/

2021-05-25

Kako organizirati natjecanje na Facebooku?

Kreatori rado koriste Facebook natjecanja. Omogućuju vam povećanje dosega, a također su dobar način za promociju vašeg brenda među ljudima koji ga još ne poznaju. No, valja znati da je šokantan broj natječaja organiziranih na Facebooku… organiziran ilegalno! Potičemo vas da pročitate pravila za sigurno i zakonito organiziranje natjecanja na ovoj društvenoj mreži.

Facebook natjecanje – vodite računa o pravilima

Svako natjecanje organizirano na Facebooku mora imati pravila. Omogućuje prikupljanje najvažnijih pravila natjecanja koja vrijede i za sudionike i za organizatora. To znači da je organizator dužan nakon završetka natječaja presuditi, odabrati pobjednike i dodijeliti nagradu. Ovo je važno jer ako pobjednik ne poštuje propise, pobjednik može pokrenuti pravni postupak. Naravno, možete zadržati pravo na bilo kakve promjene u pravilima, npr. u vezi s trajanjem natjecanja, ali ne zaboravite ga prekinuti.

Facebook pravila natjecanja – najvažnije informacije

Što još treba uključiti u pravila Facebook natječaja? Osnovne informacije – tko ga organizira, koji su kriteriji za odabir pobjednika, što je natječajni zadatak i koliko natječaj traje? Vrijedno je zapamtiti da pravila trebaju sadržavati puno detalja, npr. da osobe povezane s vlasnicima trgovine (prijatelji, obitelj) ne mogu sudjelovati u natjecanju. Ako se bojite da je izrada ovakvih propisa previše za vas, pokušajte koristiti pomoć pravnika koji će za vas pripremiti odgovarajuću podlogu za propise.

Također zapamtite da bi propisi trebali sadržavati klauzulu koja oslobađa Facebook od odgovornosti za organiziranje natjecanja. Ukoliko je natječaj organiziran u skladu s pravilima portala, nije ga potrebno prijaviti upravi Facebooka. Međutim, klauzula bi trebala sadržavati informaciju da Facebook ni na koji način ne podržava niti suorganizira određeno natjecanje.

Važno je napomenuti da je za odabir pobjednika i potom slanje nagrade potrebno pribaviti osobne podatke. Zbog važećeg GDPR-a, propisi bi također trebali sadržavati informacije o dobrovoljnom prijenosu osobnih podataka u svrhu dovršetka pošiljke. Također je vrijedno navesti koje ćemo specifične podatke obrađivati.

Pažnja! Vrijedi uključiti informaciju u propise da samo punoljetne osobe mogu sudjelovati. Teoretski, nema zabrane organiziranja natjecanja za mlađe uzraste. Mlađi od 18 godina za sudjelovanje u nagradnoj igri potrebna je suglasnost roditelja, što uključuje dodatna ograničenja. Stoga je vrijedno spomenuti dob u propisima odmah.

Organiziranje natjecanja na Facebooku – na što pripaziti?

Prije svega ono što je nažalost uobičajena praksa među Facebook profilima, a to je crtanje. Nažalost, prema pravilniku Facebooka, da biste mogli prirediti igru ​​na sreću, prvo je morate prijaviti Poreznoj komori. Provođenje izvlačenja bez obavijesti je nezakonito i može dovesti do ozbiljnih pravnih posljedica. Vrijedi to shvatiti, jer iako su izvlačenja doista uobičajena praksa, nažalost nisu u potpunosti u skladu s važećim zakonom.

Propisi Facebooka također zabranjuju korištenje aktivnosti oko fan stranice za organiziranje natjecanja. Što to znači u praksi? Ne koristite naredbe poput “lajkajte našu objavu, podijelite i pozovite prijatelja u komentar!” kao natjecateljski zadatak. Također ne može uključivati ​​korištenje privatne vremenske trake određenog korisnika. Stoga se eliminiraju i gore navedena dijeljenja i aktivnosti koje se odnose na npr. objavljivanje odgovora i označavanje profila marke na vašem računu.

Prisjetimo se i da bi pravilnik trebao biti objavljen izravno na Facebooku – ne u obliku datoteke, već jednostavno kao objava. Pravila bi trebala biti dostupna prije objave natječaja, kako bi svi imali pristup njima i mogli svjesno sudjelovati u natječaju.

Kako napraviti natjecateljski zadatak na Facebooku?

Vrijedi se usredotočiti na zadatke koji zahtijevaju kreativnost. To može biti zahtjev da opišete, na primjer, svoju ideju opuštanja, da podijelite zanimljivu fotografiju s vašeg odmora ili da riješite zagonetku. Pokušajmo natjecanje učiniti zanimljivim, ali ne preteškim – time ćemo povećati šanse da u njemu sudjeluje više ljudi. To će povećati doseg i učiniti da vaša konkurencija dopre do veće skupine primatelja. Na Facebooku se organiziraju brojni natječaji pa je bolje pažljivo birati zadatke i ne preuveličavati njihovu važnost.

