Posljednjih tjedana bilo je puno govora o ClubHousu, novom društvenom mediju. Čak su se čuli glasovi koji sugeriraju da ClubHouse ima šanse zamijeniti Facebook. I premda bismo bili oprezni s izgovaranjem takvih slogana, ne sumnjamo da nova aplikacija ima šanse postati moćan igrač – uostalom, njezina se vrijednost već sada procjenjuje na milijardu dolara! Što vrijedi znati o ClubHousu?
ClubHouse – elitna aplikacija za društvene mreže
Pitanje elitizma nedvojbeno je pridonijelo pompama oko ClubHousea. Trenutačno medij mogu koristiti samo osobe koje su od nekoga primile pozivnicu za prijavu. Štoviše, svaki pozvani korisnik na početku dobiva dvije pozivnice za distribuciju, a ponekad može dobiti i dodatne. Neki će ljudi učiniti sve da dobiju pozivnicu za ClubHouse – stoga ne čudi da se čak prodaju na Allegru za 50-100 PLN po pozivnici.
ClubHouse je trenutno dostupan samo korisnicima iPhonea, iako se radi na proširenju dostupnosti aplikacije. Vrijedi naglasiti da korisnici Androida mogu preuzeti ClubHouse aplikaciju, no radi se o potpuno drugom proizvodu, iako ima isti naziv. Stoga predlažemo da se za sada suzdržite od preuzimanja novog medija. Mnogi su se iznenadili kada je umjesto aplikacije za društvene mreže na njihove pametne telefone sletjela aplikacija za programiranje.
Kada je osnovan ClubHouse? Aplikacija je postala dostupna u prvoj polovici 2020., ali je popularnost medija zapravo porasla tek krajem godine. Trenutno je ovaj alat pod opsadom – svi žele dobiti pozivnicu za elitnu aplikaciju kako bi je mogli osobno testirati. Činjenica da ga koriste zvijezde showbiznisa i poznati poslovni ljudi, uključujući Elona Muska, Marka Zuckenberga i Oprah Winfrey, nedvojbeno dodaje prestiž mediju.
Što je ClubHouse?
Ova prilično minimalistična aplikacija jednostavna za korištenje fokusirana je na audio iskustvo. Drugim riječima, u ClubHouseu je naglasak na razgovoru. Ovdje nećete pronaći ploče ili zidove poznate s drugih društvenih mreža; sobe se pojavljuju u ClubHousu umjesto toga. Slična funkcija već se pojavila na Facebooku. No, tamo je “soba” naziv za video poziv u kojem može sudjelovati do 50 korisnika. U ClubHouseu to funkcionira malo drugačije. Sobe nemaju ograničenja (osim ako su zatvorene za nepoznate korisnike), pa im se uz suglasnost administratora možete slobodno pridružiti i slušati razgovore koji su u tijeku.
U ClubHouseu su sobe stvorene za ljude koji žele razgovarati o određenim interesima, hobijima ili temama koje su im važne. Ovdje doista nema ograničenja – samo odaberite temu i započnite glasovni razgovor. Ovaj medij je zanimljiv jer ima ogroman potencijal za okupljanje publike s potpuno novih mjesta. Pandemijski mjeseci pokazali su da je interes za podcastove (pa i one korporativne) zaista velik. U Poljskoj čak 27% korisnika interneta izjavljuje da sluša podcaste – to je velika skupina primatelja! Nije ni čudo da ClubHous vidi potencijal za daljnji razvoj audio platformi.
Kako funkcioniraju sobe u ClubHouseu?
Trenutno možete birati između tri različite vrste soba: otvorene, zatvorene i društvene. Otvorene sobe vidljive su svima iz perspektive pretraživanja. Ako ste zainteresirani za određenu temu, lako se možete pridružiti grupi diskutanata. Zatvorene sobe vidljive su samo pozvanim osobama i administratoru; ne mogu se pronaći iz perspektive tražilice. Konačna opcija su zajedničke prostorije; možete ih stvoriti za ljude koji vas prate.
Ono što je važno, svaka soba može imati vlastita pravila koja kreiraju administratori (iako to ne mora učiniti). Ako se pridružite sobi, vaša će ikona biti “u publici”. Ako se želite pridružiti razgovoru, možete kliknuti ikonu ruke kako biste izjavili da ste spremni za razgovor. Zatim će vam administrator dati riječ i vi ćete prijeći “na pozornicu”. Ako nakon slušanja razgovora zaključite da vam rasprava nije zanimljiva, možete je napustiti u bilo kojem trenutku bez obavijesti ostatka grupe. Ovo je prihvatljiva praksa na ClubHouseu – možete se tiho izvući ili se pridružiti raspravi bez problema.
