Pinterest je jedna od onih marketinških web stranica koje robne marke često zanemaruju. Mnogi ljudi ne vjeruju u njegovu popularnost i stoga se usredotočuju na razvoj drugih računa. U međuvremenu, Pinterest ima zaista velik doseg – samo u svibnju 2021. portal je posjetilo čak 5,98 milijuna korisnika! To pokazuje da se isplati uključiti u razvoj svojih pinova i povećati šanse za dosezanje veće skupine korisnika. Provjerite kako to učiniti!
Pinterest – što je to?
Pinterest je društvena mreža koja, poput Facebooka, funkcionira zahvaljujući informativnoj ploči. Međutim, za razliku od Facebooka, Pinterest se fokusira na vizualnu stranu – neki ljudi to zovu virtualnom plutenom pločom i to je definitivno dobra usporedba. Na Pinterestu možete prikvačiti “pinove”, tj. slike, prečace do web stranica, video zapise i druge materijale koji vas zanimaju. Sav sadržaj moguće je dodatno grupirati pod određene teme. Ljudi koji koriste Pinterest dodaju vlastite datoteke, spremaju datoteke drugih ljudi na ploče, a također mogu stvarati komentare na postavljene pribadače ili ih dijeliti na vanjskim web stranicama, npr. Kao što vidite, postoji mnogo mogućnosti!
Korisnici Pinteresta u Poljskoj
Da se za Pinterest isplati zainteresirati dokazuju podaci o aktivnosti korisnika Pinteresta u Poljskoj. Naravno, neće se sve djelatnosti naći na Pinterestu, ali vrijedi pogledati što posebno zanima korisnike na ovoj društvenoj mreži. MOBI studija iz 2020. pokazuje da u Poljskoj postoji 3,7 milijuna korisnika Pinteresta. Velika većina, čak 86% korisnika, su žene. Važna je i dob – gotovo polovica ispitanika bila je u dobnoj skupini od 25 do 34 godine. Zanimljivi su i rezultati dnevne aktivnosti. Gotovo polovica korisnika priznala je da na Pinterestu provede do sat vremena dnevno. S druge strane, čak 57% korisnika priznalo je da su kupili proizvod koji su pronašli na Pinterestu! To pokazuje koliko je podcijenjena moć oglašavanja ovog medija i zašto ga se isplati koristiti.
Korisnici Pinteresta u Poljskoj najčešće traže modne inspiracije (88%), ali i one vezane uz kuhanje i dijete (84%), dizajn interijera (83%), kozmetiku (78%) i automobilizam (67%). Kao što vidite, ove industrije imaju najveće šanse doseći široki raspon kupaca na Pinterestu. Naravno, to ne znači da druge tvrtke ne mogu pokušati pronaći svoju nišu na Instagramu. Dovoljno je pogledati Pinterest račun Mrs. Your Time koji se dobro razvija unatoč činjenici da ne odgovara nijednoj od spomenutih industrija.
Pinterest za tvrtke – odakle početi?
Prije svega, vrijedi započeti kreiranjem poslovnog računa. Zahvaljujući tome, moći ćete pripremiti i klasične igle koje mogu dobiti organski doseg, kao i plaćene reklame. Pinterest oglasi usredotočeni su na ciljeve kao što su konverzije, povećanje prepoznatljivosti robne marke, povećanje prometa i poticanje izvanmrežne prodaje. Pinterest se ističe po dobro isplaniranom oglašivačkom menadžeru koji vam omogućuje da individualno prilagodite parametre oglašavanja i tako postignete bolje rezultate.
Nakon kreiranja računa, vrijedi planirati izradu prvih ploča koje će korisnicima omogućiti da se bolje upoznaju s vašim brendom. Postupno povećavajte svijest – prezentirajte pojedinačne proizvode i vodite računa o vizualnom aspektu. Bit će sjajno ako izradite zasebne ploče za različite kategorije pinova. To pomaže da vaš Pinterest bude uredan i olakšava korisnicima pronalaženje informacija koje ih zanimaju.
Možete se pobrinuti ne samo za predstavljanje svojih proizvoda, već i za izradu korporativnih mood boarda. Ovo je naziv za kolekcije slika koje mogu inspirirati, predstavljati svrhu ili određeni modni trend. Moodboard je dosta širok pojam i svatko mu može pristupiti malo drugačije. Na primjer, modni brend može kreirati ploču raspoloženja s inspiracijama prikupljajući odjeću u Pantone bojama za određenu godinu. S druge strane, tvrtka za dizajn interijera može prikupljati inspiraciju za određeno godišnje doba, primjerice jesen.
Ako planirate katalogizirati inspiracije koje bi mogle privući korisnike sezonski, ne zaboravite to učiniti unaprijed! Ljudi koji traže ideje za izradu božićnih ukrasa vjerojatno to neće početi raditi u zadnjem tjednu prije Božića, već puno ranije. Stoga je vrijedno razmisliti o pripremi niza tematskih pinova u studenom – kako bi ljudi koji se pripremaju za blagdane mogli unaprijed doći do vašeg sadržaja.
