Long tail, tj. sintagma iz tzv “long tail” je jedan od učinkovitih načina pozicioniranja web stranice. Vrijedi pobliže proučiti ovu temu, posebno ako želite još bolje promovirati svoju web stranicu za e-trgovinu. Long tail velika je prilika za web stranice. Što vrijedi znati o ovim izrazima?
Što je dugi rep?
Long tail je izraz koji korisnici upisuju u tražilicu. Na primjer, kratka fraza bila bi “vjenčanica”, ali “vjenčanica s kratkim rukavima” može se smatrati dugom frazom, tj. dugim lailom. Takvi se izrazi obično sastoje od nekoliko riječi i predstavljaju detaljniji opis proizvoda ili usluge koju tražite.
Ostali primjeri dugog repa uključuju:
“Kako odabrati vjenčanicu?”
“Gdje organizirati djevojačku zabavu u Varšavi?”
“Gdje organizirati jeftino vjenčanje u Krakovu?”
“Marketinška agencija u Poznańu”
Dugačke fraze – zašto se isplati?
Iako se mnogi ljudi fokusiraju na kraće fraze, vrijedi preokrenuti ovaj trend i početi tražiti zanimljivije, duže fraze. Zašto? Budući da se fraze s kratkim repom jako eksploatiraju. To znači da je teže pozicionirati tekst, na primjer s izrazom “šalice”. Zauzvrat, “keramičke šalice za čaj” malo sužava polje pretraživanja i time povećava šanse da će osoba zainteresirana za keramičke šalice za čaj zaista doći do vaše web stranice.
Doći do prve pozicije u tražilici samo pomoću izraza “šalice” može biti jako teško ili čak nemoguće. U međuvremenu, korištenjem “keramičkih šalica za čaj” s dugim repom povećavate šanse za privlačenje novih korisnika. Ovaj se izraz može slobodno proširivati ovisno o asortimanu trgovine. “Keramičke šalice na dar”, “Šalice od poljske keramike”, “Keramičke šalice za kavu set” samo su neki od primjera dugih šalica koje vrijedi koristiti u trgovini šalicama. Također je vrijedno zapamtiti da će često korištene fraze imati nisku stopu konverzije. U međuvremenu, što se fraza rjeđe koristi, veća je šansa za visok koeficijent – vaša će web stranica brzo dobiti priliku za promociju u tražilici.
Kod korištenja dugih repova važno je i pitanje cijene. Dugi repovi obično su povezani s nižim troškovima pozicioniranja. I dok je teško promovirati web stranicu u prvim rezultatima koristeći prenatrpane fraze, fraze s dugim repom mogu biti jeftinije i stoga pristupačnije. Vrijedno je zapamtiti ovo, pogotovo ako imate ograničen proračun i znate da borba s divovima koji zauzimaju glavne ključne riječi nema smisla. Svakako prvo napravite svoju pozadinu!
Dugi rep – zašto je učinkovit?
Da biste razumjeli učinkovitost dugih repova, vrijedi se staviti u kožu potrošača. Ako tražimo cipele, obično ih pokušavamo opisati sasvim konkretno kako bismo uštedjeli vrijeme traženja. Koristit ćemo drugu frazu kada tražimo zimsku obuću, a drugu za sportsku obuću. Osim toga, tu je i naziv robne marke ili boja – i tako možete brzo kreirati određenu frazu koju će potrošač koristiti da pronađe svoju obuću iz snova.
Prisjetimo se i da je poljski jezik prilično specifičan. Ima ogroman potencijal za tvorbu riječi, zbog čega se fraze mogu stvarati gotovo beskonačno. To je ono što korisnici često rade, pogotovo ako nisu sigurni koji je naziv proizvoda koji traže. Tada pokušavaju “zaobići” ime i traže zamjene – iskoristite to! Na primjer, možete napisati članak u kojem ćete istaknuti netočnu i ispravnu nomenklaturu za određenu stavku.
Istraživanja pokazuju da dugi repovi mogu generirati do 70% prometa na web stranici. Naravno, ne treba računati na to da će članak s dugim repovima biti sasvim dovoljan za širu promociju naše web stranice – uostalom, zapamtite da duge repove koristi nešto manje korisnika od kratkih. Međutim, takvi su rezultati vrlo učinkoviti, pa u kombinaciji s drugim principima pozicioniranja mogu donijeti opipljive prednosti.
Tko bi trebao koristiti duge repove?
Long tail je prilika posebno za online trgovine. Duge fraze mogu se koristiti iu opisima proizvoda iu tekstovima na blogu. Potonji povećavaju šanse za visoko pozicioniranje web stranice. Zašto? Tekstovi blogova su obično dugi i mogu sadržavati nekoliko ključnih riječi. Na taj način primatelji lakše dolaze do ponude vaše online trgovine.
