Iako je UX samo jedan od faktora koji utječu na pravilno pozicioniranje web stranice, ne isplati ga se preskočiti. Korisničko iskustvo postaje sve važnije za tražilice koje jako cijene web stranice prilagođene korisniku. Ako želite saznati kako UX utječe na pozicioniranje, skuhajte si dobru kavu i pročitajte naš članak!
Što je UX?
Prvo nekoliko riječi o samom UX-u. Korisničko iskustvo je korisničko iskustvo koje proizlazi iz posjete danoj web stranici. Jednostavno rečeno, UX ispituje je li određena web stranica čitljiva i poticajna za pregledavanje ili upravo suprotno. Važni UX elementi uključuju:
Estetika. Kao što je opće poznato, povezuje se s pozitivnim emocijama. Kada web stranica izgleda uglađeno, vjerojatnije je da će korisnik pročitati njen sadržaj. Estetika uključuje, između ostalog: fontove, slike, predložak, boje i opći stil korištene web stranice.
Transparentnost. Korisniku koji ulazi na web stranicu treba biti suočen s jasnom porukom – o kakvoj se web stranici radi, koji proizvod/uslugu nudi, gdje se mogu pronaći detalji itd.
Pristupačnost. Web stranica također treba biti čitljiva starijim osobama ili osobama s teškim oštećenjima vida.
Odaziv. UX također ispituje je li web stranica prilagođena mobilnim uređajima i učitava li se odgovarajućom brzinom.
Jasna procedura. Zadatak UX-a je i pratiti put potencijalnog kupca – od interesa za određeni proizvod do njegove kupnje. User Experience provjerava jesu li svi elementi koji omogućuju prijelaz na sljedeću podstranicu pravilno vidljivi i rade li ispravno.
Jasnoća teksta. Korisničko iskustvo također treba provjeriti je li određeni tekst napisan na jednostavnom, pristupačnom jeziku.
Interno povezivanje. To znači označavanje veza s drugim potencijalnim sadržajem koji bi mogao biti zanimljiv čitatelju ili jasno označavanje veza koje se odnose, na primjer, na trgovinu. Ovo također ostaje važno za UX, pa je vrijedno uključiti povezivanje na svoju web stranicu.
CTA. Poziv na akciju, tj. svi pozivi koji vas potiču na akciju, još je jedan element koji se ne smije zaboraviti pri stvaranju korisničkog iskustva.
UX i pozicioniranje – kakav je odnos?
Sada kada znamo što je UX i što je za njega važno, možemo prijeći na pitanje pozicioniranja. Ovdje također dodajemo nekoliko riječi objašnjenja za ljude koji nisu imali puno iskustva s tim. Ukratko – pozicioniranje je aktivnost koja je namijenjena poboljšanju vidljivosti web stranice na internetu. Pozicioniranje uključuje, između ostalog: tehničko stanje web stranice (brzina učitavanja), sadržaj na web stranici ili izgradnja linkova.
Već nakon ovog kratkog uvoda, možete vidjeti da će odnos između UX-a i pozicioniranja biti prilično značajan! Obje ove aktivnosti se međusobno nadopunjuju i obje treba uzeti u obzir ako želimo dobru vidljivost web stranice. Sada pogledajmo pojedinačne elemente pozicioniranja – pokazat ćemo vam kako konkretno koristiti UX za poboljšanje rezultata vaše web stranice!
UX u praksi – optimizacija sadržaja
Ne može se poreći da je jedan od najvažnijih elemenata pozicioniranja optimizacija sadržaja. Ako su tekstovi originalni, jedinstveni, dugi i napisani jednostavnim jezikom, vaša web stranica ima priliku istaknuti se među konkurencijom. Mogućnosti oko optimizacije sadržaja doista su beskrajne. Važno je znati prave ključne riječi koje se mogu ugraditi (u razumnoj količini!) u naslove i tekstualne blokove. To će privući Google robote i time povećati vidljivost web stranice.
Međutim, ovdje se UX mora susresti sa SEO-om na pola puta. Iako se ne može poreći da se dugi sadržaj kreira uglavnom za tražilice, ne treba zaboraviti da s druge strane monitora postoji pravi korisnik. I treba ga zanimati što stvaramo! Stoga bi optimizacija teksta za SEO trebala biti šlag na torti, a ne obrnuto. Uloga UX-a je fokusirati se na korisnika i obratiti pažnju na ono što ONIMA treba. Primjer?
Beskonačno pomicanje
Siguran sam da je svatko od vas prije nekoliko godina barem jednom upisao u Google: “Je li X trgovačka nedjelja?” Ako je tako, imali ste sumnjivo zadovoljstvo naići na brojne članke prepune ključnih riječi. Nakon dugog, stvarno dugog skrolanja, uspjeli ste saznati da navedena nedjelja nije komercijalna nedjelja. Poznato?
