Prije pokretanja marketinških aktivnosti svaka tvrtka treba stvoriti personu, odnosno sliku kupca koji će biti primatelj naših aktivnosti. Ovom se zadatku isplati ozbiljno pristupiti jer nam omogućuje suziti i specificirati skupinu primatelja, a time i povećati šanse za bolju prodaju. Ne kaže se bez razloga da proizvod namijenjen svima nije dobar proizvod. Sve ponude trebaju imati unaprijed definiranog primatelja. Zašto se isplati stvoriti personu i kako to učiniti?
Osobnost – što trebate znati o njoj
Dobro kreiran profil vašeg primatelja omogućit će vam da odgovorite na nekoliko desetaka pitanja vezanih uz prosječnu osobu koja prati brend. Vrijedi započeti s najjednostavnijim stvarima i postupno ih proširivati. Primjerice, jedna od osnovnih stvari je dob primatelja. Za grupu dvadesetogodišnjaka i pedesetogodišnjaka morat će se napraviti potpuno različite reklamne kreacije. Odabir pravih društvenih medija također može biti važan. Mladi se najčešće okupljaju oko web stranica poput Instagrama ili TikToka, dok je starija publika prilično vjerna Facebooku. Vrijedno je to uzeti u obzir pri planiranju reklamnih kreacija na temelju profila osobe. Ako želimo doprijeti do određene društvene skupine, trebamo odabrati komunikacijske kanale koje dani ljudi najčešće koriste.
Spol također može biti važan podatak. Ako 95% publike vašeg kanala čine žene, vjerojatno ne vrijedi usmjeravati veliku pozornost na stvaranje objava namijenjenih muškarcima. Žene su te koje će najčešće koristiti vašu ponudu i u takvoj situaciji vrijedi se fokusirati na njih.
Još jedna važna stvar odnosi se na potrebe primatelja i razloge zbog kojih bi mogao tražiti vaše proizvode/usluge. Trebaju li im za posao ili za usavršavanje? Ili možda upravo suprotno – služe za opuštanje i zato se kreiranje sadržaja treba fokusirati na slobodno vrijeme osobe? Vrijedno je analizirati sve elemente.
Druga detaljna pitanja na koja je vrijedno odgovoriti prilikom izrade profila osobe uključuju, na primjer, pitanje interesa. Može biti povezano i s onim što osoba traži i s mjestima koja najčešće posjećuju na internetu. Prikupljena znanja mogu biti korisna brendovima koji planiraju suradnju s influencerima. U takvoj situaciji trebaju upoznati primatelje koji će zaista cijeniti preporuku osobe.
Također je dobro razmotriti moguće društvene veze. Različiti proizvodi trebaju biti usmjereni, primjerice, na obitelji s djecom, a ostali na samce. Primjerice, određena skupina primatelja koji planiraju vjenčanje bit će zainteresirana za organizatore vjenčanja te se u takvoj situaciji definitivno ne isplati ulagati u oglašavanje koje je dostupno preširokom krugu potrošača.
Među važnim pitanjima također je dobro obratiti pozornost na vrijednosti koje su važne za primatelja, njegov stil života i financijsku situaciju; ona također može biti presudna. Važni su i razlozi zbog kojih bi osoba željela koristiti vaš proizvod. Što će to promijeniti u životu određenog potrošača? Zašto mu to treba? Razmišljanje o potrebama vrlo je važno, posebice u kontekstu kreiranja prodajnog sadržaja. Izravno obraćanje potrebama, postavljanje problema i pokušaj njegovog rješavanja konkretnom ponudom može rezultirati vrlo dobrim prodajnim rezultatima.
Govoreći o problemima, dobar profil osobe također bi trebao uzeti u obzir njihove brige. Zahvaljujući tome, vaša će ponuda proizvoda moći bolje odgovoriti na moguće nedostatke tržišta. Na primjer, ako vaš kupac cijeni prirodnu kozmetiku, ali istovremeno ima problema s pronalaskom ekološke ambalaže koja se može u potpunosti reciklirati, šampon u pločicama može biti rješenje za njihov problem. Potencijalni problemi osobe dobar su trag za izgradnju komunikacije i vrlo su korisni pri planiranju reklamne kampanje.
Gdje pronaći informacije o zbirkama?