Long tails može se igrati na razne načine. Vodite li brend koji proizvodi ekološku kozmetiku? Koristite ga u svom pozicioniranju. Vaši dugi repovi mogu sadržavati specifične opise proizvoda, npr. “ekološka kozmetika za oblikovanje kose”. Na blogu možete pripremiti unos na temelju dugog repa “ekološka kozmetika cruelty-free lista”; ovo će generirati dodatni promet na vašoj web stranici.
Vrijedi koristiti duge repove, posebno u unosima na blogu – pogotovo zato što se većina izraza može koristiti za stvaranje gotove teme za unos! Primjer? Na temelju upita “kako izraditi web stranicu” možete napisati opsežan blog članak. Slično “Kako osnovati tvrtku Instagram”, “Kako se oglašavati na Facebooku korak po korak” ili “Google Ads reklamna kampanja”.
Kako odabrati duge fraze?
Svakako se vrijedi usredotočiti na fraze koje se pojavljuju u tražilicama. Nemojte sami smišljati izraze (osim ako se ne podudaraju s onim što korisnici traže), inače će biti teško privući ljude na vašu web stranicu. Duge fraze možete graditi primarno na temelju Google tražilice. Samo unesite odabranu ključnu riječ, npr. “marketinška agencija”, kako biste naišli na brojne izraze. Na isti način možete koristiti bilo koju lozinku.
Pokušavate li pozicionirati sportsku obuću? Upišite ovaj pojam u Google. Nakon što unesete dvije riječi, odmah ćete vidjeti daljnje prijedloge – “ženska sportska obuća”, “muška sportska obuća”,
“Nike ženske sportske cipele” itd. Vrijedno je upamtiti da se pojedinačni izrazi mogu dalje razvijati. Na primjer, nakon unosa “ženska sportska obuća”, možete vidjeti naknadne unose koji vode do određene ponude: “jeftina ženska sportska obuća”, “ženska sportska obuća rasprodaja” itd. Dugi repovi mogu se uspješno koristiti za izradu detaljnih opisa kategorija, kao i za pisanje već spomenutih blog zapisa.
Planeri ključnih riječi i dugi repovi
Također je vrijedno koristiti gotove alate koji sugeriraju izraze koje korisnici unose u tražilice. Ovdje možemo spomenuti, među ostalim, Google Ads i njegov alat za planiranje ključnih riječi koji vam omogućuje brz odabir učinkovitih fraza.
Google Search Console također je zanimljiva opcija za pretraživanje po ključnim riječima. Ovo je besplatan alat koji može koristiti svaki vlasnik web stranice. Google Search Console prikazuje ključne riječi koje korisnici koriste da dođu na vašu stranicu. Dodatno, alat također uzima u obzir broj klikova na danu lozinku. Ovo je vrlo korisna opcija jer vam omogućuje da odredite donosi li određeni dugi rep stvarno mjerljive rezultate.
Vrijedno je spomenuti i Senuto, web stranicu s brojnim materijalima za podršku razvoju web stranica. U Senutu možete koristiti, između ostalog, opsežan planer ključnih riječi. Ovo je korisna opcija za ljude kojima je ponestalo ideja i traže nove opcije za razvoj dugih repova na svojoj web stranici. Međutim, ako tek započinjete svoju avanturu s implementacijom dugih repova, počnite sa standardnim rezultatima tražilice i onima s Google Search Consolea. Ovo su besplatni alati koji pružaju mnogo informacija o pojmovima koje korisnici traže. Vrijedi ih koristiti za stvaranje opisa kategorija ili unosa na blogu. To povećava mogućnost da određena osoba posjeti vašu web stranicu.
Pozicioniranje web stranice pomoću dugih repova može biti dugotrajan. Ako ne želite gubiti vrijeme na ovo, koristite podršku naših SEO stručnjaka. Pronaći ćemo vam najprikladnije slogane, a zatim kreirati sadržaje i članke koji će privući primatelje. Znamo koliko važnu ulogu ima pozicioniranje u funkcioniranju web stranica i trgovina e-trgovine. Drago nam je što možemo pomoći poduzetnicima da poboljšaju svoju poziciju u tražilicama. Ne radimo to “mehanički” – prvenstveno nam je stalo do boljeg sadržaja, jer to je ono što privlači primatelje! Jeste li zainteresirani za našu ponudu? Onda nas kontaktirajte! Naši autori tekstova i SEO stručnjaci spremni su pomoći.