Stvaranje imidža robne marke na društvenim mrežama proces je koji zahtijeva određeno vrijeme. Suprotno prividu, samo redovito objavljivanje fotografija nije dovoljno da brend postoji online. Vrijedi se usredotočiti na nekoliko osnovnih pretpostavki koje će vam pomoći da malo bolje promovirate svoju tvrtku na Instagramu. Ne znate odakle početi? Pogledajte naše prijedloge!
Račun tvrtke na Instagramu
Za početak, vrijedi se zapitati: isplati li se otvoriti poslovni račun na Instagramu? Definitivno da – Instagram je i dalje jedna od najposjećenijih društvenih mreža na internetu. Stoga je dobro pokazati se ne samo na Facebooku, nego i ovdje. Međutim, Instagram račun zahtijeva zasebnu strategiju. Zašto? Korisnici Instagrama već su se poprilično navikli na sve izraženiji oblik oglašavanja ove platforme. Ako samo napravite nekoliko postova s ponudama, najvjerojatnije nećete postići željeni učinak. Vrijedno je planirati stvaranje autentičnog sadržaja na Instagramu. To znači da stock fotografije vjerojatno ne dolaze u obzir! Preporučujemo da pogledate brendove koji, unatoč fokusiranosti na prodaju, mogu lako okupiti veliku zajednicu oko sebe. Uglavnom objavljuju fotografije snimljene osobno, a vezane uz određeni proizvod ili aktivnost odabrane osobe. Autentičnost je važan element izgradnje zajednice na Instagramu.
Razmislite kako možete predstaviti svoj proizvod u svakodnevnim situacijama. Naravno, ne mislimo na umjetno “uguravanje” proizvoda u svaku moguću fotografiju samo da bi nastala fotografija. Radije razmislite o tome kako privući svoju publiku. Konzistentne boje? Lijepe fotografije stvorene na nekoliko standardnih pozadina? Fokusirate se ne samo na sam proizvod, već i na aktivnosti tvrtke (stil života, smiješne situacije itd.)? Osobno kreiran sadržaj također se može nadopuniti zanimljivom grafikom s citatima, inspirativnim fotografijama i još mnogo, mnogo više. Postoji mnogo mogućnosti – važno je pronaći onu koja najbolje odgovara vašoj viziji tvrtke.
Poruka je važna
Samo reklamiranje proizvoda nije dovoljno da natjera korisnike da rado kliknu “slijedi”. Morate dati nešto više – zanimljiv sadržaj koji će učiniti da određena osoba duže ostane s vama. Bez obzira o čemu se radi, vrijedi razmotriti nekoliko oblika pružanja informacija. Instagram postaje sve razvijeniji i stvara više prostora za kreatore da pokažu svoje vještine. Dakle, možete odabrati ili klasičnu objavu fotografija na svom profilu, dodavanje brzih Insta-priča koje nestaju nakon 24 sata (ali odabrane se mogu spremiti) ili čak objavljivanje cijelih videa zahvaljujući dostupnosti IGTV-a. Ovo posljednje može biti korisno za izradu stručnih videozapisa. Kako ih koristiti? Toliko je mogućnosti! Dolje je nekoliko primjera:
Ako se bavite nakitom, možete snimiti video o pojedinačnim kamenima, razgovarati o njihovoj tvrdoći, upotrebi i zanimljivostima.
Ako prodajete dodatke prehrani, jednom tjedno možete snimiti video o odabranom vitaminu ili mineralu i njegovom djelovanju na organizam, kao i gdje se prirodno pojavljuje.
Ako prodajete kavu, možete pouzdano govoriti o određenim vrstama kave ili predložiti, na primjer, zanimljive recepte s ovim pićem. Inspiracije ne nedostaje – samo sjednite i planirajte svoje aktivnosti!
Budite sustavni
Ne može se poreći da u slučaju platformi kao što je Instagram, redovitost igra ključnu ulogu. Iz tog razloga vrijedi se prisjetiti redovitih publikacija. Naravno, shvaćamo da je voditi tvrtku, baviti se prodajom i upravljati društvenim mrežama u isto vrijeme definitivno previše za jednu osobu. Srećom, takvi se zadaci mogu lako delegirati. Marketinška agencija može umjesto vas voditi vaš poslovni račun na Instagramu. Ako ga ne želite predati u cijelosti, nema problema – možete naručiti, primjerice, objavu određenih unosa, zahvaljujući čemu ćete uštedjeti vrijeme, a sadržaj na vašem računu redovito će se objavljivati.
