Hashtag je oznaka bez koje je teško zamisliti pokretanje društvenih mreža. To je često ključ uspjeha u stvaranju dosega. Ukratko, bitno je za vođenje fanpagea, posebno na Instagramu. Pitate se kako povećati publiku na vašoj web stranici? Provjerite kako ispravno koristiti hashtag!
Hashtag u nekoliko rečenica. O čemu se zapravo radi?
Hashtag je riječ, oznaka, koja definira određeni skup, kategoriju. Pomaže vam u kategorizaciji sadržaja društvenih medija. U današnje vrijeme to je bitno kada se vodi fan stranica. Naziv dolazi od dvije riječi – hash, odnosno popularna mreža, i tag – označavanje. Hashtag stvaramo pomoću # i ključne riječi, bez razmaka. Međutim, zapamtite da ne može sadržavati posebne znakove, ali su dopušteni brojevi, velika i mala slova. Ako ga izradite prema pravilima, hashtag će dobiti poveznicu i ostati aktivan. Dovoljno je kliknuti na poveznicu i doći ćete do oznaka sa zadanom riječi. Označavanje je započelo 2007. godine na najpopularnijoj web stranici na svijetu, Twitteru. Instagram je bio sljedeći, a trenutak kasnije, 2013. godine, Facebook je odlučio koristiti hashtagove. Sada je postao popularan i na YouTubeu i Tik Toku. Tvorac hashtaga je Chris Messina koji je odmah uočio njegov veliki potencijal. Od početka svog postojanja, hashtagovi su korišteni kako bi pokazali važnost i istaknuli najvažnije probleme.
Isplati li se koristiti hashtagove?
Glavni razlog zašto koristimo hashtagove je težnja za dobrom organizacijom onoga što želimo prenijeti. Hashtag je savršen za marketinške svrhe. Također nam pomaže da egzistiramo u online svijetu popularizirajući određeni slogan, koji također dopire do prave skupine primatelja. Također se može koristiti u mnogim drugim područjima, ne samo u društvenim medijima. Koristan je, primjerice, u programiranju, razmjeni trenutnih poruka ili grafici. Korištenje oznaka koristi se za proširenje vašeg dosega na društvenim mrežama, odnosno povećanje broja lajkova ili pratitelja. Također treba uzeti u obzir da hashtagove koristimo različito ovisno o specifičnosti web mjesta društvene mreže. Na primjer, kategorizacija oznaka izgleda drugačije na Instagramu nego na Twitteru
Kako koristiti hashtagove na Instagramu?
Upravo na Instagramu hashtagovi imaju najveću moć. Oni su prvenstveno odgovorni za postizanje dosega, novih primatelja i povećanje prepoznatljivosti. Instagram pruža mogućnost traženja sadržaja od interesa pomoću hashtaga. Zahvaljujući tome, možemo zaključiti da hashtag i Instagram ovise jedan o drugome. Osim toga, Instagram vam omogućuje praćenje određenog hashtaga. To znači da će se objave koje su označene pojaviti na početnoj stranici među objavama drugih osoba.
Ako stvarate objavu za Instagram, morate zapamtiti nekoliko pravila. Prije svega, broj hashtagova je važan. Instagram vam omogućuje dodavanje 30 oznaka. Možete ih koristiti sve ili se fokusirati na užu skupinu primatelja i tako personalizirati svoj sadržaj. Najbolje je objave tagirati prema temi koje se držimo, a ne duplicirati hashtagove ispod svake objave. Ako tek započinjemo našu avanturu s ovom društvenom mrežom i hashtagovima, vrijedi koristiti manje popularne, nišne, ali specifične oznake. Odabir hashtagova vrlo je važan. Ako ih neispravno koristimo, neće donijeti nikakvu korist, au ovom slučaju bolje ih je potpuno napustiti. Najbolje je koristiti svijetle, jasne, upečatljive slogane i svakako izbjegavati pretvaranje cijelih rečenica u hashtagove. Kada koristite označavanje na Instagramu, vrijedi se osloniti na marketing u stvarnom vremenu. To vam može pomoći da se istaknete kroz trenutne trendove, situacije i moderne oznake.
Korištenje hashtagova na Facebooku
Hashtagovi ne funkcioniraju tako dobro na Facebooku kao na Instagramu. Moglo bi se čak reći da slabe domet. Objava s hashtagom postaje manje atraktivna i smanjuje interakcije primatelja. Vođenje tvrtke Facebook nije lak zadatak; pa u ovom slučaju oznake možemo promatrati iz druge perspektive. Oglašavanje na Facebooku omogućuje nam korištenje hashtaga kada, primjerice, kreiramo kampanju. Zatim cijelu akciju obilježavamo jednim sloganom. Na taj način ga populariziramo i brinemo da osoba koja čuje određeni hashtag ili ga vidi na društvenim mrežama asocira na određeni brend. Međutim, nemojmo zaboraviti da je na Facebooku to dodatak; ovo nije bit poruke. Najvažnija stvar u našim objavama je sadržaj. Ukratko, hashtagovi na Facebooku su dodatak oglašavanju, također pomažu u organiziranju grupa, grupa i fan stranica.
Hashtag u marketingu
Označavanje je pokrenulo novi smjer u online marketingu. Otvorio je još jedan put za oglašavanje na internetu stvaranjem vlastitog slogana. Zahvaljujući korištenju oznaka, možemo doći do određene skupine primatelja koji nas zanimaju kao ciljnu skupinu. Ukratko, ako koristimo #winteroutfit, sigurniji smo da naš primatelj nije slučajno pronašao objavu, već namjerno, tražeći inspiraciju. Na taj način možemo zadovoljiti očekivanja našeg potrošača i pripremiti mu odgovarajući, gotov proizvod. Ako osoba traži inspiraciju, odmah će otići na našu web stranicu. Korištenjem hashtagova koji su u vrhu aktualnih trendova pridobit ćete veću grupu kupaca.
Poljski ili strani hashtagovi?
Imamo slobodu. Upamtimo da ako smo tvrtka koja posluje lokalno, držimo se poljskih oznaka. Ako koristimo engleske hashtagove, mala je vjerojatnost da ćemo zainteresirati stranog potrošača. Naravno, Poljaci također koriste pretraživanja na stranom jeziku, ali ipak, ako želimo doprijeti do određene skupine, prvo odredimo što naši potrošači očekuju i koji jezik komunikacije treba odabrati.
Hashtag u odnosu na brend. Isplati li se izraditi vlastiti hashtag?
Ovdje bi se dalo raspravljati. Trebamo uzeti u obzir činjenicu da ako smo nišna tvrtka koja ulazi na tržište, stvaranje vlastitog hashtaga može biti rizično Prvo, trebamo povećati svijest o brendu, već u ovoj fazi možemo stvoriti određeni slogan koji će biti povezan s našim brand i počnite s njim tag postove, ali u isto vrijeme nemojte odustati od njegova promoviranja. Hashtag može povećati prepoznatljivost brenda.
Kao što vidite, hashtagovi nam neće svugdje donijeti puno koristi, ali svakako otvaraju mnoge putove. Njihovim vještim korištenjem možemo povećati vidljivost web stranice i doći do nove publike.