Zašto se doseg na Facebook smanjuje?
Možda postoji nekoliko razloga za ovaj fenomen, ali prije nego što govorimo o njima, vrijedi predstaviti Edge Rank. Ovo ime koje zvuči misteriozno nije ništa drugo nego Facebookov algoritam koji se sastoji od tri faktora: težine, afiniteta i raspada. Ovo su parametri koji utječu na uspjeh ili neuspjeh dosega vaše fan stranice.
Težina se jednostavno odnosi na vrstu objave kojoj će korisnik biti izložen. Na primjer, sam tekst (bez dodatne grafike) vjerojatno će biti manje popularan od objave obogaćene grafičkim sadržajem. Težina igra veliku ulogu u objavama koje se dijele, na primjer. Vrijedno je znati da sadržaj objavljen na YouTubeu i podijeljen na Facebook često ima smanjen doseg zbog konkurencije između Facebook i YouTube. Vrijedno je zapamtiti ovo – ako želite bolje promovirati određeni sadržaj, u ovom trenutku možda vrijedi razmisliti o plaćenoj promociji.
Afinitet određuje stupanj privrženosti korisnika web stranici. Na primjer, ako osoba rado posjećuje fan stranicu i često reagira na dijeljeni sadržaj, Edge Rank može detektirati takvu aktivnost i češće odgovoriti algoritmom tako da pojedinačne objave ne izmaknu pažnji obožavatelja. Ako se nekome stranica sviđa, ali uopće ne čita sadržaj ili ne reagira na njega, stupanj privrženosti može biti niži, a kao rezultat toga – algoritam može manje reagirati.
Propadanje je vrijeme. Točnije, što je sadržaj aktualniji, veća je šansa da će se prikazati na ploči i da će korisnik na njega reagirati. S druge strane, što je duži protok vremena, to su manje šanse za povećanje organskog dosega. Propadanje stoga igra ključnu ulogu, osobito neposredno nakon objave. Tada objava ima priliku doći do korisnika i povećati vidljivost.
Ova tri faktora imaju veliki utjecaj na doseg. Ako primijetite pad dosega, to može biti zbog manje angažirane publike koja nerado dijeli sadržaj. U takvoj situaciji vrijedi isprobati nove oblike komunikacije kako bismo pokušali doprijeti do onih korisnika koji su do sada bili pasivni. O kojim oblicima komunikacije govorimo? Nastupi uživo, na primjer, dobra su opcija. Kako pokazuju statistike, generiraju do 6 puta više interakcija od klasične objave s fotografijom! Ovo je prilika za one fan stranice koje još uvijek pokušavaju pokrenuti se i stvoriti veću grupu angažiranih primatelja. No, valja imati na umu da prijenos uživo treba imati specifičnu temu i biti prilagođen skupini korisnika – tek tada možemo biti sigurni da će doista biti zainteresiran za njega.
Povećanje dosega na Facebooku – najvažnija pravila
Nemojte svoju fan stranicu odmah osuditi na organski neuspjeh. Suprotno izgledima, organski doseg također može izazvati veliko zanimanje. Međutim, osnova je raznolikost. Držanje jednog oblika posta može biti na vašu štetu. Stoga je vrijedno eksperimentirati i testirati različite mogućnosti. I kako diverzificirati svoje postove? Zanimljiva opcija je, primjerice, glasovanje Facebook reakcijama koje se mogu postaviti na grafiku. Zahvaljujući tome, možete potaknuti svoju publiku da se uključi na nenametljiv način. To će donijeti mjerljive rezultate – sljedeće objave će se češće prikazivati korisniku, pa na taj način povećavamo mogućnost da će reagirati na ostale sadržaje koje kreiramo.
Osim već spomenutih live videa, vrijedi eksperimentirati i s različitim formatima objava. Igre, vrtuljci i gifovi samo su neki od prijedloga. Naravno, treba ih prilagoditi komunikaciji koja se odvija na fanpageu, no ne može se poreći da se mnoge naizgled krute poruke lako mogu razviti u kreativan sadržaj koji će unijeti dašak svježine na vaš fanpage.
Algoritmi Facebooka definitivno cijene opsežne priče, tako da videozapisi ili dijaprojekcije na stranici za obožavatelje definitivno mogu ići u vašu korist. Ako ne znate koja bi filmska produkcija dobro funkcionirala na vašoj web stranici, obratite se našoj marketinškoj agenciji. Možemo vam savjetovati i osigurati profesionalnu montažu koja će biti u skladu s vašim kreacijama.