ClubHouse – prilika za marketing?
Hoće li ClubHouse pronaći svoje mjesto u svijetu marketinga? Hoće li aplikacija zadržati popularnost nakon prvog ‘booma’ pokazat će naredni mjeseci. Ako je tako, zapravo bi mogao postati vrijedno mjesto za trgovce. To bi posebno trebalo zanimati influencere kojima je stalo do dobrog kontakta s publikom. Sobe se mogu koristiti kao alternativa nastupima uživo. Ovo će svakako biti dobra opcija za ljude koji ne vole biti ispred kamere, ali nemaju problema s razgovorom uživo.
Ograničavanje aplikacije samo na audio stranu njena je velika prednost – kao što su prošli mjeseci pokazali, korisnicima ne nedostaje ideja za zanimljivu upotrebu društvenih medija. ClubHouse je do sada ugostio, između ostalog: glazbeni koncert “Kralj lavova” koji svira i pjeva četrdesetočlana ekipa. Mjuzikl je poslušalo nekoliko tisuća ljudi. To pokazuje da je potencijal za kreativnost u novoj aplikaciji doista velik, samo ga treba znati iskoristiti.
Ljudi koji vole pripremati podcaste i žele proširiti prostor oko brenda sigurno će pronaći svoje mjesto u ClubHousu. Organiziranje zanimljivih razgovora s gostima uz mogućnost postavljanja pitanja iz publike nedvojbeno je atraktivan način prezentiranja određenih tema, posebno u vrijeme Covida. Pandemijska situacija još uvijek otežava organizaciju mnogih kulturnih i industrijskih događaja. I zato aplikacija koja povezuje kroz audijalnost nedvojbeno daje prostor za razgovor ljudima koji rješenja za sebe nisu pronašli među drugim medijima.
ClubHouse olakšava planiranje događaja – svaki korisnik ima pristup kalendaru u kojem može označiti dane i sate u koje će se održati predavanja koja ga zanimaju. Stoga se mnogi sastanci mogu planirati unaprijed. Ovo je važna informacija za tvrtke koje bi se u budućnosti željele pridružiti ClubHouseu.
Hoće li ClubHouse zamijeniti Facebook?
Ovo je malo vjerojatno; platforme rade drugačije. Vrijedi, međutim, naglasiti da su tvorci Facebooka izrazili spremnost za stvaranje vlastitog oblika ClubHousea koji bi bio dostupan na Zuckerbergovoj web stranici. Ovo nije prvi takav potez Facebooka – ranije je bio “inspiriran”, između ostalih, kratki prikaz videa i fotografija na Snapchatu odakle su kasnije proizašle Priče na Instagramu i Facebooku. Međutim, Facebook nije jedina platforma koja se zainteresirala za kopiranje glasovnih soba. Tvorci Twittera u prosincu su objavili da rade na sličnom rješenju.
Kako izgledaju oglasi na ClubHouseu?
U ovom trenutku aplikacija još ne nudi platformu za oglašavanje. Do sada su ClubHouse financirali investitori. Međutim, kreatori aplikacije najavili su da razmatraju različite mogućnosti, uključujući: plaćene ulaznice ili mjesečne pretplate. Utjecaji ili slavne osobe mogli bi zaraditi na napojnicama koje se mogu dodijeliti kreatorima sobe. U ovom trenutku nijedna od ovih opcija još nije stupila na snagu. Međutim, moguće je da će se prvi reklamni formati pojaviti u ClubHouseu sljedećih mjeseci.
ClubHouse – isplati li se pokušati?
Ne može se poreći da ClubHouse iz dana u dan gubi svoj elitistički prestiž. Zašto? Pa, trenutačno nekoliko milijuna ljudi koristi aplikaciju, što platformu čini sve inkluzivnijom. Ovaj proces će sigurno još brže učiniti aplikaciju dostupnom Android korisnicima.
Vrijedi naglasiti da, iako ClubHouse može biti zanimljivo mjesto za proširivanje znanja i sučeljavanje vaših stavova s drugima, ima veliki nedostatak – oduzima puno vremena. Sadržaj se ne može reproducirati s odgodom jer nestaje kada zatvorite sobu. To znači da se pojedinačni razgovori mogu slušati samo uživo. To može obeshrabriti ljude koji pokušavaju ograničiti svoje aktivnosti na društvenim mrežama. ClubHouse favorizira duži angažman, pa možda neće odgovarati svima. Ipak, isplati se isprobati novu aplikaciju kako biste vidjeli možete li u njoj pronaći nešto za sebe.
Zanimljivo, aplikacija je već blokirana u Kini. Država je najavila stvaranje vlastite verzije ClubHousea.