Pozicioniranje je jedna od osnovnih aktivnosti kojom se povećava vidljivost određene web stranice u tražilicama. No, valja znati da se samo pozicioniranje sastoji od mnogo čimbenika, a taj proces uključuje ogroman posao. I zato se toliko ljudi odlučuje koristiti usluge SEO tvrtke koja se bavi pozicioniranjem. Ovo je odlična opcija jer vas oslobađa tereta učenja tajni pozicioniranja i osigurava dobre rezultate već u prvim mjesecima suradnje. Ipak, vrijedi znati kako prepoznati dobru pozicionu tvrtku; time ćete se uštedjeti muke i nepotrebnog trošenja novca na početku suradnje. Provjerite na što vrijedi posebno obratiti pažnju!
SEO agencija za pozicioniranje – crvene zastavice
Ono što bi vas posebno trebalo brinuti prilikom susreta sa SEO agencijom je obećanje brzog pozicioniranja vaše tvrtke. Svaki SEO stručnjak zna da za dobro pozicioniranje treba vremena i sigurno nije moguće sve aktivnosti obaviti u desetak dana. Pozicioniranje je proces koji uključuje rad copywritera, content marketing, link building, reviziju i konverziju. Iako se većina ovih faza može izvoditi paralelno, sve one zahtijevaju najmanje nekoliko mjeseci intenzivnog rada. To znači da sve ponude koje jamče brzo pozicioniranje vaše web stranice ne govore punu istinu.
Čuvajte se i tvrtki koje otvoreno jamče postizanje određene pozicije (npr. prva pozicija u Google tražilici). Niti jedna tvrtka to ne može otvoreno jamčiti, jer na samu poziciju ne utječe samo rad na pozicioniranju, već i Googleovi algoritmi.
Budite oprezni s ponudama koje jamče vrlo velike popuste. Iako može izgledati ohrabrujuće iz perspektive klijenta, zapamtite da grupa od najmanje nekoliko stručnjaka mora raditi na pozicioniranju. Lako možete izračunati da bi uz stvarno nisku cijenu paketa takve aktivnosti bile potpuno neisplative za tvrtku. To znači da je ili jedna osoba odgovorna za cjelokupno pozicioniranje ili se aktivnosti odvijaju na neprofesionalan način. Nažalost, oba ova slučaja vjerojatno ne znače ništa dobro za vašu web stranicu.
Neke tvrtke u ugovoru nude jako dug otkazni rok, što klijentu ne ide u prilog. Ne zaboravite da sklapanje ugovora na dulje razdoblje, npr. nekoliko mjeseci, nije loša stvar – međutim, trebali biste moći iskoristiti jednomjesečni otkazni rok u bilo kojem trenutku trajanja ugovora.
Također preporučujemo izbjegavanje suradnje s tvrtkama koje vam ne planiraju dodijeliti namjenskog upravitelja računa. Važno je imati kontakt s jednom osobom odgovornom za uslugu. Zahvaljujući tome možete slobodno postavljati pitanja, razgovarati o mjesečnim izvješćima ili planirati daljnje aktivnosti. Time se ujedno organizira rad s agencijom i poboljšava komunikacija.
Po čemu se ističe dobra SEO tvrtka?
Provest ćemo reviziju vaše web stranice
Audit je u osnovi prvi korak prema poduzimanju radnji vezanih uz pozicioniranje. Zahvaljujući njoj možete otkriti sve neispravne elemente na web stranici koji mogu rezultirati lošijom pozicijom u tražilicama. Dodatno, revizija može pokazati, primjerice, vidljivost vaše web stranice u odnosu na konkurenciju, provjeriti brzinu web stranice i predložiti daljnje radnje.
Poslušajte očekivanja kupaca
Bez obzira radi li se o velikoj, dinamično poslujućoj tvrtki ili malom brendu usmjerenom na lokalne aktivnosti, SEO agencija uvijek treba osluškivati očekivanja klijenta. Ako vam tvrtka pokušava nametnuti određena rješenja, iako znate da u vašoj branši nešto jednostavno ne funkcionira – budite oprezni. Dobra SEO agencija prvo će se raspitati o vašim poslovnim ciljevima, a zatim u suradnji s vama odabrati ključne riječi. Zahvaljujući tome, moći ćete provjeriti odgovaraju li zadani slogani stvarno djelatnostima Vaše tvrtke i hoće li donijeti mjerljive rezultate u vidu novih primatelja Vaše web stranice.