Kako povećati vidljivost svojih pribadača na Pinterestu?
Ako ste se već pobrinuli za zanimljiv sadržaj koji može privući korisnike, morate povećati njihovu šansu da dopru do veće publike. U tu svrhu vrijedi se poslužiti nekoliko jednostavnih trikova koji će povećati vidljivost pribadača. Počnite s hashtagovima. Međutim, zapamtite da se na Pinterestu hashtagovi mogu kliknuti samo na jednom mjestu – u opisu pribadače. Hashtagovi korišteni u naslovima ili opisima ploča neće sadržavati poveznice, tako da vam neće pružiti priliku da dođete do novih primatelja. Međutim, vrijedi koristiti hashtagove u opisima pinova.
Kako odabrati hashtagove na Pinterestu? Vrijedi se usredotočiti i na općenite i na specifičnije slogane. Nemojte se oslanjati samo na jedno ili drugo. Naravno, hashtagovi na Pinterestu nisu tako moćni kao oni na Instagramu i toga vrijedi biti svjestan. Iz tog razloga, pri planiranju sadržaja na Pinterestu vrijedi voditi računa i o ključnim riječima. Ljudi pretražuju pojmove na Pinterestu na sličan način na koji traže Google. Planer ključnih riječi može vam pomoći u stvaranju baze podataka ključnih riječi za vaše objave. Ne zaboravite koristiti i obične ključne riječi i tzv dugi repovi – zahvaljujući njima možete povećati šanse za dosezanje novih korisnika.
Pinterest – kvaliteta pribadače je važna
Jedna od najvažnijih stvari na Pinterestu je, naravno, kvaliteta vaših pribadača! Fotografije dobre kvalitete i moderne vizualizacije bit će kliknute mnogo radije nego obične, neugledne. Ako vodite trgovinu proizvoda, svakako uložite u usluge dobrog fotografa i pobrinite se za proizvod koji privlači pažnju. Najbolje je na Pinterestu objavljivati okomite slike koje odgovaraju zaslonima pametnih telefona. Kako istraživanja pokazuju, većina primatelja Pinteresta koristi aplikaciju na mobilnim uređajima, stoga je još važnije svoje ploče prilagoditi očekivanjima korisnika mobitela. Dobra je ideja dodati svoj logotip fotografijama na poslovnom profilu. Zahvaljujući tome, čak i ako sadržaj postane viralan, vaš će se brend istaknuti na fotografiji. Ako vaš pin sadrži poveznicu koja vodi korisnika izvan portala, provjerite radi li poveznica i prikazuje li se ispravno. Ovo je važno jer može utjecati na preusmjeravanja na vašu web stranicu.
Pratite svoju statistiku na Pinterestu
Na kraju vas podsjećamo na jednu važnu stvar: statistiku. Na Pinterestu ćete pronaći opsežan alat Pinterest Analytics koji poslovnim računima omogućuje praćenje ponašanja korisnika. Pinterest Analytics vam omogućuje da provjerite broj pregleda određene pribadače, klikova na nju, angažman publike, izlaznu stopu klikova i, u slučaju videozapisa, prosječno vrijeme reprodukcije. Osim toga, također možete pratiti učestalost spremanja određenog pina, kao i mjesečni broj pregleda. Zahvaljujući prikupljenoj statistici saznat ćete koji su pinovi posebno popularni i u kojem smjeru se isplati ići pri planiranju sljedećeg sadržaja.
Također zapamtite da možete koristiti plaćeno oglašavanje na Pinterestu. S jedne strane, to je dobar način da pokrenete svoj račun i dosegnete veću publiku kada tek započinjete svoju avanturu s Pinterestom. S druge strane, oglašavanje proizvoda, npr. tijekom užurbanog Crnog petka ili predbožićnog razdoblja, može dodatno potaknuti prodaju. Vrijedno je prilagoditi oglase potrebama vaše tvrtke i testirati njihovu učinkovitost.
Pinterest tvrtke – isplati li se?
Ukratko, korporativni Pinterest definitivno može raditi za nekoliko industrija koje smo gore spomenuli. Naravno, ništa vas ne sprječava da pokušate razviti prepoznatljivost brenda koristeći Pinterest, čak i ako vodite posao u potpuno drugoj industriji. Međutim, vrijedi zapamtiti da trendovi i korisnička pretraživanja imaju značajan utjecaj na potencijalnu viralnost naših pribadača. Stoga je dobro pratiti aktualne trendove i, ako je moguće, iskoristiti ih. Ako želite osnovati tvrtku Pinterest, ali nemate vremena voditi je, kontaktirajte nas. Možemo voditi račune društvenih medija umjesto vas – također na Pinterestu!