Fokusiranje na SEO jedna je od osnovnih grešaka raznih tvrtki, kako onih manje tako i onih iskusnijih. Iako dobro kreiran SEO nedvojbeno može utjecati na pozicioniranje web stranice, vrijedi zapamtiti da ga treba koristiti s oprezom. Ako vaš SEO ne radi, vjerojatno radite jednu od sljedećih pogrešaka. Provjerite na što morate obratiti pozornost kako biste izbjegli greške u budućnosti!
Pretjerana optimizacija ili zašto s njom ne biste trebali pretjerivati
Ponekad problem sa SEO-om koji ne radi dolazi zbog… naše pretjerane brige o web stranici. Ako kreirate previše sinonimnog sadržaja koji se nalazi na zasebnim podstranicama, Google će to lako detektirati i rezultirati lošijim pozicioniranjem. To će rezultirati učinkom suprotnim od željenog. Preoptimizirana web stranica brzo će izgubiti vjerodostojnost i pasti na ljestvici tražilica, stoga doista preporučujemo da pažljivo koristite SEO.
Kako prepoznati preoptimiziranost? Zapravo, može se manifestirati na nekoliko načina. Google će, između ostalog, uhvatiti: umjetno dodavanje riječi, npr. u podnožje ili stvaranje previše podstranica koje u konačnici vode do jednog proizvoda. Ako vam je stalo do dobrog pozicioniranja, imajte to na umu.
Pretrpavanje ključnim riječima – nemojte pretrpavati ključne riječi
Na nekim web stranicama još uvijek možete pronaći blokove teksta ispunjene jednom ili dvije ključne riječi. Imajte na umu da velik broj ponavljanja koja ostaju jedno uz drugo (npr. riječ “pizza” koja se ponavlja u svakoj ili svakoj drugoj rečenici) Google neće proći nezapaženo. Upotreba pretrpavanja ključnim riječima može vas čak dovesti do zabrane. Zasićenje vašeg sadržaja s previše ključnih riječi također ga čini vrlo neprirodnim i može odbiti stvarne korisnike, a ne samo umjetnu inteligenciju. Umjesto pretrpavanja ključnim riječima, bolje je napisati koncizniji sadržaj, razumljiv primateljima i sadržavati razumnu količinu ključnih riječi.
Nestrpljivost
Ako vaš SEO ne radi, možda… niste mu posvetili dovoljno vremena. Normalno je da želimo vidjeti učinke svog rada što je prije moguće – nažalost, u slučaju SEO-a morate biti strpljivi. SEO zahtijeva vrijeme, stoga ne očekujte brzu investiciju – obično se uz redovit rad prvi (i ne toliko zapanjujući) učinci vide nakon 6 mjeseci. Međutim, kako vrijeme bude prolazilo, situacija će se popravljati i to je dobra vijest! Stoga neka vas ne obeshrabri izostanak rezultata u prvim mjesecima – to je sasvim normalna pojava.
Prikrivanje ili ništa za skrivanje
Cloaking, tj. namjerno skrivanje nekog sadržaja na web stranici, može imati vrlo negativan utjecaj na pozicioniranje. To uključuje, primjerice, promjenu vidljivosti sadržaja – ako netko prijeđe mišem i označi određeno područje, vidjet će tekst, ali ako to ne učini, sadržaj će mu ostati nevidljiv. Vrijedno je utjecati na to da dok se korisnici mogu prevariti prikrivanjem, Google roboti ne mogu – ako se takve aktivnosti otkriju na vašoj web stranici, možete biti sigurni da pozicioniranje neće biti zadovoljavajuće.
Nekvalitetni linkovi – suradnja koja se ne isplati
Ponekad se razne tvrtke zbog dodatnih prihoda odluče na suradnju sa spam kompanijama; takve aktivnosti obično uključuju postavljanje vanjskih poveznica. Ove vrste preusmjeravanja također otkriva Google i mogu dovesti do nižeg pozicioniranja. Stoga je vrijedno zapamtiti pažljivo korištenje ne samo unutarnjih veza, već i vanjskih.
Dupliciranja u meta odjeljcima
Pisanje novih opisa za meta odjeljak može biti dugotrajan, pa mnogi ljudi odluče jednostavno zalijepiti postojeći sadržaj. Međutim, ako želite stvarno dobro pozicioniranje, razmislite o stvaranju novih, jedinstvenih opisa. Stvarno se isplati, iako je to prilično naporan posao. Naravno, ako ne želite gubiti vrijeme na pripremu opisa, to možete jednostavno prepustiti marketinškoj agenciji.