Pripremite dobar SEO audit
Već u fazi pripreme revizije možete utvrditi pristupa li tvrtka pošteno pitanju pozicioniranja. Revizija bi trebala pružiti detaljne informacije s pisanim smjernicama o tome što bi trebalo promijeniti i implementirati na web stranici. Ako su informacije vrlo općenite ili slabo povezane s djelatnošću vaše tvrtke, tada je revizija vjerojatno ili površno tretirana ili tvrtka za sve klijente ima pripremljen jedan predložak koji jednostavno malo modificira.
Brine se o optimizaciji web stranice za SEO
Ako se određena tvrtka fokusira samo na aktivnosti oko ključnih riječi, bolje je odmah napustiti takvu suradnju. Naravno, odabir pravih fraza i njihovo pozicioniranje, npr. korištenje tekstova, od velike je važnosti za vidljivost web stranice. Međutim, to ne znači da se SEO aktivnosti trebaju usredotočiti samo na ključne riječi. Optimizacija same web stranice – aktivnosti vezane uz meta tagove, URL adrese, preusmjeravanja, uklanjanje duplikata sadržaja i briga o opisima ispod fotografija ili grafika – također su vrlo važne. SEO također podrazumijeva optimizaciju linkova i uklanjanje grešaka na web stranicama koje mogu znatno sniziti poziciju web stranice u Googleu. Vrijedno je zapamtiti ovo i pitati se što točno sadrži određeni paket. Zahvaljujući tome, možete biti sigurni da će vaša web stranica biti stvarno dobro optimizirana.
SEO tvrtka brine o pristupu statistikama
Osnova za praćenje promjena napravljenih na web stranici je, naravno, analiza statistike. Ako je SEO tvrtka ozbiljna, vjerojatno će trebati pristup vašem Google Analyticsu i Google Search Consoleu. Prvi alat omogućuje, između ostalog, za praćenje kretanja na web stranici i ponašanja korisnika koji posjećuju određenu web stranicu. Google Search Console fokusiran je na analizu izvedbe vaše web stranice u odnosu na Googleove zahtjeve. Oba ova alata neophodna su za webmastere, a trebali bi ih koristiti i SEO stručnjaci.
Tvrtka posjeduje Google Analytics certifikat
Pitanje certifikata prilično je kontroverzno u SEO industriji, jer ne postoji jedinstveni “certifikat za pozicioniranje”. Naravno, možete proći obuku koja će na neki način potvrditi stečeno znanje, ali u slučaju SEO stručnjaka preporuča se pogledati samo jednu akreditaciju. Riječ je o Google Analytics Certifikatu koji se može dobiti tek nakon položenog Google ispita. Takav certifikat potvrđuje da određena osoba zaista posjeduje potrebna analitička znanja.
Tvrtka može implementirati SEO na različite CMS-ove
CMS ili sustav za upravljanje sadržajem softver je koji vam omogućuje pokretanje web stranice. Mnoge tvrtke biraju klasični CMS, odnosno WordPress, kao osnovu za svoje web stranice, no vrijedi podsjetiti da takvih sustava ima još puno, puno više. Ako imate drugi sustav za upravljanje sadržajem, vrijedi prvo pitati agenciju podržava li određeni CMS.
Tvrtka za SEO traži fraze ‘dugog repa’
Dobra tvrtka za pozicioniranje pobrinut će se da popis Vaših ključnih riječi sadrži i tzv fraze s dugim repom. Često se pretvaraju u učinkovitije dosezanje novih primatelja. Fraze s dugim repom omogućuju bolju konverziju, ali se mogu i češće mijenjati – budući da su točnije, često imaju sezonski oblik. To se lako može primijetiti, posebno u e-trgovini, gdje su svi pokloni i srodni slogani popularniji, npr. pred Dan žena ili Božić. Prije nego potpišete ugovor, raspitajte se planira li tvrtka ažurirati popis ključnih fraza i pratiti njihovu popularnost među korisnicima.