Želite li naučiti koristiti Facebook iznutra prema van, vrijedi započeti učenje upoznavanjem s potrebnim konceptima koji će vas često pratiti na ovoj društvenoj mreži. Pripremili smo popis najvažnijih izraza i svi su uključeni u Facebook rječnik. Potičemo vas da pročitate sadržaj!
Administrator web stranice – osoba koja ima najveće ovlasti za upravljanje web stranicom. Ne samo da može stvarati postove i nadzirati moderiranje, već i pripremati oglase, provjeravati statistike i uklanjati druge osobe koje upravljaju stranicom. Administrator je također jedini koji može obrisati fanpage na Facebooku.
Oglasi – Facebookov odjel za oglašavanje. Plaćeni sadržaj koji se prikazuje korisnicima i može obavljati razne funkcije. Facebook između ostalog nudi: reklame usmjerene na sviđanje stranice/objave, prepoznavanje robne marke, povećanje prometa na web stranici i konverzija.
Aktivnost – Svi pokreti korisnika na određenoj stranici obožavatelja ili računu. To uključuje lajkanje, dijeljenje i komentiranje sadržaja. Svaki korisnik može vidjeti svoje aktivnosti u dnevniku aktivnosti na svom osobnom računu.
Facebook anketa – jedna od vrsta objava koja korisnicima omogućuje sudjelovanje u glasovanju. Ankete su obično dobar način da povećate aktivnost na svojoj web stranici i potaknete korisnike da odgovore na vašu objavu.
Avatar – fotografija profila određenog korisnika ili tvrtke. Olakšava identifikaciju marke. Možete umetnuti bilo koji logo/fotografiju/grafiku umjesto avatara.
Bot – Program koji zahvaljujući odgovarajućim postavkama može odgovarati na komentare korisnika. Botovi ne mogu slobodno sudjelovati u punom razgovoru, ali mogu odgovarati na pitanja koja su programirana u njihovom sustavu. Primjeri pitanja koja botovi mogu riješiti uključuju radno vrijeme, mogućnost rezerviranja stolova i kontakt s osobljem.
Proračun – iznos koji planirate potrošiti na svoju Facebook reklamnu kampanju. Proračun može biti dnevni ili ukupni. Ono što je još važnije, omogućuje vam da na prikladan način kontrolirate svoje troškove na web stranici – zahvaljujući njemu možete provjeriti koliko morate potrošiti na učinkovitu reklamnu kampanju za svoj Facebook račun.
Mamac za klikove – način privlačenja pozornosti gledatelja pomoću neobične/kontroverzne sličice ili naslova. Clickbaite se obično smatra nepoštenim prema korisnicima i stoga se kritizira. Njihova je uloga preuveličati sadržaj sadržan u članku ili videu kako bi korisnik želio saznati više.
Naslovna fotografija – naslovna fotografija na Facebooku. Može ih postaviti korisnik na svom privatnom profilu i na računu tvrtke povezanom s našim brendom. Cover Photo vam omogućuje da bolje predstavite svoju novu ponudu, informirate vas o novim proizvodima i još mnogo toga.
Chat – Messenger koji se koristi za razmjenu poruka s drugim korisnicima. Chatovi su dostupni i na privatnim i na korporativnim računima. To olakšava kontaktiranje određene trgovine ili osobe koja nudi usluge. Chat roboti se mogu programirati da djelomično automatiziraju vaš profil i odgovaraju na pitanja koja se često ponavljaju.
CTA – Poziv na akciju, poziv na akciju.
Fanpage – stranica na online portalu koja okuplja ljubitelje brenda, omogućuje objavljivanje sadržaja i dijeljenje vijesti. Fan stranica trenutno je jedan od najučinkovitijih načina za promociju vašeg brenda na internetu. Okupljanje obožavatelja na jednom mjestu olakšava dopiranje do ljudi koji su posebno zainteresirani za ponudu i nove proizvode/usluge.
Grupa – mjesto koje vam omogućuje okupljanje ljudi zainteresiranih za određenu temu. U grupi je moguće voditi rasprave i dijeliti sadržaj s drugim korisnicima. Možete kreirati grupu za određeni brend čime dodatno osiguravate bolju promociju.
Hashtag – riječ kojoj prethodi znak #, što omogućuje učinkovito katalogiziranje sadržaja. Dodavanjem oznake korisnici mogu lakše pronaći informacije koje ih najviše zanimaju. Hashtagovi su popularni na web stranicama kao što su Facebook, Instagram i Twitter.
Instagram – stranica za društveno umrežavanje usmjerena na objavljivanje fotografija, trenutno pod Facebookom. To vam omogućuje objavljivanje sadržaja na Facebooku i Instagramu u isto vrijeme.
InstaStories – Objavljivanje fotografija i videa koji nestaju s profila korisnika nakon 24 sata. Opcija je u početku bila dostupna samo na Instagramu, no sada su “Stories” dostupne i korisnicima Facebooka. InstaStories mogu biti dodatna podrška tvrtkama i osobama koje reklamiraju svoje usluge.