Raspored objavljivanja također pogoduje redovitosti. Vrijedi to učiniti, na primjer, mjesec dana unaprijed. Tada ćete imati dovoljno vremena da se pripremite za posebne praznike, napravite odgovarajuću grafiku, osmislite eventualne promocije itd. Mjesec dana je definitivno optimalno vrijeme za planiranje. Kako ne biste brinuli o naknadnom objavljivanju unaprijed napisanih postova, možete koristiti platforme koje će automatski objaviti vaše unose. U tu će svrhu vrlo dobro poslužiti posebni programi ili aplikacije za planiranje unosa. Posebno preporučujemo dva.
Hootsuite vam omogućuje da zakažete do 30 besplatnih objava mjesečno – možete ga koristiti i na računalu i na pametnom telefonu. Planoly je naš drugi prijedlog. Ova aplikacija ne samo da vam omogućuje planiranje čičaka, ali i unaprijed dodajte u profil (bez vidljivosti drugima, kako biste provjerili odgovara li fotografija ostalim do sada dodanim fotografijama. Ovo je izvrsna opcija za ljude koji su usredotočeni na vizualnu dosljednost i žele da njihove fotografije u potpunosti odgovaraju svakoj ostalo. Planoly vam također omogućuje praćenje vaše statistike.
Izbjegavajte nepoštene igre na Instagramu
Ponekad tvrtke pokušavaju skratiti kutove i započeti nepoštenu igru. Tada se obožavatelji često kupuju – cijena takve zabave kreće se od nekoliko stotina do čak nekoliko tisuća zlota. No, valja naglasiti da takve radnje nemaju smisla. Zašto? Instagram obraća pozornost na račune čija se aktivnost umjetno povećava i smanjuje njihov doseg. Nepošteno napredovanje nema smisla. Da, stjecanje pratitelja često je dugotrajan proces i ne možete računati na to da ćete preko noći skupiti npr. 10.000 ljudi zainteresiranih za vaš profil. Ali upamtite da brojevi nisu važni koliko kvaliteta. Dobar će profil s vremenom postupno jačati (bez umjetne promocije). Korak po korak do cilja!
Još jedan nepošten trik koji se ponekad koristi na Instagramu je lajkanje profila samo da bi nas netko zapratio. Kad to učini, ne sviđa nam se njegov profil. Valja naglasiti da je takvo ponašanje zaista prolazno i ne odražava se dobro na tvrtku. Nažalost, praksa “sviđa mi se na trenutak” još je uvijek prisutna i mnogi je ljudi koriste. Štoviše, često čak možete unajmiti tvrtku da se za to pobrine umjesto vas! Međutim, mi ne koristimo takve prakse – vjerujemo u prirodno izgrađene poligone.
Vodite računa o hashtagovima
Posljednji, ali ne i najmanje važan element izgradnje zajednice na Instagramu je korištenje hashtagova. Danas je to prava umjetnost! Vrijedno je pripremiti skupove hashtagova prilagođenih industriji. Na Internetu postoje mnoge tražilice s hashtagovima koje će vam pomoći da izgradite bazu podataka. Međutim, ne zaboravite koristiti diferencirane #s, a ne samo generičke. Postoje vrlo popularni hashtagovi s kojima se prilično teško istaknuti – uz njih se dnevno doda toliko fotografija da će nakon nekoliko minuta vaša nestati u gomili drugih. Stoga pokušajte pronaći nekoliko malo manje popularnih hashtagova koje posjećuje određena publika.
Koristite ih redovito – pobrinite se da ispod svake fotografije bude oko 15 hashtagova. To će vam omogućiti da doprete do veće grupe ljudi. Također možete pokušati izraditi vlastite hashtagove i zatim ih koristiti za označavanje određene serije postova. Na taj će način korisnici lakše pronaći vaše ostale objave. Također ne zaboravite koristiti hashtagove u svojoj insta priči, posebno kada se pozivate na određenu seriju, na primjer. Također, pokušajte koristiti ne samo engleske hashtagove, već i poljske – zahvaljujući tome ćete doći do određene skupine primatelja, među kojima netko ima priliku postati vaš budući kupac.
Kao što vidite, izgradnja zajednice na Instagramu nije nimalo težak zadatak, ali svakako zahtijeva predanost. Naravno, svjesni smo da si ne može svatko priuštiti praćenje odabranih hashtagova, ponovno objavljivanje, traženje najzanimljivijih tema za raspravu u objavama i redovito objavljivanje. Srećom, danas takve zadatke jednostavno možete prepustiti marketinškoj agenciji koja će upravljati vašim Instagramom! Zajedno možete stvoriti savršenu strategiju i tako osigurati bolju promociju brenda. Također zapamtite da Instagram koristi mlađa publika nego, na primjer, Facebook. Stoga je vrijedno voditi račun u stilu “bez pompe” i nepotrebnog promoviranja profesionalizma. Ovo je mjesto za malo zabave, kreativnosti i novih rješenja!