/

2019-10-15

Loše prakse na društvenim mrežama. Kako obeshrabriti kupce?

Valjda se svatko od nas barem jednom susreo s neprimjerenim postupcima na društvenim mrežama. Događa se da se neke aktivnosti, npr. umjetno povećanje broja navijača, provode s dobrim namjerama, ali su njihovi konačni učinci žalosni. Provjerite koje je aktivnosti najbolje izbjegavati!

Nema jasne poruke

Veliki problem tvrtki koje tek počinju poslovati na Facebooku je taj što prestaju paziti na dosljednost komunikacije. Drugim riječima, u jednoj poruci (npr. na web stranici ili na LinkedInu) fokusiraju se na imidž ozbiljne tvrtke, a na Facebook fan stranici stavljaju fokus na stil života. Takav postupak može biti katastrofalan jer niti jedan kupac neće povezati dva različita, ekstremna postupka s jednom tvrtkom. Ako ste se dosad pozicionirali kao stručnjak, nemojte mijenjati ovaj trend. Važno je održavati dosljednost komunikacije i ne pokušavati se natjerati da se uklopite u drugu publiku, prilagođenu mlađoj publici (koja, što je još važnije, možda uopće nije vaša ciljna skupina!)

Nedostatak raznolikosti u aktivnostima

Koje su reklame najupečatljivije? One koje se izdvajaju od ostalih. Velike (ali ponekad i manje) tvrtke sve više pronalaze “praznine” nastale tijekom raznih “skandala” i koriste ih za kreiranje marketinga u stvarnom vremenu. Tako je bilo, primjerice, sa sada već poznatom Starbucks šalicom koja se neočekivano pojavila u jednoj od epizoda “Igre prijestolja”. I uključene tvrtke (Starbucks, HBO Go) i manje tvrtke reagirale su na ovu situaciju i iskoristile priliku za izgradnju popularnosti na valu Igre prijestolja. Vrijedno je naglasiti da su ovakve akcije od ključne važnosti. Nedostatak zanimljive komunikacijske osi može brzo dovesti do toga da fanpage postane još jedno od mnogih mjesta na koja je lako zaboraviti. Prije pokretanja aktivnosti na društvenim mrežama vrijedi pažljivo razmotriti poruku – bolje je objavljivati ​​rjeđe, ali stvarati nešto što će se doista pamtiti, nego pisati samo “umjetnost radi umjetnosti”.

Kupovanje obožavatelja

Sve je više ljudi svjesno da stvarnu aktivnost na društvenim mrežama ne pretvara broj fanova, već predanost radu i kontaktu s njima. Nažalost, još uvijek ima mnogo ljudi koji su uvjereni da će se najbolji rezultati postići kupnjom lajkova. Vrijedno je pojasniti: kupnja ventilatora ne samo da donosi negativne učinke na imidž (korisnici postaju sve svjesniji ovog fenomena), već također može smanjiti naš doseg. Zašto? Mjesta za društveno umrežavanje hvataju profile izgrađene na umjetnoj popularnosti i smanjuju njihovu vidljivost. Dakle, zapravo ćete bacati novac na izgradnju zajednice koja ne postoji.

Svađe s kupcima

Ne vrijedi se svađati. Ovo bi mogao biti kraj razmišljanja o ovoj lošoj praksi na društvenim mrežama. No, ako to nekoga baš i ne uvjeri u potpunosti, dodajmo da se svađe pamte među obožavateljima, pogotovo kada netko snimi screenshotove i javno ih objavi. Čak i ako se ne slažete s obožavateljem, predložite premještanje razgovora u privatnu poruku i ne zaboravite se ponašati pristojno.

Nijedan profil nije dovršen

Ukoliko vašoj fan stranici nedostaju osnovni podaci (npr. web stranica, broj telefona, adresa, kratak opis djelatnosti tvrtke i sl.), kupac neće moći provjeriti je li pronašao pravu tvrtku. To može biti zbunjujuće, pogotovo kada na mreži postoji barem nekoliko tvrtki sa sličnim imenom. Nenapuštanjem kontakta prekidate vezu između vas i kupca koji će najvjerojatnije otići na provjerenije mjesto na internetu, odnosno na ono gdje će lako dobiti potrebne informacije uz nekoliko klikova mišem. Ne ostavljajte profile prazne – oni stvarno igraju veliku ulogu!

Nema ciljane publike

Ako vaša poruka treba doprijeti do svih, vjerojatno neće doprijeti do nikoga. Aktivnosti na društvenim mrežama trebaju započeti kreiranjem profila potencijalnog primatelja. Tko je on i koje informacije traži? Kojeg je spola, godina i koji je njegov interes? Što može biti vrijedno za njega na vašem društvenom kanalu, a što će biti beskorisno? Odgovori na ova pitanja omogućit će vam oblikovanje imidža tvrtke koja ima točno određenu ciljnu publiku i zna u koje komunikacijske kanale i u koju poruku se isplati ulagati.