa proizvoda. Zapamtite – ako nikada niste kreirali takve opise i želite biti sigurni da će biti učinkoviti, koristite usluge profesionalnog copywritera. Molimo kontaktirajte našu marketinšku agenciju. Možemo izraditi jedinstvene opise proizvoda koji će odgovarati vašem brendu. Dobar opis proizvoda jedan je od najvažnijih stupova online prodaje. Nemojte ga podcijeniti – vaša konkurencija sigurno neće! Dakle, ako želite povećati svoju prodaju i osigurati da vaša web stranica izgleda profesionalno i privuče nove kupce, kontaktirajte nas. Mi znamo kako to učiniti kako treba! Do sada smo izradili opise proizvoda za vrlo različite marke. Kreativnosti i profesionalnosti nam nikad ne nedostaje!