Promijenili ste izgled web stranice Vaše tvrtke, pobrinuvši se za grafiku i vrijedan sadržaj. Dakle, nadate se da ćete uz njegovu pomoć privući nove kupce. U međuvremenu, brojač posjeta stranici i stopa konverzije neće se pomaknuti. Pitate se zašto? Za ovakvo stanje možda je odgovoran nedostatak analiza koje bi trebale prethoditi službenom puštanju u rad web stranice. Samo zahvaljujući njima saznat ćete kakav utjecaj promjene uvedene na web stranici imaju na ponašanje korisnika.
Za što se koristi analiza web stranice?
Cilj analiza je procijeniti ukupnu kvalitetu izrađenog projekta, identificirati eventualne nepravilnosti i dati prijedloge rješenja za pogreške. U ovoj fazi važno je provjeriti funkcionalnost i upotrebljivost web stranice iz perspektive UX-a (User Experience), odnosno pozitivnih iskustava koja prate korisnika prilikom korištenja web stranice.
A/B testiranje na web stranici tvrtke
Često korištena metoda analize web stranica je A/B testiranje, koje uključuje usporedbu dviju verzija elemenata web stranice kako bi se odredila učinkovitija, odnosno ona koja uzrokuje veću konverziju. A/B testiranje popularno je prvenstveno zbog mogućnosti testiranja mnogo različitih elemenata web stranica – od fontova, preko izbornika i zaglavlja, do slika i poziva na akciju.
A/B testiranje korak po korak
Za izvođenje A/B testiranja potrebno je:
- Prikupljanje podataka – analiza statistike web-mjesta omogućuje vam određivanje onih elemenata koji uzrokuju da ga korisnici prerano napuste. Ove informacije pomoći će vam da saznate koje su promjene potrebne
- Postavljanje cilja – analize imaju za cilj učiniti vašu web stranicu lakšom za korištenje. Ovisno o usvojenoj strategiji, možete poboljšati iskustvo prilikom pretraživanja sadržaja na web stranici, ispunjavanja obrasca ili pretplate na newsletter.
- Postavljanje hipoteze – već znate koji elementi web stranice zahtijevaju popravak. Ovo je vrijeme da odredite kako ćete postići svoje ciljeve. Na primjer, ako želite povećati broj narudžbi, možete pretpostaviti da će na to utjecati nedostatak potrebe za registracijom na web stranici. Ako želite povećati broj klikova na svoj poziv na radnju, eksperimentirajte s izgledom gumba.
- Elementi testiranja – pomoću posebnog softvera izvršite izmjene u izgledu i funkcioniranju web stranice. Korisnici koji posjećuju vašu web stranicu bit će nasumično dodijeljeni kontrolnoj ili eksperimentalnoj skupini. Mjerit će se rezultati njihovog ponašanja na stranici
- Analiza rezultata –Kao i uvijek u internetskom marketingu, važna je analiza dobivenih rezultata. Zahvaljujući njima možete provjeriti kako promjene na web stranici utječu na radnje korisnika web stranice.