Ovo je primjer teksta koji je stvoren imajući na umu tražilice, ali ne nužno imajući na umu korisnika. Zapravo, isti bi tekst mogao biti puno lakši za korištenje da je jasan odgovor na pitanje uključen u prvi odlomak. U sljedećim odlomcima stvorenim za tražilice, naravno, možete stvoriti shematski sadržaj – korisnik je dobio ono što je tražio, pa je malo vjerojatno da će se pomicati dalje.
Idealno bi bilo da napravite tekst koji će čitatelja dovoljno zainteresirati da ga poželi pročitati u cijelosti. Međutim, moramo imati na umu da mnogi korisnici traže određene informacije i odmah zatvaraju web stranicu. U takvoj situaciji, UX bi trebao malo nadmašiti SEO i osigurati da sadržaj na web stranici ostane što čitljiviji i pojednostavljeniji. Ako na svojoj web stranici date jasan odgovor na pitanje čitatelja, tražilica će to sigurno cijeniti, a to će pozitivno utjecati na rezultate pretraživanja.
UX i tehničko stanje web stranice
Drugi važan element pozicioniranja je tehničko stanje web stranice. I dogodilo se da UX ovdje ima puno toga za reći! Korisničko iskustvo ispituje, između ostalog, da li se stranica učitava pravim tempom, da li nema dupliranja sadržaja ili nema 404 grešaka. Naravno, to je samo mala kap u moru onoga što utječe na tehničko stanje stranica. Dobro proveden UX svakako će ispitati i sigurnost web stranice (SSL certifikat i mogućnost potencijalne krađe podataka), brzinu učitavanja i izgled u glavnom izborniku.
Primjer? Iako je velik broj internih poveznica dobrodošao u SEO-u, njihovo nepromišljeno postavljanje na web stranicu može izazvati znatnu zabunu. UX će obratiti pozornost na to koji se linkovi trebaju istaknuti, npr. Možda bi označavanje kategorija različitim bojama ili navođenje onih koje su posebno važne (NOVE PROMOCIJE) moglo pomoći čitatelju da se snađe na web stranici. Čitljivost web stranice također utječe na njeno tehničko stanje – vrijedi zapamtiti!
Drugi primjer – vrijedi pružiti korisnicima mogućnost brzog povratka na zanimljiv sadržaj. U tu svrhu dobro je koristiti npr. vodoravnu navigaciju iznad teksta – to vam omogućuje lakši povratak na prethodnu podstranicu. Takozvani za pravilno pozicioniranje važna je breadcrumbs, odnosno navigacija kroz puteve, na koju upozorava UX. Zašto? Budući da pojedinačne podstranice pomažu robotima za indeksiranje razumjeti strukturu određene web stranice.
Pobrinite se za nove kupce zahvaljujući UX-u
Korištenje UX-a značajno povećava šanse za stjecanje novih kupaca. Pozicioniranje web stranice je jedno, ali zadržavanje kupaca na web stranici je drugo. Procjenjuje se da prosječna osoba može zadržati pažnju najviše 8 sekundi. To je vrlo malo – pogotovo kada želite u potpunosti prezentirati svoju ponudu. Međutim, ako svoju web stranicu učinite što je više moguće prilagođenom korisniku, to vam može donekle olakšati. Kombinacija korisničkog doživljaja i pozicioniranja izvrstan je način za poboljšanje konverzija i zadržavanje onih ljudi na vašoj web stranici koji do sada nisu bili potpuno uvjereni u vašu ponudu.
Pozicioniranje i korisnički doživljaj – što još vrijedi znati?
Želite li produbiti svoje znanje o gore navedenim temama? Na našem blogu pronaći ćete mnogo sadržaja! Između ostalog smo napisali: o tome koja je razlika između UX i UI, kako optimizirati online trgovinu za SEO i što je dugorepo pozicioniranje. Prije nego što prijeđete na praktične aktivnosti, svakako pročitajte naše baza znanja . Zahvaljujući tome, u bitku ćete krenuti dobro pripremljeni i nećete gubiti vrijeme na kasnije ispravljanje pogrešaka.
A ako trebate stručnjaka koji će izraditi određeni sadržaj, obratite nam se! Za vas ćemo pripremiti jedinstvene opise proizvoda, zanimljiv sadržaj za vaš blog ili landing stranicu i sve ostalo o čemu možete sanjati. Imamo bogato iskustvo u pozicioniranju web stranica, entuzijazam i tim spreman za rad na novom sadržaju.