Vrijedno je započeti s pripremom strategije brenda određivanjem na koje se društvene mreže tvrtka treba usredotočiti. Poruka mora biti prilagođena primateljima, a vrijedno je zapamtiti da je svaka društvena mreža posvećena drugoj skupini. Zbog toga bismo trebali pažljivo procijeniti koje će nam aktivnosti na društvenim mrežama biti najkorisnije. Provjerite razlike između pojedinih društvenih medija!s
Facebook se smatra najpopularnijom društvenom mrežom na svijetu. Iako istraživanja pokazuju da mladi postupno napuštaju Facebook u korist drugih web stranica, ogroman broj odraslih i dalje svakodnevno koristi ovu web stranicu. Facebook je savršen za izgradnju zajednice oko brenda. Ima vrlo opsežan sustav oglašavanja, ali je i prijateljski raspoložen u smislu objavljivanja sadržaja i komentiranja istih. Također vrijedi naglasiti da strategija na Facebooku treba biti dobro promišljena – strogi prodajni sadržaji koji se ponavljaju iz dana u dan mogu proći nezapaženo. Na Facebooku se isplati objavljivati sadržaj koji je vašim primateljima zanimljiv i od kojeg će moći nešto dobiti. Prodajete li dodatke prehrani? Pišite o zdravlju i kako se o njemu možete brinuti svaki dan. Vodite li restoran? Pokušajte predstaviti prijateljsku sliku tvrtke; fotografije zaposlenika ili jednostavno iz života objekta. Ove vrste grafike obično su vrlo dobro prihvaćene, kao i angažiranje korisnika i postavljanje pitanja koja bi jela najviše voljeli vidjeti u sljedećem jelovniku. Što više uključenosti, to bolje. Ako je moguće, vrijedi birati vlastite fotografije, a ne one iz zaliha – visoki angažman znači bolji prijem među korisnicima Facebooka. Na ovoj društvenoj mreži svakako vrijedi voditi računa o kvaliteti grafike. Odlično funkcioniraju razni postovi zanimljivih činjenica (po mogućnosti obogaćeni posebnim predloškom koji će odmah izazvati asocijacije na vašu tvrtku) ili profesionalne infografike s određenom dozom znanja.
Objave na Instagramu trebale bi biti usmjerene na mlađu publiku, usmjerene na upijanje vizualnog sadržaja. Što je još važnije, ovaj portal će biti korisniji za predstavljanje proizvoda nego usluga, ali, ovdje vrijedi dodati – specifičnih usluga. Dok, primjerice, u slučaju usluge mobilne telefonije postavljanje Instagrama neće imati previše smisla, hotel ili restoran može promovirati svoje usluge na vrlo zanimljiv način (naravno, za to je potreban angažman i preuzimanje velikog broja dobrih – kvalitetne fotografije). Instagram je definitivno dobro mjesto za promociju proizvoda – vrijedi pogledati kako to rade veliki brendovi. U slučaju kozmetike, možete koristiti ne samo fotografije, već i, primjerice, videozapise koji najavljuju nove proizvode, a zatim i upute koje pokazuju kako koristiti lak za nokte. U videima se mogu prikazati i npr. različite boje ruževa za usne iz nove kolekcije ili nove boje boja za zidove. Mogućnosti je puno, samo treba osigurati kvalitetu izrade! Također vrijedi naglasiti da je na Instagramu moguće otvoriti poslovni račun, što ima dodatne prednosti. Na takvom računu možete, između ostalog: koristite CTA gumbe, a također ćete dobiti pristup statistici i mogućnost označavanja sponzoriranih objava.
Twitter je vrlo specifična platforma, ali kada se pravilno koristi, tvrtki može donijeti mnoge prednosti. Prije svega, vrijedi naglasiti da strategije koje se koriste, primjerice, na Facebooku možda uopće neće funkcionirati na Twitteru. Zašto? S jedne strane, zbog postojećih ograničenja (trenutno se na Twitteru može objaviti samo 280 znakova), as druge – zbog forme samog portala. Twitter je savršen za virusne interakcije – prosljeđivanje informacija, odgovaranje na tweetove i dijeljenje zapravo su glavni stupovi Twittera. Iz tog razloga, postovi s umjetnom ponudom uopće neće funkcionirati, ali postovi s važnim informacijama ili zanimljivim informacijama mogu funkcionirati. Dakle, ako vaša tvrtka posjeduje zanimljivo istraživanje, na primjer, svakako ga vrijedi podijeliti na Twitteru. Osim toga, također je dobro voditi računa o angažiranoj zajednici – pratite ljude koji vas prate i pratite potencijalne zainteresirane strane. Potrudite se da imate što više interakcija – također možete dijeliti tuđe sadržaje! Ako vaša tvrtka ima atrakcije i promocije, možete ih objaviti i na Twitteru – zainteresirani korisnici će sigurno obratiti pozornost na to.
LinkedIn je mjesto za društveno umrežavanje koje se koristi za izgradnju isključivo poslovnog imidža. Ovdje ćemo pronaći specifičan tip korisnika zainteresiranih za specifična znanja i stjecanje poslovnih informacija. Iz tog razloga LinkedIn preporučamo posebno tvrtkama koje se žele pohvaliti svojim uspješnim uslugama sami ili traže zaposlenike. Na LinkedInu obično izbjegavamo objavljivanje smiješnog, ležernog sadržaja – tome služe druge društvene mreže. Ovdje se fokusiramo na specifične informacije, posebno razvojne i ozbiljne informacije. Također je dobro mjesto za freelancere koji žele, primjerice, prezentirati svoje iskustvo i steći nove klijente. LinkedIn se prvenstveno koristi za izgradnju imidža stručnjaka – vrijedi ga zapamtiti! Ako su vaši proizvodi namijenjeni mlađoj publici, stvaranje računa na ovoj web stranici nema previše smisla. Međutim, ako se vaša ciljna skupina sastoji od ljudi starijih od 30 godina koji traže određenu dozu znanja i brinu o vlastitom razvoju, LinkedIn može biti koristan (npr. za dijeljenje važnih istraživanja!)
Pinterest se prvenstveno koristi za široko shvaćenu inspiraciju. Korisnici spremaju grafički sadržaj na svoje ploče, dijele i prate jedni druge. Račun tvrtke na Pinterestu može se koristiti vrlo kreativno – primjerice, izrada tematskih ploča za odabrane proizvode (asocijacije boja itd.) može nam pomoći da steknemo mnogo pratitelja. Stoga, u takvoj situaciji, vrijedi povremeno dodati infografike koje promoviraju trgovinu – možda se netko od zainteresiranih odluči upoznati s našom tvrtkom. Ako se mijenjate sa slavnim osobama, njihove fotografije možete prikvačiti uz svoje proizvode na Pinterest. Međutim, predlažemo da se Pinterest tretira opušteno, kao dodatak, a ne kao glavni komunikacijski kanal – bilo bi teško oko njega izgraditi visoko angažiranu zajednicu zbog činjenice da pojedinačni sadržaj tamo igra najvažniju ulogu.