Analiza Facebook statistike može biti odličan izvor informacija za ljude koji još uvijek traže pravi smjer za svoju tvrtku. Zahvaljujući prikupljenim podacima možete utvrditi ispunjava li sadržaj koji kreirate očekivanja vaše publike. Provjerite koje statističke podatke možete vidjeti na Facebooku!
Statistika – gdje je potražiti?
Prije svega, vrijedi početi s nečim možda očitim. Gdje pronaći statistiku? Oni su vidljivi u gornjoj traci, dostupni nakon ulaska na određenu Facebook fan stranicu. Naravno, na ovaj način samo ćemo vidjeti statistiku web stranice kojom upravljamo – nećemo dobiti pristup ljestvicama natjecanja. No, žaliti se ne treba jer statistika sadrži mnogo podataka o primateljima. Podaci se raščlanjuju na: sažetak, oglase, sljedbenike, lajkove, doseg, preglede stranica, preglede stranica, aktivnosti stranice, objave, događaje, videozapise, incidente, osobe, poruke i narudžbe. Sada raspravimo neke od najvažnijih statističkih točaka.
Facebook statistika – sažetak
Prva od dostupnih kartica, tj. sažetak, u osnovi ukratko prikazuje aktivnosti vezane uz web stranicu. Ovdje ćete pronaći sažetak najvažnijih podataka. Na temelju njih možete vidjeti kako je u posljednje vrijeme porastao broj lajkova na našoj web stranici. Dodatni podaci uključuju: informacije o nedavnim aktivnostima, dosegu objava, priča i aktivnosti na web stranici. Pritom vrijedi naglasiti da se opseg prikaza podataka može mijenjati ovisno o Vašim potrebama. U statistici vidljivoj u sažetku možete vidjeti podatke za tekući dan, za zadnjih 7 dana ili za zadnjih 28 dana. Ovo je dobra opcija za ljude koji žele ukratko pratiti interes za web stranicu i usporediti ih, na primjer, na prethodni mjesec. Međutim, ako vas zanimaju detaljniji podaci, pogledajte sljedeće kartice.
Oglašavanje – statistika
Na kartici za oglašavanje možete vidjeti račun za oglašavanje određene web stranice. Važno je naglasiti da se ovi podaci odnose na oglasni račun dodijeljen određenoj osobi. Dakle, ako web-stranicom upravlja nekoliko ljudi, nećete vidjeti rezultate oglasa koje je izradio netko drugi. Sažetak oglasa u ovoj kartici prilično je pojednostavljen. Mnogo više statistike pronaći ćete u upravitelju oglašavanja. Tu je platforma vrlo opsežna i uzima u obzir stvarno detaljne podatke. Pregled oglasa u kartici statistika na Facebooku ograničen je prvenstveno na “nedavne oglase”, gdje možete vidjeti sažetak vezan uz doseg.
Ljudi koji prate stranicu na Facebooku
Ovdje možete pronaći podjelu pratitelja stranice na organske račune i plaćene (povezane s oglašavanjem) račune. Osim toga, na ovoj kartici također možete vidjeti tko je prestao pratiti vašu stranicu određenog dana. Ovo može biti korisna opcija, na primjer, kada izgubite mnogo sljedbenika ili lajkova određenog dana. Kakvi su se sadržaji tada pojavili na Facebooku i što je moglo izazvati tako veliki preokret možete provjeriti.
Doseg objava – provjerite statistiku
Doseg objava također se dijeli na organske i plaćene. U ovoj kartici pronaći ćete nekoliko tablica s podjelama, uključujući: za reakcije, komentare ili preporuke. To će vam pomoći da saznate više o tome koji su postovi bili posebno popularni. Ovo također može biti dobar alat za usporedbu učinkovitosti dosega organskih i plaćenih objava. Odjeljak “prikazi stranice” predstavljen je na sličan način, gdje također možete provjeriti iz kojih izvora kupci dolaze na vašu fanpage. Facebook također uzima u obzir vanjske portale i promet s Google web stranice.
Objave – statistika stranica obožavatelja
Kartica postova jedan je od najdetaljnijih dijelova statistike. Podijeljen je na dva dijela. Prvi prikazuje grafikon koji uzima u obzir aktivnost obožavatelja tijekom određenih sati tijekom tjedna. Vrijedi ovo pobliže pogledati jer ti podaci mogu biti odlični za planiranje rasporeda objavljivanja. Nema smisla objavljivati sadržaj u trenucima kada je aktivnost na fanpageu definitivno najmanja. Ovaj grafikon će vam omogućiti da odredite ne samo najpovoljnije sate za objavljivanje, već i dane. Iskoristite ovo znanje!