Sviđa mi se/sviđa mi se – označite da vam se sviđa objava koja je trenutno dostupna je proširen dodatnim funkcijama, uključujući: za dodatne reakcije (sviđa mi se, super, haha, wow, grrr, izvini, izdrži). Lajkovi vam omogućuju da izgradite aktivnost na svom računu i povećate promet na određenoj stranici obožavatelja.
News Feed – Ponekad se naziva i feed, feed vijesti je mjesto gdje se korisnicima prikazuju sve vijesti. Oni se kontinuirano ažuriraju, tako da korisnik može vidjeti najnovije informacije na samom vrhu. News Feed vam omogućuje čitanje sadržaja objavljenog od strane prijatelja, robnih marki i sponzoriranih oglasa.
Bilješke – mjesto za objavljivanje dužeg sadržaja. Bilješke su sakupljene u jednom tabu na Facebooku, tako da njihovo pronalaženje nije ni najmanji problem. U svojim bilješkama možete objaviti zanimljive sadržaje, ali i pravila natječaja koji se održavaju na Facebooku.
Mišljenja – kartica na kojoj korisnici mogu ocijeniti određeno mjesto/uslugu. Mišljenja se naizmjenično nazivaju Recenzije. Oni su u obliku kratkih komentara u kojima korisnik može izabrati jednu od opcija: preporučam/ne preporučam, a zatim izraziti svoje mišljenje.
Facebook Pixel – fragment JavaScript koda koji se može instalirati na web mjesto. Omogućuje bolju optimizaciju oglasa i istovremeno temeljito razumijevanje ciljne skupine.
Remarketing – Oglasi koji se vraćaju korisnicima koji su, na primjer, jednom posjetili vašu web stranicu, ali se nisu odlučili ni na kakvu kupnju. Remarketing vas može podsjetiti na proizvode dodane u košaricu ili na ponudu koja je najviše zainteresirala određenog korisnika. Remarketing se ponekad koristi u Facebook oglasima, ali se može uspješno koristiti i na web stranicama, u tražilicama ili, primjerice, na YouTubeu.
RTM – Real Time Marketing, odnosno reagiranje na aktualna događanja u zemlji i svijetu. RTM vam omogućuje stvaranje vrlo velikog dosega i povećanje prepoznatljivosti robne marke.
Facebook Shop – značajka koja vam omogućuje prodaju proizvoda putem Facebooka. Uvođenje trgovine omogućuje i označavanje proizvoda u objavama, zahvaljujući čemu se kupac može lakše upoznati s ponudom.
Target – Ciljna skupina kojoj određena tvrtka usmjerava svoju ponudu. Osnovni cilj može se lako odrediti pomoću Facebooka. Platforma uzima u obzir podatke kao što su spol i dob, što olakšava kreiranje sadržaja za zainteresiranu publiku.
Emitiranje uživo – Mogućnost snimanja videa na Facebooku u stvarnom vremenu. Facebook Lives olakšava izgradnju angažmana među obožavateljima i često vam omogućuje postizanje velikog dosega. Tijekom sesija uživo možete dijeliti poslovna znanja, odgovarati na pitanja kupaca itd.
Dijeljenje – Prijenos sadržaja s web stranice na vaš privatni zid ili zid tvrtke. Dionice vam omogućuju generiranje više aktivnosti na vašoj odredišnoj stranici.
Virusni – brzo širenje sadržaja na internetu. Viral može biti i neplaniran i izveden profesionalno, od strane marketinške ili interaktivne agencije. Viral je koncept proizašao iz viralnog marketinga – zahvaljujući kreativnosti i pažljivom djelovanju prema RTYM principu, možete kreirati učinkovit, viralan oglas na vašoj fan stranici.
Događaj – Organiziranje događaja uz podršku Facebooka. Ključ je stvoriti događaj na kojem korisnici mogu prikupljati i razmjenjivati informacije. Eventi također olakšavaju nabavu ulaznica i potrebnih informacija. Mogu se učinkovito promovirati koristeći vaš Facebook proračun za oglašavanje.
Doseg – Broj ljudi koji su pogledali danu objavu/sadržaj podijeljen na vašoj stranici obožavatelja. Rasponi su dostupni, između ostalog: u statistici, gdje možete jednostavno usporediti koji je sadržaj najpopularniji. Reach se dijeli na organski i plaćeni. Organsko je ono što se postiže bez dodatne reklamne podrške. O plaćenom dosegu govorimo kada je određena objava promovirana putem oglašavanja na Facebooku. Plaćeni doseg može biti učinkovitiji način za dosezanje većeg broja korisnika pa ga se isplati koristiti za objave koje želimo posebno snažno promovirati. Naravno, organski doseg također može biti učinkovit, ali u ovom slučaju puno ovisi o industriji, temi, grafičkom prikazu objave, svježini sadržaja i mnogim drugim faktorima.