Revizija sadržaja nije ništa drugo nego provjera tekstova koji se pojavljuju na određenoj web stranici. Vrijedno je s vremena na vrijeme napraviti takvu reviziju ili je naručiti profesionalcima. Zašto? Jer zahvaljujući tome, na tekstove ćete gledati svježim okom, uočit ćete praznine koje treba popuniti i osigurat ćete još bolje pozicioniranje. Provjerite što trebate znati o reviziji sadržaja na web stranicama!
Zašto se isplati izvršiti reviziju sadržaja?
Audit vam omogućuje otkrivanje grešaka koje mogu rezultirati lošijom optimizacijom vaše web stranice. Detaljnom analizom provjerit ćete učestalost objavljivanja teksta kao i njihovu duljinu. Ovo je vrlo važno za pravilno pozicioniranje. Preporuča se redovito objavljivanje publikacija, npr. 1-2 puta tjedno. Održavanje takve redovitosti barem 3 mjeseca donijet će rezultate u vidu bolje vidljivosti web stranice.
Ne zaboravite da učestalost objavljivanja treba ovisiti o tome koliko dugo vaša web stranica postoji. Novostvorene web-stranice trebale bi se pobrinuti da češće dodaju nove sadržaje jer će im to omogućiti i izgradnju internih poveznica. Međutim, ako vaša web stranica postoji mnogo godina, rjeđe dodavanje sadržaja savršeno je prihvatljivo. Međutim, vrijedno je zapamtiti održavanje pravilnosti.
Zahvaljujući reviziji sadržaja web stranice saznat ćete koji sadržaj donosi najviše pogleda i publike. To je važna informacija, što znači da je tekst dobro prilagođen ne samo načelima optimizacije, već prije svega očekivanjima primatelja. Prisjetimo se da prvo uvijek trebamo uzeti u obzir način na koji korisnici razmišljaju. Pri formuliranju ključnih riječi obratite pozornost prvenstveno na ono što potrošači traže. Zahvaljujući tome, vaši tekstovi imaju priliku zaista se istaknuti među ostalima i steći veliku popularnost.
Tijekom revizije provjerava se i stil tekstova. Ne obraća svaki kreator pažnju na to, ali bi trebali. Poljski jezik malo otežava ovaj zadatak – imamo relativno malo jednosložnih riječi, pa nam rečenice automatski postaju duže. Ipak, upamtite to tijekom revizije i pokušajte sagledati tekst iz perspektive primatelja. Važno je da sadržaj bude napisan jezikom koji je svima dostupan i razumljiv. Birajte kratke rečenice, jasne poruke i odgovarajuću podjelu teksta.
Kako provesti reviziju teksta?
Za početak vrijedi pogledati aktivnosti natječaja. Ponekad može biti osvježenje izaći izvan okvira. Praćenje aktivnosti konkurenata može se provoditi na različite načine; u slučaju poduzeća koja djeluju prvenstveno lokalno, vrijedi napraviti popis od 4-5 sličnih poduzeća na tom području i zatim pripremiti izvješće o njihovim aktivnostima. Koje tekstove stvaraju? Koliko često objavljuju? Je li im stalo do načela SEO-a? Jesu li tekstovi kvalitetni? Odgovori na ova pitanja omogućit će vam da odredite gdje se nalazite na ljestvici internetskih tvrtki. Zahvaljujući tome, otkrit ćete i nepravilnosti na svojoj web stranici i odmah ćete znati što treba implementirati u novi akcijski plan.
Istodobno, vrijedi pogledati i koje fraze koristi konkurencija za pozicioniranje. Ponekad je vrijedno provjeriti nedostaje li vam nešto slično. S druge strane, na temelju tih izraza možete početi stvarati vlastite izraze koji će privući korisnike zainteresirane za temu.
Prilikom provođenja revizije također je potrebno obratiti pažnju na više tehničkih aspekata, poput stvaranja poveznica. Linkanje je jedan od učinkovitih načina za povećanje pozicioniranosti web stranice – stoga ga se ne isplati preskakati! Upamtite da razlikujemo unutarnje i vanjsko povezivanje. Prvu vrstu lako možete uključiti u svoje tekstove. Samo povežite prijedloge za prethodne postove ili odgovore na druga pitanja koja bi mogla zanimati čitatelje.
Ažuriraj publiku stranice
Ako je vaša zadnja revizija sadržaja bila prije nekoliko godina ili na početku vašeg poslovanja, vjerojatno se puno toga promijenilo tijekom vremena. Provjerite tko trenutno posjećuje vašu web stranicu i koje uređaje koristi. Korisnici interneta sve više koriste mobilne uređaje, a rjeđe stolna i prijenosna računala. U praksi to znači da web stranice moraju biti responzivnije, a sami tekstovi tehnički prilagođeni mobilnim uređajima. Imajte to na umu kada birate predložak za svoju web stranicu. Tekst bi trebao imati dovoljno velik font, ali istovremeno mora odgovarati širini zaslona određenog pametnog telefona ili tableta. Zahvaljujući tome, korisnici će moći čitati vaše tekstove bez potrebe da se prijavljuju na svoje računalo.
