Pozicioniranje web stranice je dugotrajan proces, ali donosi mjerljive koristi. Zahvaljujući dobro provedenom pozicioniranju možete povećati prepoznatljivost svoje web stranice i time poboljšati prodaju. Provjerite što je točno pozicioniranje web stranice i na koje elemente trebate obratiti pozornost kako bi vaša web stranica bila vidljivija!
Što je pozicioniranje web stranice?
Pozicioniranje web stranica je proces kontinuirane optimizacije koji se sastoji od mnogo elemenata. Ovo zvuči prilično općenito, stoga vrijedi objasniti što točno ovaj pojam znači. To uključuje stvari poput:
Optimizacija koda web stranice
Vrijedno je naglasiti da je za funkcioniranje i pozicioniranje web stranice vrlo važno ono na čemu se temelji. Stoga je dobra ideja započeti sve promjene prilagodbom koda. Na što treba obratiti pozornost? Prije svega, dupliciranje sadržaja. Ako ih imate na svojoj web stranici, vrijedi ih ukloniti putem preusmjeravanja 301 Zapamtite da ako ne znate programirati, bolje je ne poduzimati takve radnje na svoju ruku. Web stranica najbolje pozicionira kada je kod ispravno napisan, odnosno u skladu s W3C smjernicama.
Ispravno napisan kod automatski jamči bolje pozicioniranje, dok onaj koji je izradio amater i sadrži puno grešaka može biti teško pozicionirati unatoč puno rada. Vrijedi to uzeti u obzir i ne povjeravati takav zadatak neiskusnoj osobi. Potičemo Vas da koristite usluge marketinške agencije. Izrada web stranica jedna je od naših specijalnosti.
Drugi važan element su Google algoritmi, koji bi također trebali biti uključeni u kod web stranice. Zašto? Budući da velika većina korisnika koristi ovu tražilicu, ne može se poreći da pozicioniranje web stranice uvelike ovisi o tome kako roboti čitaju vašu web stranicu u Googleu. Stoga bi kodeks trebao biti ažuriran na najnovije smjernice.
Također je vrijedno obratiti pozornost na pojedinačne elemente izvornog koda web stranice. Web stranica koju želite dobro pozicionirati trebala bi imati elemente kao što su meta tag naslov, meta tag opis i meta ključne riječi. Prvi od navedenih elemenata, odnosno meta title tag, je rezultat pretraživanja koji se prikazuje u naslovnoj traci u Google tražilici. Vidljiv je i korisnicima i tražilicama, stoga bi trebao biti savršeno optimiziran. Također bi trebao biti izrađen u skladu s načelima SEO-a i uključivati ključne riječi relevantne za vašu industriju.
Drugi važan element je meta tag description, odnosno opis stranice vidljiv u tražilici ispod svakog linka. Ovaj dio koda također će biti vidljiv korisnicima, stoga ga treba što više optimizirati za rezultate pretraživanja. Posljednji element, tj. meta ključne riječi, čitaju samo tražilice. Vrijedi ga nadopuniti jer omogućuje bolje definiranje tematike web stranice, a time i usklađivanje rezultata pretraživanja i točnije pozicioniranje.
Sadržaj je drugi od opsežnih dijelova “kontinuiranog poboljšanja web stranice”. Ne može se poreći da tekstovi na web stranicama utječu na pozicioniranje te treba stalno voditi računa o njihovoj kvaliteti, ali i kvantiteti. Ako želite da se vaša web stranica pojavi na prvoj stranici Google rezultata, trebali biste redovito ažurirati svoje tekstove. Bilo bi optimalno dodavati novi sadržaj svaki tjedan, na primjer, radi održavanja redovitosti. Naravno, samo dodavanje tekstova nije dovoljno – potrebno je osigurati i njihovu SEO optimizaciju. Sadržaj bi trebao uključivati važne ključne riječi preko kojih korisnici mogu lako doći do vaše web stranice.
Pisanje novih tekstova je jedna stvar, ali ako već duže vrijeme vodite svoju web stranicu, vjerojatno ste već objavili nekoliko unosa na njoj. Stoga optimizaciju vrijedi započeti poboljšanjem sadržaja koji već postoji na web stranici. Podijelite ga na odlomke i označite podnaslove (koristite H3, H4, H5 naslove). Dodajte ključne riječi na odgovarajuća mjesta i pokušajte poboljšati svoje naslove kako bi bolje odgovarali sadržaju koji korisnici traže.