Ispod grafikona pronaći ćete detalje raščlanjene na objavljene objave i povezane aktivnosti. Ove informacije dobro funkcioniraju u mjesečnom sažetku, na primjer. Oni će pružiti dobru ilustraciju koji sadržaj radi najbolje, a koji manje. Pogledajte i doseg plaćenih objava – označene su tamnijom bojom pa se dobro ističu od organskih objava. Možete usporediti učinkovitost svog oglašavanja i odrediti u kojem smjeru ga ići sljedećih mjeseci.
Događaji – kartica statistike kach na Facebooku
Zanimljiva i značajna opcija je nova, osvježena kartica “događaji”. To bi posebno trebalo zanimati tvrtke koje redovito naručuju plaćenu promociju određenih događaja. U kartici možete provjeriti aktivnosti vezane uz već objavljene sadržaje, no to nije sve. Na temelju vaših radnji, Facebook će preporučiti druge koji mogu učinkovito povećati vidljivost događaja. Ovdje također možete pratiti kako vaša publika reagira na vaš događaj. U priloženoj tablici pronaći ćete podatke, među ostalim, o utrošenom iznosu iz proračuna, dosegu, odzivima i klikovima na ulaznice.
Događaji – priče na Facebooku
Statistika vezana uz priče na vašoj fan stranici može se pronaći u kartici “događaji”. Omogućuju vam praćenje rezultata vašeg najnovijeg izvještavanja. Ovo je vrijedna opcija za ljude koji nemaju vremena provoditi takvu analizu iz dana u dan. Priče nestaju s Facebooka nakon 24 sata, ali će njihova statistika ostati spremljena za vas do 28 dana. Zahvaljujući tome, možete biti sigurni da vam ništa neće nedostajati i da ćete moći mirno rezimirati protekli mjesec.
Tko prati moju Facebook stranicu?
Da biste odgovorili na ovo pitanje, samo idite na karticu “ljudi”. Tamo možete vidjeti podjelu ljudi koji prate fanpage po spolu i dobi. U nastavku ćete pronaći i informacije o zemljama iz kojih dolaze ljudi koji prate vašu stranicu, kao i nešto detaljnije podatke o gradovima i jeziku. Ovo je važna informacija. Zahvaljujući njima možete steći širu sliku o tome kako bi trebao izgledati sadržaj koji kreirate. Primjerice, ako su čak 95% recipijenata žene, usmjeravanje komunikacije isključivo na muškarce nema smisla – recepcija će biti zanemariva, kao i gledanost. Sadržaj uvijek treba biti prilagođen ciljnoj skupini, tada imamo šanse postići zadovoljavajuće rezultate.
Facebook poruke – stranica tvrtke
Pretposljednja od dostupnih kartica u statistici pruža informacije vezane uz vijesti. Mogu biti korisni ljudima koji vode mnogo razgovora s klijentima i trebaju detaljne informacije, npr. o novim kontaktima. Ovdje ćete pronaći i podatke o brzini odgovaranja na pitanja kupaca.
Narudžbe – statistika na stranici obožavatelja
Posljednja kartica bit će važna za ljude koji su pokrenuli trgovinu na svom Facebooku. Ovdje ćete pronaći neke informacije o narudžbama napravljenim zahvaljujući aktivnostima na stranici obožavatelja. To su prvenstveno podaci koji sumiraju prihode od narudžbi i njihov broj.
Izradite Facebook statističko izvješće
Dobra vijest je da se statistički podaci mogu jednostavno uvesti na računalo. Zahvaljujući tome, možete, primjerice, nakon godinu dana pripremiti popis i sažeti svoje aktivnosti u ovom odabranom aspektu društvenih medija. Nedvojbeno je velika prednost Facebook statistike što nam često omogućuje da u obzir uzmemo dulja razdoblja aktivnosti, pa se također možemo vratiti u prethodne mjesece u bilo kojem trenutku. Mana im je ponekad i površnost (npr. kod oglašavanja), no to nije toliki nedostatak da biste trebali odustati od praćenja statistike. Podaci o oglasima obrađuju se vrlo detaljno u Facebookovom Ad Manageru, tako da se definitivno ne možemo požaliti na statističku podršku u tom pogledu. Vrijedno je pratiti podatke koji se odnose na osobe ili određene objave. Zahvaljujući tome, možemo naučiti mnogo o sadržaju koji je najpopularniji. Podaci o osobama koje prate web stranicu mogu biti vrlo važni, posebno za start-up tvrtke koje pokušavaju preciznije definirati svoju publiku. One tvrtke koje dobro poznaju svoju publiku mogu jednostavno pratiti karticu i vidjeti hoće li se podaci dramatično promijeniti tijekom nekoliko mjeseci.