Vodite računa o meta podacima
Meta naslov i meta opis su fragmenti opisa stranice koji se pojavljuju u tražilici. Vrijedno je znati da se mogu slobodno mijenjati kako bi primatelju predstavili sažetak određenog sadržaja i pozvali ga da posjeti web stranicu. Ako još niste izradili meta opise, svakako ih uključite u reviziju kao nešto što treba poboljšati. Priprema meta podataka doista nije teška i lako možete koristiti npr. besplatne alate koje nudi WordPress. Dobar primjer je Yoast SEO dodatak. Ovo je vrlo jednostavan alat za optimizaciju sadržaja.
Riješite se kanibalizacije sadržaja
Kanibalizacija sadržaja je dupliciranje tekstova na web stranici. Važno je da kanibalizacija može poprimiti mnoge oblike. S jedne strane, to često uključuje kopiranje npr. opisa proizvoda, s druge – može uključivati pisanje vrlo sličnih tekstova na temelju istih ključnih riječi. Prilikom revizije sadržaja vrijedi obratiti posebnu pozornost na ovo drugo pitanje. Ako vaš blog sadrži praktički isti sadržaj koji je uključen u opise kategorija, postoji mogućnost da će roboti prestati indeksirati stranicu do koje vam je stalo (tj. najvjerojatnije podstranicu trgovine) i početi povezivati na blog. U tom slučaju možete paradoksalno smanjiti interes za proizvod. Stoga pažljivo koristite ključne riječi i ne zaboravite da sadržaj uvijek treba biti jedinstven i svjež kako bi se osiguralo visoko pozicioniranje.
Uklonite zastarjeli sadržaj
Ako dugo niste ažurirali svoj blog ili podstranice, vjerojatno sadrži mnogo zastarjelog sadržaja. Ne morate ih sve brisati – samo ažurirajte zastarjele dijelove aktualnim informacijama. Dodatno, pogledajte jeste li koristili SEO principe u starijim tekstovima. Ako nije, vrijedi se iskupiti i malo modificirati sadržaj kako bi odgovarao trenutnim potrebama korisnika.
Koristite naslove H1-H3
Ovo je još jedna stvar na koju treba obratiti pozornost kada provodite reviziju sadržaja. Korištenje naslova pozitivno utječe na pozicioniranje, stoga je vrijedno nadopuniti sve tekstove odgovarajućim brojem naslova. Ovo je izvrstan način za prirodno predstavljanje ključnih riječi i upita koje koriste korisnici. Međutim, zapamtite nekoliko pravila; Naslov H1, koji se smatra najvažnijim, trebao bi se koristiti samo jednom na jednoj podstranici. Stoga provjerite je li doista dobro prilagođen načelima SEO-a i sadrži li najvažniju ključnu riječ. Sljedeći naslovi, npr. H2 i H3, mogu uvesti čitatelje u sljedeće teme u članku. Međutim, ne zaboravite unijeti izraze prirodno i osigurati da sadržaj ispod njih stvarno odgovara na postavljeno pitanje. Ovo je važno iz perspektive čitatelja – pomaže vam da izbjegnete stvaranje dojma da je tekst napisan za robote.
Revizija sadržaja – sažetak
Provođenje revizije sadržaja odlična je polazna točka za sve ljude koji se osjećaju kao da su zapeli i trebaju iznova pogledati sadržaj na svojoj web stranici. Zahvaljujući reviziji, možete sagledati svoje trenutne aktivnosti novim očima i razmotriti što treba promijeniti i što ide u dobrom smjeru. Ne zaboravite da ne morate sami provoditi reviziju. Ovo je dugotrajan zadatak koji često zahtijeva korištenje specijaliziranih alata. Iz tog razloga preporučamo da organizaciju revizije prepustite marketinškoj agenciji. Naša agencija bavi se sličnim djelatnostima – ukoliko želite da vaša web stranica dopre do većeg broja korisnikato, molimo kontaktirajte nas. Za vas ćemo pripremiti potrebno izvješće, zahvaljujući kojem ćete saznati što je vrijedno poboljšanja. Osim toga, možemo vam pomoći da poboljšate elemente web stranice koji nisu povezani s tekstom – na primjer, responzivni predložak. Ako želite saznati više, kontaktirajte nas. Rado ćemo Vam predstaviti ponudu izrade content audita od strane naše marketinške agencije.