Brzina web stranice je treći važan stup koji utječe na pozicioniranje. U vrijeme kada svi žele brzo doći do informacija, vrlo je važno da web stranica koja predstavlja naš online brend radi besprijekorno. Predugo učitavanje pojedinih elemenata može obeshrabriti određenog korisnika da iskoristi našu ponudu. Zato je jako važno da web stranica radi besprijekorno. Možete provjeriti njegovu brzinu pomoću besplatnog alata, kao što je Page Speed Insight. Određuje brzinu stranice na ljestvici od 1-100. Ovo je precizan način da odredimo koji elementi mogu usporavati našu web stranicu.
Važno je da vam Page Speed Insight omogućuje procjenu brzine stranice u smislu: punjenje na računalima i pametnim telefonima. Ovo je važno jer neki dodaci koji ubrzavaju učitavanje slika, na primjer, ne rade responzivno, pa čak i ako se web stranica brzo učitava na računalima, može usporiti na telefonima. Vrijedi provjeriti. Sve više ljudi odlučuje kupovati putem interneta ili tražiti informacije putem pametnih telefona, stoga ne bi bilo pametno zanemariti responzivnost web stranice.
Izgradnja veza – kako to utječe na pozicioniranje?
Posljednji element koji bismo željeli spomenuti je povezivanje. Vrijedno je znati da tzv link building također igra važnu ulogu u pozicioniranju. Zašto? To se odnosi na Page Rank metodu, prema kojoj se kvaliteta web stranice, između ostalog, određuje brojem poveznica koje upućuju izravno na određenu web stranicu. To znači da stranice koje imaju poveznice na našu web stranicu povećavaju svoju poziciju. Zato je vrijedno voditi računa o razvoju link buildinga kako bi web stranica bila još vidljivija.
Koje se poveznice razlikuju u izgradnji poveznica? Unutarnji i vanjski. Prvi tip su poveznice koje možemo sami generirati – preusmjeravaju korisnika na određene podstranice. Na taj način se možete, primjerice, pozvati na prethodne unose ili na ponudu u našoj online trgovini. Vanjske veze su one koje su drugi korisnici dodali na svoje stranice. Vrijedno je naglasiti da kada je riječ o vanjskim poveznicama, postoje i prirodne i nepoželjne prakse. Prirodno je kada netko podijeli našu objavu jer mu je, na primjer, bila korisna. Nepoželjne poruke su pak one koje imaju oblik spama, primjerice na blogovima ili web stranicama drugih korisnika. Preporučamo izbjegavanje spama jer roboti Google tražilice lako otkrivaju takve aktivnosti i mogu značajno smanjiti pozicioniranje vaše web stranice.
Kako doći do prijateljskih veza? Vrijedi stvarati dobar, kreativan i vrijedan sadržaj za primatelje. Tada će biti spremni dalje ih dijeliti, što pomaže u izgradnji mreže poveznica. Također je dobro podržati jedni druge u tom procesu putem društvenih mreža. Facebook ili Instagram odlično su mjesto za dijeljenje vaših unosa na blogu, a ako ih korisnik smatra korisnima i preporuči ih na svojoj web stranici, već ste izgradili svoju prvu vezu. To je prilično dugotrajan proces, ali se svakako isplati o njemu voditi računa jer pruža dobru podršku vidljivosti web stranice.
Ukratko, pozicioniranje web stranice prvenstveno se odnosi na poduzimanje radnji na različitim razinama. Izdvojili smo aktivnosti vezane uz web kod, kreiranje novog sadržaja i poboljšanje postojećeg sadržaja te izgradnju linkova. Valja naglasiti da sve ove aktivnosti zahtijevaju vrijeme i da se pozicioniranje neće promijeniti preko noći. Dobra je vijest, međutim, da se posao može obavljati na više razina istovremeno. Započnete li suradnju s interaktivnom agencijom, dobivate i podršku copywritera koji će se pobrinuti za sadržaj web stranice, programera koji će poboljšati kod i stručnjaka za društvene mreže koji objavom zanimljivog sadržaja može potaknuti primatelje posjetiti vašu web stranicu.
Isplati se dobro pozicionirati web stranicu u suradnji sa stručnjacima, jer tada imate priliku postići zadovoljavajuće rezultate u nekoliko mjeseci. Ako želite vidjeti što možemo učiniti za vašu tvrtku, samo nas kontaktirajte. Podignite poziciju svoje web stranice bez imalo truda zahvaljujući marketinškoj agenciji!