Zbog činjenice da je Facebook u velikoj mjeri postao platforma za oglašavanje, Mark Zuckerberg odlučio je uvesti neka ograničenja. Uglavnom se odnose na rezanje dosega određenih objava i manje aktivnosti gdje se “umjetno” povećava kontakt s korisnikom. Facebook se sada navodno fokusira na autentične odnose. Kako pokrenuti fanpage da nas algoritmi ne zatrpaju?
-
Pažnja na komentare
Osnova dobro vođene fan stranice mora biti reakcija. No, prošlo je doba umjetnog buđenja fanova sloganima poput “označi u komentaru” ili “označi prijatelja koji…”. Facebook detektira ovu vrstu fraza i smanjuje doseg pa možete biti sigurni da će takve objave biti manje popularne. Najvrjednije objave su one koje sadrže komentare obožavatelja s određenim stavom – ne jednom ili dvije riječi, već dužom rečenicom. Odgovor s fanpage također bi trebao biti dulji i konkretan. Odgovaranje emotikonima ili jednom riječju također može negativno utjecati na vaš doseg!
-
Emisije uživo – za bolje reakcije
Video uživoje nešto što postaje sve popularnije među raznim kreatorima. Vrijedno je razmisliti bi li vaša tvrtka mogla osigurati takve prijenose uživo – analiza pokazuje da ovakav sadržaj može postići više reakcija od statičnih objava. Životi mogu biti i spontani i planirani – to zapravo ovisi o tome kako vaša tvrtka radi. No, ako planirate emitiranje, uzmite u obzir činjenicu da bi o tome bilo dobro obavijestiti svoje obožavatelje, npr. putem newslettera ili Instastoriesa. Također možete pitati u anketi na Facebooku koje vrijeme emitiranja obožavatelji preferiraju.
-
Facebook grupe – pravi angažman
Grupe su trenutno jedan od najboljih načina za dosezanje široke publike. Naravno, da bi ovo stvarno funkcioniralo, grupa bi trebala biti pravilno moderirana. Potrebno je ne samo reagirati na sadržaje koje objavljuju korisnici, već i biti aktivan i poticati razgovor. Nedostatak predanosti može uzrokovati kolaps grupe vrlo brzo – nitko ne želi pridonijeti tamo gdje nema odgovora. Također je vrijedno razmotriti kakav bi karakter trebao imati. Bi li to bilo mjesto za ležerno čavrljanje s obožavateljima ili možda zbirka specifičnih informacija i savjeta koje ljudi mogu koristiti svakodnevno? Karakter bi također trebao uvelike ovisiti o tome kako vodimo Facebook fan stranicu. Obožavatelji mogu očekivati profesionalno znanje od tvrtke koja se fokusira na prodaju ili usluge. Privatnicima je lakše kreirati labaviji sadržaj vezan uz temu bloga ili kreatora općenito.
-
Uključenost prijatelja
Dijeljenje sadržaja od strane privatnih osoba od velike je važnosti, ali… samo ako sadržaj izaziva određene reakcije. Tada možemo biti sigurni da će se doseg određene objave povećati. To je zato što je Facebook prenatrpan sadržajem i vjerojatnije je da će mnogi ljudi pročitati nešto što podijeli prijatelj nego tvrtka. U nekim se situacijama isplati upustiti se u dijeljenje sadržaja s privatnih računa, ali također morate paziti da ne pretjerate. Pretjerano “spamanje” vaših prijatelja na forumu može biti kontraproduktivno.
-
Koristite opciju “prvo prikaži”
Želite li biti sigurni da se vaši postovi neće izgubiti u labirintu informacija? Provjerite jesu li informacije najprije prikazane korisnicima. Možete ih potaknuti da to učine tako da ih obavijestite o gumbu “prvo pogledaj”. Zahvaljujući tome, nakon objave sadržaja, vaši će se unosi najbrže vidjeti na ploči. Naravno, moramo uzeti u obzir da neće svi udovoljiti našem zahtjevu, ali ako i nekoliko ljudi to učini, svejedno ćemo povećati doseg i vođenje Facebooka će imati više smisla.
-
Bez panike
Algoritam Edge Rank stalno će se mijenjati jer kreatori web stranice neprestano testiraju nova rješenja. Vrijedi se prilagoditi, ali ne pretjerano. Platforma društvenih medija već je dovoljno pametna i može otkriti kada, na primjer, pokušamo sakriti poveznicu u tekstu. Umjesto da pokušavate zaobići algoritme, bolje je usredotočiti se na uistinu vrijedan content marketing.