CTA gumbi
CTA, odnosno poziv na akciju, nije ništa drugo nego pozivanje korisnika na akciju. Može se koristiti na dva načina: klasičnim pozivom uključenim u objavu (npr. “Pogledajte našu web stranicu!”) ili dodavanjem CTA gumba u objavu. Facebook vam omogućuje odabir između nekoliko dostupnih opcija. Isplati se njima privući ljude zainteresirane za temu i preusmjeriti ih, primjerice, na našu web stranicu, gdje će pronaći detaljnu ponudu.
Uključite se u RTM
Real Time Marketing je način na koji brend reagira na aktualna događanja. RTM obično uživa vrlo visoke preglede, pa postoji šansa da će određeni korisnik cijeniti vašu kreativnost i odlučiti lajkati stranicu kako bi na njoj ostao dulje. Problem s RTM-om je što se lako možete odmarati na lovorikama. Jedna učinkovita objava jednom godišnje sigurno neće riješiti vaše probleme dosega. Stoga ga vrijedi tretirati kao dodatnu opciju i imati RTM na pameti kako biste mogli reagirati kad vam se ukaže prilika. No, podsjetimo da sam RTM neće izgraditi komunikaciju i trebao bi biti dodatak cjelini, a ne “glavno jelo”.
Izbjegavajte prosjake
“Prosjačenje” se definira kao prisiljavanje na reakciju putem postova koji potiču lajkove, dijeljenje ili komentare (npr. “Označi osobu koja…). Vrijedno je znati da Facebookov algoritam može lako otkriti takve radnje i kazniti korisnike za njihovo korištenje. Na neki način? Ograničavanje dometa – a to je upravo ono što ne želimo! Angažiranje fanova samo po sebi nije loša ideja, ali trebali biste to izbjegavati u imperativnom raspoloženju jer se umjetno povećanje popularnosti vaše stranice može lako otkriti.
Grupa povezana s tvrtkom
Vrijedno je znati da veliki doseg može generirati pitanja postavljena u grupama i sadržaj koji se tamo pojavljuje. Stoga je vrijedno koristiti grupu kao dodatni komunikacijski kanal. Tu, primjerice, možete kreirati ekskluzivnu grupu primatelja koji će prvi biti obaviješteni o novim proizvodima ili popustima. Grupe su zaista zanimljiva opcija za promociju vašeg poslovanja i posredno podržavaju organski doseg na web stranici. Vrijedi ih se prisjetiti! Kako voditi grupu poduzeća na Facebooku? Svakako vrijedi poslušati glas potrošača i ponuditi sadržaj koji očekuju. Dodatno, također možete dijeliti poveznice na postove objavljene na fan stranicama u grupi, što će jamčiti generiranje dodatnog organskog interesa.
Organski ili plaćeni?
Iako postoji mnogo načina za izgradnju organskog dosega, ne može se poreći da oglašavanje također igra ulogu u povećanju dosega. Dobro ih je upamtiti, iako naravno treba naglasiti da ni najbolja reklama neće obraniti dosadan sadržaj koji se ponavlja. Stoga ga vrijedi održavati svježim i stvarati sadržaj koji će primatelji željeti redovito čitati. Kada pripremate sadržaj za plaćenu pokrivenost, također je dobro razmisliti o stvaranju objava koje bi mogle biti zanimljive potencijalnim novim primateljima. Bitne su i postavke samog oglasa. Učinkovit način povećanja dosega može biti promoviranje pojedinačnih publikacija. Vrijedno je odrediti mjesečni budžet i postaviti stalni oglas koji se može mijenjati ovisno o vašim potrebama. Zahvaljujući tome, generirat ćete dodatnu aktivnost koja, u kombinaciji s plaćenim oglašavanjem, može stvoriti nove obožavatelje.
Kao što vidite, postoji mnogo načina da povećate svoj doseg na Facebooku. Najvažnije pravilo ipak je ne spavati na lovorikama i voditi računa o raznolikosti. Nekonvencionalni formati privlače pažnju korisnika. Naravno, to zahtijeva uključenost u vođenje web stranice tvrtke – jednostavno objavljivanje informacija bez grafičkog dizajna definitivno nije dovoljno. Ukoliko nemate vremena za pripremu i obradu profesionalnih produkcija tvrtke, grafika ili slajdova za karusele, obratite nam se. Naši stručnjaci iz marketinške agencije time se svakodnevno bave pa će vam rado pomoći u pripremi prigodnih kreacija. Također vas pozivamo da provjerite cjelokupnu ponudu naše interaktivne agencije u Poznańu!