/

2023-03-23

Postavljanje reklama na Facebook i Instagram – kako odabrati najbolju?

Metin upravitelj oglašavanja iznimno je rafiniran alat koji vam omogućuje da odaberete čak desetak različitih mjesta na kojima će se vaši oglasi pojaviti. Analizirat ćemo ih jednog po jednog kako biste znali koje formate oglašavanja vrijedi odabrati u budućnosti. Ako još niste saznali za sve položaje oglasa koje su predložili kreatori Facebooka i Instagrama, svakako pročitajte naš članak!

 

Nekoliko riječi o Facebook Ads Manageru – što je to?

Ads Manager na Meta platformi, bivši Facebook, je alat za kreiranje oglasa. Ovdje možete kreirati sve kampanje od nule, proširiti ih, te provjeriti statistike i izvješća. Upravitelj vam omogućuje da odaberete jedan od šest ciljeva oglašavanja: “Prepoznavanje marke”, “Promet”, “Aktivnost”, “Kontakti”, “Promocija aplikacije”, “Prodaja”. Odabir određenog cilja ima za cilj pomoći Facebooku da bolje dopre do publike koja bi mogla biti zainteresirana za vaš sadržaj. Na primjer, cilj oglašavanja podizanja svijesti o robnoj marki je prikazati reklamni materijal publici za koju je vjerojatnije da će zapamtiti marku od ostalih. Facebook pažljivo bilježi reakcije korisnika na reklame i stoga može precizno prilagoditi cilj.

Položaj oglasa – ​​zašto je to važno?

Ne može svaki oglas na Facebooku ili Instagramu donijeti iste rezultate. Vrijedno je toga biti svjestan kako ne biste preplatili za oglase koji će imati loš pregled. Također zapamtite da se svaki oglas neće automatski prilagoditi odabranom formatu. Na primjer, ako se fotografija želi prikazati u Instagram pričama, preporučljivo je imati okomiti format koji će odgovarati zaslonu pametnog telefona. U slučaju Facebook oglasa kvadratne fotografije puno su učinkovitije. Poznavanje pojedinih lokacija i njihovih zahtjeva stoga je korisno prije izrade samog oglasa. Zahvaljujući tome, nećete morati gubiti vrijeme na naknadne ispravke.

Gdje je oglašavanje vidljivo na Facebooku?

Položaj oglasa na Facebooku:

Vijesti na Facebooku – to je tzv “feed” ili na poljskom ploča s dostupnim ažuriranjima o statusu web stranica i pojedinaca. Vijesti se mogu gledati i na računalima i mobitelima na pametnim telefonima ili tabletima. Ovo je jedna od najčešće biranih lokacija.

Facebook Marketplace Ads – Marketplace je mjesto gdje možete kupovati i prodavati proizvode izravno putem Facebooka. Time se sam proces kupnje čini glatkim jer korisnik ne mora dodatno ići na vanjsku web stranicu kako bi dovršio kupnju. Važno je da se Marketplace oglasi prikazuju samo korisnicima koji koriste mobilni način rada. Također je vrijedno naglasiti da ne možete promovirati oglašavanje na Marketplaceu dok istovremeno isključujete oglašavanje u feedovima vijesti. Srećom, oba su ova formata oglašavanja vrlo slična i ne zahtijevaju korištenje različitih kreativa.

Facebook desni stupac: Ovaj se format koristi samo na stolnom računalu. Omjer slike i legalnog stupca trebao bi biti 9:16 do 1:1. Preporučena razlučivost je najmanje 1200×1200 piksela. Oglasi u legalnoj rubrici smatraju se vrlo vrijednim izvorom stjecanja novih primatelja, no valja naglasiti da se ovakav način oglašavanja neće svima isplatiti. Vrijedno je isprobati različite formate i vidjeti koji je najbolji za vaše poslovanje.

Business Facebook Explore – omogućuje vam otkrivanje tvrtki sličnih onima koje su do sada zanimale određenog korisnika. BFE je dostupan isključivo u Facebook News Feedu na mobilnim uređajima.

Facebook video popisi – oglasi u ovom formatu prikazuju se između organskih videozapisa dostupnih u Facebook Watchu na mobilnim uređajima, kao i u Facebook video popisu. Filmski reklamni formati funkcioniraju vrlo dobro, iako ih se isplati prilagoditi stvarnosti. Procjenjuje se da više od 80% korisnika gleda videozapise bez zvuka, stoga u slučaju video oglasa razmislite o dodavanju titlova. To će povećati vjerojatnost da će određeni korisnik zaista pročitati vaš oglas.