Također je vrijedno zapamtiti da natjecanje prilagodite ciljnoj skupini. Dok, primjerice, selfie s kućnim ljubimcem može biti popularan među dobnom skupinom od 20 do 30 godina, nije nužno tako među ljudima od 45 do 55 godina.

Kako dobro organizirati natjecanje na Facebooku?

Prije svega, vrijedi razmotriti svrhu za koju želimo organizirati natjecanje. Je li nam stalo do angažiranja postojeće publike ili želimo steći nove obožavatelje? Ili je možda natjecanje namijenjeno povećanju prepoznatljivosti brenda? Ili je možda pretpremijera nove kolekcije? Odgovori na ova pitanja omogućit će vam da još bolje planirate svoje aktivnosti oko natjecanja. Ako želite povećati prepoznatljivost brenda, isplati se uključiti oglašavanje za ljude koji još ne prate vašu stranicu. Zahvaljujući atraktivnom natječaju, možete učiniti da mnogi korisnici ostanu s vama dulje.

Natjecanje za ljude koji dobro poznaju i vole vaš brend također je odlična opcija. Zahvaljujući tome na neki način nagrađujete svoje primatelje za njihovu prisutnost. U samom natjecateljskom zadatku možete zatražiti, primjerice, da opišete svoj omiljeni proizvod iz svoje trgovine – na taj način možete biti sigurni da će u natjecanju pobijediti osoba koja je zapravo voljna kupovati od vas.

Nagrada za Facebook natjecanje

Što je s nagradama? Ovdje također možete naići na neka ograničenja. Preporuča se da nagrada ne prelazi 2000 PLN. Inače, osoba koja pobijedi na natjecanju mora uključiti dobitak u svoju poreznu prijavu. Stoga, ako ne želite dodatno povećavati probleme s Poreznom upravom, najbolje je izabrati nagrade čiji zbroj neće biti prevelik.

Konkurencija na Facebooku nije baš popularna?

Saznajte zašto! Ili ste možda izdvojili premalo budžeta za promociju pa je natječaj došao do malog broja primatelja? Ili je razina natjecateljskog zadatka bila neadekvatna nagradi (drugim riječima, je li nagrada bila previše simbolična?). Ili je možda natjecanje bilo prekratko pa mnogi jednostavno nisu imali vremena sudjelovati u njemu? Vrijedno je istražiti različite opcije kako biste znali kako poboljšati svoja natjecanja u budućnosti.

Instagram natjecanje – kako ga organizirati?

Instagram je podređen Facebooku, stoga su pravila za organiziranje natjecanja na ovoj društvenoj mreži vrlo slična. Na Instagramu također ne zaboravite izjaviti da natjecanje izvodite na vlastitu odgovornost; potrebno je i objavljivanje službenih propisa. U slučaju Instagrama, također biste trebali izbjegavati zadatke koji od sudionika zahtijevaju da se označe na fotografijama. Ovdje se zadaci trebaju odvijati na isti način kao i na Facebooku, odnosno kreiramo poseban, kreativni natjecateljski zadatak, te ne pozivamo na lajkove i dijeljenja. Također ne provodimo izvlačenje na Instagramu, pobjednika mora odabrati natjecateljska komisija, ne slučajno.

Organiziranje natjecanja na društvenim mrežama odličan je način da povećate interes za svoj brend, ali i promovirate nove proizvode. Međutim, ne zaboravite da imate stroga pravila kada organizirate natjecanja. Nepoštivanje istih može dovesti do neugodnih posljedica. I iako smo svjesni da se mnogi ljudi ne pridržavaju Facebookovih propisa i pripremaju ilegalna natjecanja (npr. igre na sreću), uvjeravamo vas da se ne isplati ići ovim putem. Dobro pripremljeno natjecanje s odgovarajućim pravilnikom osigurat će Vam sigurnost u slučaju eventualne kontrole.

Ako ste zabrinuti oko samog vođenja Facebook natjecanja, kontaktirajte nas. Za Vas ćemo pripremiti odgovarajuće natjecateljske zadatke, grafički prikaz, pravilnik te se pobrinuti za oglašavanje natjecanja. Zahvaljujući tome, vaš će profil brzo postati popularan, a vi zapravo nećete morati ništa učiniti. Mi ćemo se pobrinuti za sve! Outsourcing vaših natjecanja marketinškoj agenciji odličan je način za sigurno vođenje vaše konkurencije. Ukoliko ste zainteresirani, slobodno nas kontaktirajte!