Možete dobiti informacije o ljudima zainteresiranim za vaše poslovanje iz mnogih izvora. Primjerice, dosta informacija može se dobiti iz Facebook statistike, iako je naravno u tom slučaju potrebno web stranicu voditi barem nekoliko mjeseci. Ovo može biti dobra opcija za ljude koji planiraju proširiti svoje prodajne ciljeve i žele bolje razumjeti svoju publiku. Naravno, statistika Facebooka odnosi se samo na ovu društvenu mrežu, tako da nije moguće stvoriti punu publiku na temelju njih. U tu svrhu vrijedi koristiti vrlo detaljne podatke Google Analyticsa. Tamo navedene informacije omogućit će vam da saznate dob primatelja, njihov spol i sličnosti u interesima. Osim toga, zahvaljujući Google Analyticsu, saznat ćete nešto o kupovnim preferencijama svojih primatelja. Korisne su i informacije o demografskim podacima i vremenu koje primatelj provede na vašoj web stranici. To olakšava planiranje, na primjer, remarketing aktivnosti.
Ponekad koristan izvor informacija o zbirkama može biti i… konkurencija. Pogledajte na koga konkurentne tvrtke ciljaju sa svojim proizvodima i koliko su popularne. Ne potičemo vas da slijepo kopirate postupke, već da ostavite oči i uši širom otvorene. Možda će vas neke aktivnosti potaknuti na akciju i ocrtati novo polje mogućnosti.
Je li ciljana skupina persona?
NE. Ciljna skupina može uključivati nekoliko različitih ljudi. Ovisno o raznolikosti ponude, pojedine kampanje možete usmjeriti različitim osobama. Na primjer, ako proizvodite dodatke prehrani, jedan od njih možete usmjeriti mladim ženama koje žele njegovati kosu, kožu i nokte. Drugi, pak, može podržati funkcioniranje mozga, pa ga vrijedi usmjeriti, primjerice, studentima koji tijekom nastave obavljaju naporan mentalni rad. Ova podjela će vam olakšati planiranje aktivnosti. Sve osobe – i žene koje brinu o svom izgledu i studentice – činit će jednu ciljnu skupinu, ali imaju različite motive. Zato je vrijedno točno okarakterizirati tipove ljudi do kojih želite doprijeti, kao i one koji su do sada bili zainteresirani za vašu ponudu.
Koliko osoba treba izraditi?
Ovdje nema jednog pravog odgovora. Tvrtke s vrlo širokom ponudom vjerojatno će trebati više ljudi nego mala poduzeća, ali ipak – ovdje nema jedinstvenog pravila. Jednostavno vrijedi pažljivo analizirati svoju ponudu i prikupljene podatke te razmisliti kome ponudu treba uputiti. U početnoj fazi razvoja poslovanja i ostvarivanja prodajnih ciljeva vrijedi se fokusirati na jednu, maksimalno dvije osobe i u potpunosti razviti sadržaj usmjeren na njih. Tek s vremenom, kada uočite moguće nedostatke i nove prilike, treba razmišljati o daljnjem razvoju svoje ciljne skupine.
Također je dobra ideja da se redovito vraćate analizi svog osobnog profila. Zašto? Jer podaci prikupljeni prije nekoliko godina danas mogu biti potpuno zastarjeli. Online prodaja se dinamično mijenja, a svake godine raste broj mobilnih korisnika koji se odlučuju na kupnju putem pametnih telefona. Takve se stvari moraju uzeti u obzir prilikom izrade ponude, primjerice na web stranicama ili profilima na društvenim mrežama. Potičemo vas da barem jednom godišnje iznova pogledate analize vezane uz zainteresirane za vaše poslovanje i po potrebi ažurirate podatke.
Stvaranje persone u marketinškoj agenciji
Ne znate kako prikupiti podatke i izraditi puni profil osobe? Ili biste možda radije prepustili ovaj zadatak nekom drugom? Za to smo mi! Kao interaktivna agencija, možemo prikupiti potrebne informacije s društvenih mreža i Google Analyticsa, a zatim osigurati stvaranje profesionalne skupine ciljane publike. To će vam olakšati planiranje komunikacije na društvenim mrežama i prodajnih ciljeva. Osim toga, s određenom ciljnom skupinom puno je lakše kreirati učinkovite reklame koje donose opipljivu korist već od prvih dana. Ako želite koristiti naše usluge, kontaktirajte nas. Što prije napravite profil profesionalne osobe, to ćete bolje rezultate postići u budućnosti.
Naša agencija redovito prati statistike u Google Analyticsu, zahvaljujući čemu lako uočavamo aktualne trendove i promjene koje pogađaju pojedine ciljne skupine. S nama ne morate brinuti o detaljima. Za sve ćemo se osobno pobrinuti! Također vas pozivamo da se upoznate s cjelokupnom ponudom marketinške agencije. Također možemo pripremiti set personaliziranih oglasa za profil primatelja. Osim toga, stvaramo i odličan prodajni sadržaj.