Oglasi u Messengeru – ovdje su trenutno dostupna 2 formata oglašavanja. Prvi je klasični tekstualni oglas koji se pojavljuje u vašem inboxu između poruka prijatelja. Takav je oglas obično malen i prikazuje mali dio teksta – vrijedi to imati na umu, jer s ovim formatom korisnik vjerojatno neće pročitati cijeli sadržaj. Ipak, to je dobro mjesto za postavljanje kratkog oglasa jer milijuni korisnika svakodnevno koriste Messenger. To osigurava da se vaš oglas zaista može prikazati pravoj ciljnoj publici.

Drugo mjesto oglasa u Messengeru su priče. Ovdje se oglasi najčešće prikazuju između prikaza priča naših prijatelja. Valja naglasiti da, kao i u slučaju Instagram priča, format treba prilagoditi okomitom prikazu.

Facebook priče – Facebook vam omogućuje postavljanje oglasa ne samo u priče na Messengeru, već i na samom Facebooku. Ovdje također obratite pozornost na podudaranje oglasa s odgovarajućim formatom.

Facebook Rolls – Ovaj format vam omogućuje objavljivanje video reklamnog materijala koji traje maksimalno 60 sekundi. Oglas također mora biti u okomitom formatu preko cijelog zaslona.

Sponzorirane poruke u Messengeru – Ova je opcija dostupna samo tvrtkama koje su već imale razgovor na Facebooku s odabranim primateljem. Oglas će tada biti prikazan određenom korisniku kao da je dio otvorenog razgovora u Messengeru.

Facebook Instant Članci – Ovaj format zapravo je na izdisaju jer će biti zatvoren u travnju 2023. Stoga tamo nećete moći postavljati oglase. Međutim, zasad je još uvijek dostupan.

Facebook rezultati pretraživanja – Oglas u rezultatima pretraživanja pojavit će se kada korisnik unese određeni pojam u povećalo i zatim pritisne “enter”. Tada bi se oglas trebao pojaviti između objava, stranica i grupa.

 

Položaj oglasa na Instagramu

Instagram vijesti – To su oglasi prikazani na tzv Instagram feed. Pojavljivat će se između postova korisnika koje pratite.

Istražite na Instagramu – kartica Istražite prikazuje vam novi sadržaj izvan računa vaših pratitelja na temelju onoga što korisnika zanima. Ovdje također možete reklamirati svoj račun.

Instagram Shop – Instagramova opcija “shop” funkcionira slično kao Facebook Marketplace. Ovdje će se oglas prikazati na glavnoj stranici trgovine. Bit će označeno kao “Sponzorirano”.

Instagram Stories – Trenutno je definitivno jedna od najčešće korištenih lokacija. Oglasi na Instagram pričama mogu biti u obliku videozapisa i fotografija, od kojih će potonje biti prikazane samo 5 sekundi.

Role na Instagramu – Ako planirate promovirati film na Instagramu, isplati se iskoristiti potencijal kolutova. Imajte na umu da oglasi u kolutu mogu trajati najviše 60 sekundi.

 

Položaj oglasa u Audience Network

Prvo, nekoliko riječi o tome što je Audience Network. Ovo je Facebook oglašivačka mreža koja funkcionira na principima sličnim Google Adsu. Oglasi stvoreni kao dio Audience Network mogu se prikazati na popularnim portalima, uključujući: weather.com, telegraph.co.uk, vice.com, last.fm, buzzfeed.com. Međutim, valja naglasiti da oglašavanje u Audience Network na poljskom tržištu ima prosječnu izvedbu. Naravno, ovo je gruba generalizacija, jer će konačni učinci oglašavanja ovisiti o industriji i specifičnostima određene stranice obožavatelja. Međutim, ako imate mali proračun, predlažemo da svoje oglase usmjerite na druge lokacije, jer Audience Network možda jednostavno neće donijeti spektakularne rezultate.

Oglasi kreirani unutar Audience Network prikazuju se na dva načina. Prvi su nativni oglasi i banneri, a drugi je nagrađeni video (ova vrsta oglašavanja uglavnom radi u aplikacijama).

 

Koje se položaje oglasa na Facebooku isplati odabrati?

Odgovor je: ovisi o cilju kampanje i onome što želimo postići! Izradu Facebook oglasa vrijedi povjeriti profesionalcima koji će najbolje znati koji će cilj oglašavanja funkcionirati za vašu fan stranicu. Ako tražite stručnjake za društvene medije, došli ste na pravo mjesto. U našoj marketinškoj agenciji ne nedostaje zaljubljenika u oglašavanje koji će za vas pripremiti personalizirane oglase. Ako želite naručiti oglašavanje na fanpageu, kontaktirajte nas još danas da dogovorimo detalje! Pozivamo vas da pročitate i druge tekstove o oglašavanju na našem blogu. Možda želite naučiti kako izraditi oglase u AdWordsu na nizak budžet?